image

Microsoft stopt ondersteuning Windows 7

zondag 17 februari 2013, 13:58 door Redactie, 31 reacties

Nog een paar weken en dan stopt Microsoft de ondersteuning van Windows 7 zonder service pack. De opvolger van Windows Vista verscheen in oktober 2009 en kreeg op 9 februari 2011 het eerste service pack. Een verzameling van allerlei beveiligingsupdates die eerder waren uitgegeven en niet-security-gerelateerde fixes. Microsoft hanteert voor elke Windows een levenscyclus.

Daarin staat dat de ondersteuning van een Windows-versie 24 maanden na het uitkomen van een nieuw service pack stopt. De ondersteuning van Service Pack 1 verloopt 24 maanden na het verschijnen van Service Pack 2 of anders aan het einde van de productlevenscyclus van het besturingssysteem.

De kans dat Windows 7 SP2 zal verschijnen is zeer klein. Microsoft had al eerder aangegeven dat het een tweede service pack niet zag zitten.

Updates
Gebruikers die beveiligingsupdates willen blijven ontvangen moeten dan ook naar Service Pack 1 upgraden. De laatste updates voor Windows 7 zonder service pack verschijnen op 9 april 2013. Windows 7 met Service Pack 1 kan nog tot 13 januari 2015 op 'mainstream support' rekenen

De 'extended support' eindigt op 14 januari 2020. Dat zal ook de laatste dag zijn dat Windows 7 met service pack beveiligingsupdates zal ontvangen.

Om gebruikers en bedrijven voor de aankomende verandering voor te bereiden is Microsoft begonnen met waarschuwen. Service Pack 1 is via de Automatische Update-functie of deze link te downloaden.

Reacties (31)
17-02-2013, 14:25 door Anoniem
Ben benieuwd of ze voor 2020 iets beters hebben gemaakt dan W7.
Op een paar kleine dingen na werkt het toch erg lekker.
17-02-2013, 14:40 door hrattink
[admin] Thanks, het is aangepast [/admin]
17-02-2013, 15:33 door Skizmo
Microsoft stopt ondersteuning Windows 7 ZONDER SERVICEPACK 1
17-02-2013, 15:43 door Anoniem
Belachelijk dit dus ik moet verplicht upgraden in 2020 naar die onhandige en niet gebruiks vriendelijke windows 8 dacht het niet ik blijf bij windows 7 ultimate dan maar geen updates meer pech zit ik niet mee ik wordt dat geld spekken van microsoft een beetje zat
17-02-2013, 17:43 door Anoniem
Gewoon vreemd dat er nog steeds mensen zijn die SP 1 niet hebben opgehaald.
17-02-2013, 18:07 door Anoniem
Door Anoniem: Belachelijk dit dus ik moet verplicht upgraden in 2020 naar die onhandige en niet gebruiks vriendelijke windows 8 dacht het niet ik blijf bij windows 7 ultimate dan maar geen updates meer pech zit ik niet mee ik wordt dat geld spekken van microsoft een beetje zat
Leren lezen ezel. Windows 7 zonder servicepack wordt niet meer ondersteund. Je kan windows 7 tot 2020 gebruiken met servicepack. En als je dom genoeg bent om in 2020 een 12 jaar oud os te blijven gebruiken zijn de gevolgen voor jezelf.
17-02-2013, 19:14 door Anoniem
denk niet dat je verplicht naar windows 8 moet, tegen die tijd is W9 er ook wel verwacht ik, als het nog geen W10 is
17-02-2013, 19:23 door Anoniem
Microsoft stopt ondersteuning Windows 7

Dat is al wel heeeeeeel snel dat daarmee stoppen met die ondersteuning.

Iedereen naar de Win8 jagen?

Gelukkig ben ik overal in het bezit van die met Service Pack 1
17-02-2013, 19:34 door Anoniem
Door Anoniem: Belachelijk dit dus ik moet verplicht upgraden in 2020 naar die onhandige en niet gebruiks vriendelijke windows 8 dacht het niet ik blijf bij windows 7 ultimate dan maar geen updates meer pech zit ik niet mee ik wordt dat geld spekken van microsoft een beetje zat
Dan stap je toch over op een besturingssysteem als Linux , nog veiliger ook.
17-02-2013, 19:36 door AA_CS
Door Anoniem: Belachelijk dit dus ik moet verplicht upgraden in 2020 naar die onhandige en niet gebruiks vriendelijke windows 8 dacht het niet ik blijf bij windows 7 ultimate dan maar geen updates meer pech zit ik niet mee ik wordt dat geld spekken van microsoft een beetje zat

Ja oei, nog maar 7 jaar de tijd om een ander OS te zoeken. Tegen die tijd zal MS ook zelf wel weer met een nieuw OS komen dus nog meer keuzemogelijkheden. Uit koppig/domheid een antiek stuk software blijven gebruiken dat niet meer onderhouden wordt is natuurlijk vragen om problemen. Over 7 jaar ben je vast een stuk ouder en wijzer...
17-02-2013, 23:04 door Anoniem
Wordt SP1 voor Windows 7 uitgedeeld via windows update of via microsoft update?
18-02-2013, 08:55 door hx0r3z
Gelukkig is geld dit alleen voor systemen zonder service pack 1.
18-02-2013, 10:27 door Anoniem
Door Anoniem: Wordt SP1 voor Windows 7 uitgedeeld via windows update of via microsoft update?
Uiteraard.
Het gaat alleen om mensen die koppig blijven weigeren om servicepacks te installeren.
Zelfs bij XP kom je nog tegen dat mensen op SP1 of SP2 zitten omdat ze ooit eens van de buurjongen gehoord hebben dat SP3 problemen geeft...
(of omdat ze een illegale key gebruiken die in SP3 geblokkeerd is)
18-02-2013, 12:49 door Anoniem
Elke dinsdagavond kijk ik trouw of er belangrijke updates zijn voor Windows/Microsoft. Zo ja, installeer ik deze. Is dat voldoende om de hier bedoelde servicepack(s) binnen te halen, of moet ik tijdelijk automatisch updaten inschakelen?

Jan O
18-02-2013, 13:33 door Spiff has left the building
Door Anoniem, gisteren, zo.17-2, 23:04 uur:
Wordt SP1 voor Windows 7 uitgedeeld via windows update of via microsoft update?
Het betreft een servicepack voor Windows, dus het wordt ook aangeboden via Windows Update.
Microsoft Update is een uitgebreide variant van Windows Update, die ook updates biedt voor Microsoft software anders dan wat onder Windows wordt meegeleverd, maar een Windows servicepack hoort gewoon onder Windows en zal dus ook via de beperktere Windows Update worden aangeboden.
18-02-2013, 13:53 door Spiff has left the building
@ Anoniem, vandaag, 12:49 uur.

Ja, servicepacks worden aangeboden via Windows Update,
zie ook mijn reactie van 13:33 uur.

En welke servicepack-versie geïnstalleerd is, dat kun je zelf controleren via Systeem (te bereiken via Configuratiescherm, of via het zoekvak).
Voor Windows Vista hoort SP2 geïnstalleerd te zijn,
voor Windows 7 SP1.
18-02-2013, 16:01 door Anoniem
Door Spiff:
@ Anoniem, vandaag, 12:49 uur.

Ja, servicepacks worden aangeboden via Windows Update,
zie ook mijn reactie van 13:33 uur.

En welke servicepack-versie geïnstalleerd is, dat kun je zelf controleren via Systeem (te bereiken via Configuratiescherm, of via het zoekvak).
Voor Windows Vista hoort SP2 geïnstalleerd te zijn,
voor Windows 7 SP1.


Dank voor de informatie!

Jan O
18-02-2013, 17:11 door Anoniem
Dus als je tevreden bent met Windows 7 en sp1,dan kan je er net zo lang mee doen,zoals nu het geval met WindowsXP nog is.
19-02-2013, 12:32 door dutchfish
Even recupererend:

'Onwaarschijnlijk dat er nog een service pack 2 voor windows 7 komt'.

Onwaarschijnlijk in mijn optiek. Tot 2020 met servicepack 1? Wat bij een herinstallatie? Dacht het niet .......

Dat kunnen ze dan wel niet willen ... ze zullen het gewoon moeten .....

Mijn 2 centen
21-02-2013, 03:32 door Anoniem
Door Redactie: Updates
...Windows 7 met Service Pack 1 kan nog tot 13 januari 2015 op 'mainstream support' rekenen

De 'extended support' eindigt op 14 januari 2020. Dat zal ook de laatste dag zijn dat Windows 7 met service pack beveiligingsupdates zal ontvangen.
In februari 2012 is er beslist door MS dat de ondersteuning voor alle versies van Vista en Windows 7 met de meest recente SP wordt verlengt (voor Vista tot 2017 en W7 tot 2020).

Zie:https://www.security.nl/artikel/40379/1/Vista_ondersteuning_tot_2017.html
17-06-2013, 13:06 door Anoniem
Door Anoniem: Door Anoniem: Belachelijk dit dus ik moet verplicht upgraden in 2020 naar die onhandige en niet gebruiks vriendelijke windows 8 dacht het niet ik blijf bij windows 7 ultimate dan maar geen updates meer pech zit ik niet mee ik wordt dat geld spekken van microsoft een beetje zat

-----------------------------------------
Leren lezen ezel. Windows 7 zonder servicepack wordt niet meer ondersteund. Je kan windows 7 tot 2020 gebruiken met servicepack. En als je dom genoeg bent om in 2020 een 12 jaar oud os te blijven gebruiken zijn de gevolgen voor jezelf.

----------------------------------------
In reaktie op het onbeleefde antwoord hierboven op de vraag van een leek die toch maar koopt he, als je klanten zo behandelt...

Weer een eerste klas gestampte boer, die zijn diploma en opvoeding gewonnen heeft bij een tombola in de Aldi die het nodig vind mensen uit te schelden voor ezel en dom.
Jij bent de domme ezel om alles wat men je voorschoteld als "laatste nieuweheidje" door je strot te laten rammen, klakkeloos aannemende dat het daarom ook beter is. Vista is brol, de 7 zo lek als een zeef en als je wat van computers en besturingssystemen zou kennen had je ondertussen al vernomen dat grote bedrijven windows Xp zullen kunnen blijven gebruiken. Er is al een opvolger in de maak voor het speelgoed windows 8.
Jullie nerds, flansen rap rap iets blinkend en flashy ineen, een computer moet niet blinken en bling-bling zijn , het moet degelijk en veilig werken zoals 98 en XP, maar de nieuwe generatie is vergeten in eigen boezem te kijken en fouten toe te geven, het is allemaal de schuld van die domme ezels van een klanten, hahaha... Ja tarara. Sedert de opkomst van XP is de opvolging niet meer bij te houden. Nu als mensen zoals jij de toekomst zijn dan kijk ik alvast uit hoe microsoft binnenkort fataal op de muil gaat en er een complete black out is op het net, gaan we lachen hèhè.
17-06-2013, 13:13 door Anoniem
Uiteraard.
Het gaat alleen om mensen die koppig blijven weigeren om servicepacks te installeren.
Zelfs bij XP kom je nog tegen dat mensen op SP1 of SP2 zitten omdat ze ooit eens van de buurjongen gehoord hebben dat SP3 problemen geeft...
(of omdat ze een illegale key gebruiken die in SP3 geblokkeerd is)[/quote]

GRRR, word dit dan niet geschrapt zeg, wat is me dat toch, ik heb ook een besturingssysteem staan zonder servicepacks. Direct verwijzen naar illegale keys, wat ben jij een idioot eerste klas zeg, opvoeding nul.
Proficiat nieuwe generatie... Krijg zo iemand aan de lijn bij een bedrijf. Lullen als jij zijn de eerste reden van het op de fles gaan...
De mensen kunnen gewoon niet meer volgen, jij bent wellicht zo'n verwende snotter, die ganse dagen met je muil op facebook zit en te sleutelen aan computers, niets beters te doen, allemaal ok maar BELEEFDHEID en een beetje niveau ?
Zoals die lullen bij mediamarkt die oudere klanten er dik opleggen, gezellige boel, goed bezig.
04-07-2013, 19:33 door Anoniem
Eigenlijk is dit toch allemaal een storm in een glas water.

Microsoft verplicht niemand om over te schakelen naar een nieuw besturingssysteem?
Omdat er geen SP uitkomt betekent dit niet dat de support stopt hoor. alleen is het niet in een gebundelde versie en met losse updates/bugfixes. Een lifecycle ondersteuning van 10 jaar is toch niet slecht? het voorzien van nieuwe OS platformen op regelmatige basis zorgt er wel voor dat diegenen die een nieuwe pc kopen ook kunnen genieten van een lange lifecycle... stel dat MS pas om de 10 jaar een nieuw OS uitbrengt... en je koopt een pc in het negende levensjaar? dan pas ben je verplicht om een nieuwe OS aan te schaffen...

Dat er steeds nieuwe modellen van wagens/pc's/software op de markt komen is een evolutie. Ok deze evolutie is de laatste jaren zeer snel gegaan.. maar eerlijk? als ik iets koop heb ik toch graag de laatste nieuwe technologiën hoor ;-)

Op mijn oude desktop (5 jaar is een dino) die ik heb omgebouwd naar een multimedia station staat een XP met SP1 en die werkt perfect.. waarom zou ik deze veranderen? Op mijn laptop heb ik windows 7 SP1... je hebt altijd wel mensen die denken er komt iets nieuws uit en ik moet het hebben... goed voor de economie zou ik zo zeggen... en onderschat echt niet het geld dat al die software engineers kosten die 10 jaar lang al die verschillende platformen onderhouden (nadeel aan regelmatig nieuwe OS op de markt te brengen)

En aan anoniem.. niemand verplicht jou om in 2020 te veranderen van OS.. maar geef nu toe.. gaat die pc dan nog wel iets kunnen afdraaien? vergelijk het als de dag van vandaag proberen met een 286je 3d renderings te maken. Ook was de verwijzing naar de illegale keys wel terecht zonder dat er echter expliciet gezegd wordt dat dit de enigste reden is... laat ons zeggen dat diegene die onbeleefd was en verkeerd opgevatte stereotiepen uitte, jijzelf was... er is geen nood om ergernissen waar je (blijkbaar) zelf onder lijdt te weerspiegelen op anderen...
24-11-2013, 15:16 door Anoniem
Bij mij is SP1 (blijkbaar) niet aangeboden via Windows update en ook nu, na het handmatig laten zoeken nar updates, krijg ik hem niet. Ik kan SPI handmatig via de website van windows doen, maar dan moet je uit een rij bestanden kiezen. Wie kan mij bijna leek helpen aan het juiste bestand. Ik heb Windows 7 Home premium, 64 bits.
28-11-2013, 23:05 door Anoniem
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/learn-how-to-install-windows-7-service-pack-1-sp1
28-11-2013, 23:10 door Anoniem
windows6.1-KB976932-X64.exe - Deze toepassing installeert SP1 op een 64-bits computer met Windows 7 of Windows Server 2008 R2.
02-03-2014, 16:33 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Belachelijk dit dus ik moet verplicht upgraden in 2020 naar die onhandige en niet gebruiks vriendelijke windows 8 dacht het niet ik blijf bij windows 7 ultimate dan maar geen updates meer pech zit ik niet mee ik wordt dat geld spekken van microsoft een beetje zat
Leren lezen ezel. Windows 7 zonder servicepack wordt niet meer ondersteund. Je kan windows 7 tot 2020 gebruiken met servicepack. En als je dom genoeg bent om in 2020 een 12 jaar oud os te blijven gebruiken zijn de gevolgen voor jezelf.

Of juist slim, je spaart kosten van die prijze Microsoft producten. Laat ik het zo zeggen, wat heeft Microsoft voor nieuwe bruikbare technieken toegevoegd sinds Windows XP? Wat mooi toch dat transparante venstertje om daar honderden euro's voor uit te geven. En ik ben dom? Nee, pas als ik zie dat het echt niet meer kan dan pas ga ik over naar een nieuw OS van Microsoft. Ook hier geldt weer je kunt je zo gek laten maken zoals je zelf wilt. Maar als jij graag geld tekort komt en graag mekkert we worden uitgezogen door Den Haag, blablabla... ik houd je niet tegen
02-03-2014, 16:38 door Anoniem
Toch raar dat er mensen zijn die moeite hebben met updates als ze een legale versie hebben.
Ik kan het me voorstellen als het gaat om updates die niet op je pc kunnen of gaan, maar ik kan me niet voorstellen dat je geen updates wil als ze er zo gemakkelijk op gaan. Wat natuurlijk wat anders is als je illegaal dingen gebruikt. Dan zijn de risico's van malware, spyware, e.d. voor jezelf.
03-03-2014, 16:35 door Anoniem
dan maar naar apple & mac > wel iets duurder maar minder gelazer
geld ook voor navigatiesysteem tomtom > koop een systeem met met lifetime update
10-01-2015, 16:34 door Anoniem
Nu laptop met Windows 8 kopen of wachten op Windows 10 en zo ja wanneer komt Windows 10
07-02-2015, 13:37 door Anoniem
Een vraag:
Vorige week windows 7 op mijn pc gezet. (voorheen Vista) nu stopt het proces tijdens het downloaden van Servicepack 1 voor 64-systemen.
Op de computer geeft hij wel aan dat het een belangrijke update is.
Wat zijn de gevolgen dat dit lukt.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.