/dev/null - Overig

Is gratis bellen per 1 april tussen Ziggo abonnees niet meer gratis ?

19-02-2014, 19:45 door john west, 48 reacties
Laatst bijgewerkt: 20-02-2014, 11:31
Geachte heer West,

Wij danken u voor de moeite die u heeft genomen via uw e-mail van 18 februari 2014 om uw ongenoegen bij ons onder de aandacht te brengen. Ziggo neemt reacties van abonnees heel serieus. Dit geeft ons namelijk de mogelijkheid om onze dienstverlening te verbeteren.

Echter uit onderzoek is gebleken dat onze abonnees graag naar alle Nederlandse nummers bellen voor een vast bedrag per maand, niet alleen naar andere vaste Ziggo aansluitingen.

Vanaf 1 april bieden wij u daarom de mogelijkheid om, voor een buitengewoon competitief tarief van €9,95, te bellen naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers. Ziggo is hiermee zo'n 50% goedkoper dan andere aanbieders. Om dit te kunnen realiseren is het nodig om de tarieven voor onderling bellen tussen vaste Telefonie abonnees van Ziggo marktconform te maken. Hiervoor wordt daarom vanaf 1 april, net als bij de andere providers, verbruikskosten in rekening gebracht.

Ik hoop dat ik u naar tevredenheid heb geïnformeerd.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

K v G
Medewerker Klantenservice

Dit is een verkapte prijsverhoging,en een schending van een afspraak.
Ik ben diep teleur gesteld in deze kapitalistische argumenten,die echt niet op prijs worden gesteld door mij,mijn familie,en al uw andere klanten.
En ik geloof uw conclusie niet,wat voor bewijzen heeft u ?
Heeft u een telefonische enquête gehouden,of een met een vraag formulier?
Niets gezien, niets gehoord,dus uit de duim gezogen ?
Ziggo neemt reacties van abonnees heel serieus,nu dat is maar de vraag.
Ze denken niet ,ze doen alleen.


extra aanvulling:
sommige zien dit niet als security,maar een betrouwbare provider is ook security !

In de link staat verwezen dat na 20:00 wel gratis is (let op dit geldt niet naar Zakelijke Ziggo klanten )

Waar dan ?
noemen, is niet duidelijk even een link plaatsten wel.
Reacties (48)
19-02-2014, 20:13 door Anoniem
1 april?
19-02-2014, 21:58 door Anoniem
Liberty Global heeft Ziggo overgenomen.
Dat kost geld.
Dat moet ergens vandaan komen.
Hier wordt het "opgelost" door onderling gratis bellen af te schaffen.
Ben je het niet eens met deze "oplossing" dan moet je een andere provider kiezen.
We leven tenslotte in een kapitalistische vrije markteconomie.
Ik heb inderdaad een wollige brief gekregen van Ziggo waar gesproken werd over "onderling gratis bellen".
Ik snapte er niks van. Ik heb mijn voorwaarden gecheckt op de site en ik was gerustgesteld dat ik gewoon onderling gratis kon bellen.
Totdat ik op deze site deze brief las.
Ik vind het dus behoorlijk onbeschoft van Ziggo hoe zij hun klanten behandelen en voorlichten.
Maar ja, dat is nou de huidige vrije markteconomie en huidige tijdgeest. Het mag. Als klant mag je gewoon weglopen.
20-02-2014, 00:32 door Anoniem
Ik vind de manier waarop het afschaffen van onderling gratis bellen door ziggo abbonees wordt vermeld ronduit slecht. Feitelijk staat er in de brief: omdat uit onderzoek is gebleken dat mensen graag onbezorgd bellen naar mobiele nummers schaffen we het onderling gratis bellen tussen vaste nummers af. Dit noemen ze "de klant tegemoet komen"! Wat een kromme redenering zeg! Belachelijk! Eerst veel klanten naar binnen lokken en vervolgens het gratis gedeelte afschaffen en de klant laten betalen. Ik kan me niet voorstellen dat als je in het onderzoek waar ziggo zo over opgeeft, had gevraagd wat klanten er van zouden vinden als het gratis bellen afgeschaft zou worden mensen gezegd zouden hebben, " doe maar Ziggo, ik betaal geaag extra om te kunnen bellen met kennissen en vrienden"  (niemand in mijn omgeving, inclusief mijzelf, weet overigens iets van dat onderzoek waar ziggo het over heeft en niemand is benaderd). Conclusie, ik overweeg sterk mijn telefonie abbonement bij Ziggo op te zeggen en gewoon met mijn mobiel te gaan bellen, daar betaal ik ook  ongeveer 9 ct per minuut. En uit onderzoek dat ik heb uitgevoerd onder vrienden en kennissen kan ik melden dat ik niet de enige ben die dit gaat doen! Ziggo, tot ziens!
20-02-2014, 09:40 door Anoniem
ook ik vind het te gek voor woorden hoe Ziggo met de klanten omgaat,
het gaat om een prijsstijging van maar liefst 540 % voor vijf minuten onderling bellen !!!

en dat dan inderdaad zomaar zonder overleg met de klanten ... een voldongen feit dus !!

het wordt ons gewoon door de strot geduwd ..Ziggo heeft schijnbaar niet door dat de meeste klanten nu juist een abbonnement hebben genomen ... omdat er dan gratis onderling gebeld kan worden.

Heb via hun site dan ook protest aangetekend ... en raad iedereen aan om dat ook te doen !!!

kreeg als respons van ziggo het zelfde bla bla verhaal als ongeveer in de brief staat ...

denk dat Ziggo zich hierin goed heeft verkeken ,en hoop dat ze het terug gaan draaien ..maar dat zal wel niet.

Ziggo bedankt hé.
20-02-2014, 09:49 door Anoniem
In de link staat verwezen dat na 20:00 wel gratis is (letop dit geldt niet naar Zakkelijke Ziggo klanten )
20-02-2014, 18:15 door Anoniem
reactie van "Gisteren, 21:58 door Anoniem"
Door Anoniem: In de link staat verwezen dat na 20:00 wel gratis is (letop dit geldt niet naar Zakkelijke Ziggo klanten )
In de tijd dat Ziggo de internetsnelheden verhoogde kreeg je al maanden van te voren schreeuwerige brieven dat ze gratis de snelheden verhogen. Nu hoor je helemaal niets van ze, of ze maken het zo obscuur mogelijk duidelijk. Ook dat gratis bellen na 8 uur wel geldt is voor mij een nieuw gegeven waar Ziggo mij niets over verteld heeft.
21-02-2014, 06:54 door Anoniem
Ziggo, denkt dat we totale idioten zijn en graag extra betalen (is gebleken dat, dat onze wensen zijn volgens hun) jammer dat ze zo omgaan met hun "klanten"

Ik zeg eruit die Ziggo telefoonlijnen, en gewoon je mobile tegoed opbellen dat bij vele anders toch maar verloren gaat, (lees verloopt)

Dat ze dit doen kan natuurlijk, alleen de manier waarop valt bij mij ook erg slecht.
21-02-2014, 13:33 door Anoniem
Sorry lezen is ook een vak voor mij. In de mail van ziggo (brief weet ik niet) staat toch echt een verwijzing hiernaar dat na 20:00 gratis onderling gebeld kan worden,maar dat blijkt een onderdeel van vollop bellen abonnement te zijn.
22-02-2014, 07:01 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
22-02-2014, 09:57 door GerBNL
Een goed moment om over te stappen!

Natuurlijk weet Ziggo dat het gratis onderling bellen voor veel mensen een reden is geweest een abo bij Ziggo te nemen. Ze zijn echt niet gek hoor. Ze weten namelijk ook dat de meeste mensen te lui zijn om om zo'n reden weer over te stappen.
Overstappen is altijd een heel gedoe omdat je dan ook met je tv en internet te maken hebt.

conclusie: geen bundels nemen, niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
22-02-2014, 10:12 door Anoniem
Tot Ziggo hier (security.nl) officieel reageert gaan we van een 1 april grap uit, die zelfs voor ziggo wel heel ver gaat.

Het lijkt mij onmogelijk dat een bedrijf die ook maar iets met hun klanten op heeft zoiets uithaalt, Ziggo we horen het graag van jullie en dan in duidelijke taal en met uitleg waarom (niet dat wij er zelf graag voor kiezen om meer te betalen).

Ziggo doe eens flink, en leg het ons de domme Ziggo klanten eens uit?
22-02-2014, 16:27 door Anoniem
Beetje flauwe grap. "Hiervoor wordt daarom vanaf 1 april, net als bij de andere providers, verbruikskosten in rekening gebracht"

De 'andere' providers hebben dit echter niet aangekondigd en dat zou wel heel misselijk zijn als ze vanaf 1 april een brief sturen dan vanaf 'vandaag' bellen ineens niet meer gratis is. Een provider lijkt me nooit uitspraken te doen namens alle andere providers
23-02-2014, 14:31 door Anoniem
Ziggo gaat nog steeds door met adverteren dat bellen naar andere abonnees gratis is, echt slecht. Als ze eerlijk zijn dan misleiden ze de mensen daar nu niet meer mee, als dat per 1 April stopt.

Verbazingwekkend voordeel met Alles-in-1 Extra
snel en betrouwbaar internet (150 Mbit/s)
TV Standaard met 25 analoge, circa 60 digitale en 16 HD TV-zenders
gratis bellen naar ruim 1,5 miljoen andere Telefonie abonnees
gratis internetbeveiliging voor 1 PC
handige overstapservice
overal in huis live televisie op geschikte tablet of smartphone
installatie door monteur nu gratis! (normaal € 99,95)
23-02-2014, 20:48 door Anoniem
Door Anoniem: Beetje flauwe grap. "Hiervoor wordt daarom vanaf 1 april, net als bij de andere providers, verbruikskosten in rekening gebracht"

De 'andere' providers hebben dit echter niet aangekondigd en dat zou wel heel misselijk zijn als ze vanaf 1 april een brief sturen dan vanaf 'vandaag' bellen ineens niet meer gratis is. Een provider lijkt me nooit uitspraken te doen namens alle andere providers
Door Anoniem: Beetje flauwe grap. "Hiervoor wordt daarom vanaf 1 april, net als bij de andere providers, verbruikskosten in rekening gebracht"

De 'andere' providers hebben dit echter niet aangekondigd en dat zou wel heel misselijk zijn als ze vanaf 1 april een brief sturen dan vanaf 'vandaag' bellen ineens niet meer gratis is. Een provider lijkt me nooit uitspraken te doen namens alle andere providers

Bij Simyo was het hetzelfde verhaal, eerst mijn hele gezin daar ondergebracht omdat je onderling gratis kon SMS-en en bellen, en nu blijkt dat ineens toch ten koste van de bundel te gaan. Antwoord "Ja, dat was ooit, in een heel ver verleden, bij een heel erg oude abonnementsvorm zo dat je onderling gratis kon bellen maar dat is al heel lang geleden afgeschaft." Jaja. Kort van memorie, zijn ze daar. En even melden aan de klanten was ook te veel moeite.

Overigens is een ander nadeel van Simyo dat je daar dagelijks kan kijken hoeveel je nog in je bundel over hebt die maand, alleen die getallen kloppen nooit want ze tellen de belminuten bij elkaar op voor het overzichtje maar in werkelijkheid gaat er per gesprek ook al een "tik" van je bundel af, en dan per extra minuut. Dus denk je steeds binnen je bundel te blijven dan kun je er toch overheen gaan.

Het is dat overstappen zoveel kost, want ik ben het wel weer een beetje zat met Simyo. Maar elders schijnt het niet zoveel beter te zijn zo te lezen (bij Ziggo moet ik dus ook niet wezen). Ik dacht dat marktwerking het bellen goedkoper had gemaakt maar inmiddels koopt iedereen weer iedereen op en blijven er alleen een paar grote over die vragen wat ze willen. Marktwerking werkt alleen als er echt een heel strenge toezichthouder is...
24-02-2014, 10:15 door Anoniem
Artikel 19 van de Algemene Voorwaarden (waar u mee akkoord bent gegaan!!!):
1.
Ziggo kan de Algemene Voorwaarden, de
Diensten en de (hoogte van de) vergoedingen
wijzigen. Ziggo maakt zulke wijzigingen
minimaal vier weken voor invoering daarvan
op genoegzame wijze bekend.
2.
Als een wijziging objectief in het nadeel
van de Klant is, dan heeft de Klant het
recht om het Abonnement kosteloos op te
zeggen met ingang van de wijzigingsdatum.
Deze opzegging vindt schriftelijk via de
Klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de
wijzigingsdatum worden gedaan.


Hoezo, schending van een afspraak? De afspraak is overduidelijk dat Ziggo dit mag doen, ook al hebben ze er GEEN reden voor, en dat als jij er niet blij mee bent je mag opzeggen. Als je zo per se een vastgelegde prijs ergens voor hebben, zoek dan wel een aanbieder die dit aanbied/garandeert. Loop niet naar een andere aanbieder toe en doe alsof zij jou nu een dienst verplicht zijn die ze niet eens leveren.

Heeft ziggo je verhindert je abonnement zonder bijkomende op te zeggen na dit bericht, enkel dat zou tegen de afspraak zijn.
24-02-2014, 13:40 door Anoniem
Ze zeggen dat ze 50% goedkoper zijn nou dat liegen ze bij ziggo, bij telfort betalen we € 10,30 en bellen onbeperkt naar iedereen voor alleen starttarief van 9 cent, wij betalen nu zelfs maar € 5,15 p/m
24-02-2014, 14:09 door Anoniem
Door Anoniem: Ze zeggen dat ze 50% goedkoper zijn nou dat liegen ze bij ziggo, bij telfort betalen we € 10,30 en bellen onbeperkt naar iedereen voor alleen starttarief van 9 cent, wij betalen nu zelfs maar € 5,15 p/m
Klopt, maar daar haal jij niet de snelheden die ze bij ZIGGO wel halen.
24-02-2014, 14:35 door Anoniem
"Een goed moment om over te stappen!"

En denk je dat andere providers niet met soortgelijke maatregelen komen, en dat zij zich niet contractueel het recht voorbehouden om afspraken te wijzigen ? Wat dat betreft maakt het weinig uit of je nu bij KPN, Telfort, UPC, Ziggo of een andere provider zit. De constructies van contracten zijn hetzelfde, en allen proberen hun verdienmodel op te krikken met dit soort wijzigingen ;)
24-02-2014, 14:59 door Anoniem
Ik heb een internet abbonnement met bellen bij T-mobile.
Nog steeds gratis bellen van vast naar vast en mobiel t-mobile naar mobiel t-mobile
Kost me €29,00 per maand voor gehele pakket.
24-02-2014, 15:48 door Anoniem
"Ze zeggen dat ze 50% goedkoper zijn nou dat liegen ze bij ziggo, bij telfort betalen we € 10,30 en bellen onbeperkt naar iedereen voor alleen starttarief van 9 cent, wij betalen nu zelfs maar € 5,15 p/m"

Huidige aanbod Telfort :

Bellen standaard - 2,50 euro per maand (0.09 starttarief + 0.09 per minuut)
Bellen onbeperkt - +15 euro per maand (onbeperkt binnen NL)

http://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/meer-weten/over-vast-bellen.htm

Bij Telfort betaal je dus 17,50 per maand indien je een abbo wilt zonder starttarief en gesprekskosten voor telefoontjes binnen NL. Het contract wat jij hebt lijkt niet meer te worden aangeboden ?

"en dat dan inderdaad zomaar zonder overleg met de klanten ... een voldongen feit dus !!"

Noem eens 1 provider die wel overleg voert met klanten voor het doorvoeren van dit soort wijzigingen. Ik ken geen enkel bedrijf dat met iedere consument in overleg gaat over wijzigingen van tarieven en dergelijke.

Verder heb je zelf je handtekening gezet onder de voorwaarden waar je nu kennelijk een probleem mee hebt. Bij wijziging van voorwaarden staat het je als klant van een provider vrij om kosteloos op te zeggen en over te stappen naar een ander bedrijf (die soortgelijke constructies hanteren in hun constractuele voorwaarden).
24-02-2014, 17:21 door Anoniem
Ik heb het idee dat Ziggi zich hier in het "gesprek" heeft gemengd .

Zouden ze zich dan toch iets van hun klanten aantrekken, nee echt niet.
25-02-2014, 09:29 door EKTB - Bijgewerkt: 25-02-2014, 09:31
Marktconform, dat zeiden die grappenmakers bij CAIway ook toen ze hetzelfde deden. "Ja meneer, wij behoren nog steeds tot de goedkoopste" - leuk, maar wij bellen vooral naar vaste nummers en niet zozeer naar mobiel/buitenland.

Nu overgestapt op VoIPBuster voor uitgaand i.c.m. CheapConnect met nummerbehoud voor inkomend.

Dat spaart bakken met geld, vooral als je veel naar vaste nummers in Nederland belt, want die zijn gratis. (bij VoIPBuster)
25-02-2014, 09:37 door EKTB
Vind het wel een actie van Ziggo om bij te applaudisseren.

Hoeveel mensen zijn wel niet overgestapt naar Ziggo vanwege het gratis naar elkaar kunnen bellen?

Die mogen dus binnenkort diep in de buidel tasten.

Hahaha zometeen blijkt KPN nog goedkoper te zijn dan Ziggo.

Smerige hufters, ik overweeg zelfs m'n TV abonnement op te zeggen. €17,75 per maand vind ik veel geld.
25-02-2014, 14:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Noem eens 1 provider die wel overleg voert met klanten voor het doorvoeren van dit soort wijzigingen. Ik ken geen enkel bedrijf dat met iedere consument in overleg gaat over wijzigingen van tarieven en dergelijke.

Verder heb je zelf je handtekening gezet onder de voorwaarden waar je nu kennelijk een probleem mee hebt. Bij wijziging van voorwaarden staat het je als klant van een provider vrij om kosteloos op te zeggen en over te stappen naar een ander bedrijf (die soortgelijke constructies hanteren in hun constractuele voorwaarden).

ik kan me dit gesprek nu al voorstellen.

"Goedemiddag meneer/mevrouw, u spreekt met X van provider Y, wij zijn van plan binnenkort een prijsverhoging door te voeren. Wat vind u hier van?"

"Nou dat ligt eraan, wat houd de prijsverhoging in?"

"Uiteindelijk komt het er op neer dat u bij uw normale gebruik zo'n 15% meer aan kosten zal betalen."

"15% maar? Nou dat vind ik wat magertjes hoor, kunnen jullie het niet opkrikken naar 30%?"


Yeah. Right.
23-04-2014, 16:05 door Anoniem
elke provider biedt geen gratis bellen meer aan, iedereen zal dit in dit jaar gaan aanpassen. Zo is upc begin van het jaar al begonnen, ziggo in april en kpn ook al.
23-04-2014, 17:38 door Anoniem
Ik heb m'n vaste (ziggo) telefoonlijn eruit gegooid. Geen problemen dus met ziggo-bellen.
24-04-2014, 01:09 door Charley51
Gewoon overstappen naar http://www.pretium.nl/
Ik weet er nog niks van, papieren zijn nog onderweg. Maar ziet er wel aanlokkelijk uit. Gewoon om laten praten door zo'n miep van een callcenter. Ik heb in ieder geval 7 dagen bedenktijd.
Enne, het is altijd verstandiger, om alles bij zoveel mogelijk verschillende providers onder te brengen.
Al die zgn "voordeelpakketten" naaien je altijd een oor aan. Zeker bij betalingsproblemen: gaat ineens alles op zwart.
24-04-2014, 01:29 door Anoniem
Door Charley51: Gewoon overstappen naar http://www.pretium.nl/
Ik weet er nog niks van, papieren zijn nog onderweg. Maar ziet er wel aanlokkelijk uit. Gewoon om laten praten door zo'n miep van een callcenter. Ik heb in ieder geval 7 dagen bedenktijd.

Jij wilt overstappen naar een van de onbetrouwbaarste en aggressiefste providers? Doe eerst een onderzoek voordat je zulk dom advies geeft.

@24-02-2014, 10:15 door Anoniem

Algemene voorwaarden mogen niet onredelijk nadelig zijn. Algemene voorwaarden waarin dit wel het geval is, zijn nietig. Deze prijsverhoging is onredelijk en dus aanvechtbaar bij de rechtbank.
24-04-2014, 07:13 door Anoniem
Door Charley51: Gewoon overstappen naar http://www.pretium.nl/
Ik weet er nog niks van, papieren zijn nog onderweg. Maar ziet er wel aanlokkelijk uit. Gewoon om laten praten door zo'n miep van een callcenter. Ik heb in ieder geval 7 dagen bedenktijd.
Enne, het is altijd verstandiger, om alles bij zoveel mogelijk verschillende providers onder te brengen.
Al die zgn "voordeelpakketten" naaien je altijd een oor aan. Zeker bij betalingsproblemen: gaat ineens alles op zwart.

Pretium ... Pretium, is dat niet die club die vergruist wordt in meerdere consumenten programma's en door de consumentenautoriteit?

<kwartje in Google>

Ja klopt.

</kwartje>
24-04-2014, 08:07 door golem
Door Charley51: Gewoon overstappen naar http://www.pretium.nl/
Ik weet er nog niks van, papieren zijn nog onderweg. Maar ziet er wel aanlokkelijk uit. Gewoon om laten praten door zo'n miep van een callcenter. Ik heb in ieder geval 7 dagen bedenktijd.
Enne, het is altijd verstandiger, om alles bij zoveel mogelijk verschillende providers onder te brengen.
Al die zgn "voordeelpakketten" naaien je altijd een oor aan. Zeker bij betalingsproblemen: gaat ineens alles op zwart.
De naam pretium deed bij mij alarmbellen rinkelen, dit omdat pretium al meerdere keren tersprake is gekomen
bij het tv-programma Radar.
Google, zoek, maar eens op Pretium en Radar.
Beste lijkt mij om je contract zsm te ontbinden en volg daarbij de adviezen van Radar.
24-04-2014, 08:56 door Anoniem
Door Charley51: Gewoon overstappen naar http://www.pretium.nl/
Ik weet er nog niks van, papieren zijn nog onderweg. Maar ziet er wel aanlokkelijk uit. Gewoon om laten praten door zo'n miep van een callcenter. Ik heb in ieder geval 7 dagen bedenktijd.
Enne, het is altijd verstandiger, om alles bij zoveel mogelijk verschillende providers onder te brengen.
Al die zgn "voordeelpakketten" naaien je altijd een oor aan. Zeker bij betalingsproblemen: gaat ineens alles op zwart.
Mijn oma is opgelicht door Pretium, van mij mogen ze failliet gaan.
In de tijd dat ze nog ADSL aanboden kon je trouwens nogeneens de prijzen zien van beschikbare abbo's zonder een account aan te maken en in te loggen.
Ik zie trouwens nu dat een abonnement afsluiten en op je account inloggen niet eens via HTTPS gaat.
24-04-2014, 11:39 door Charley51
Tjonge, wat een reacties. Dank @ Golem voor de verwijzing. Andere anon's waarschuwen wel, maar motiveren/bewijzen hun argument(en) niet, dat is wel jammer.
Zoals gezegd, ik heb 7 dagen bedenktijd en maak daar gebruik van voor onderzoek. Maar ik ben in ieder geval wel gewaarschuwd. Dat van dat inloggen had ik al gezien en was voor mij al direct een negatief punt.
Laat nog wel weten, wat het is geworden.
24-04-2014, 14:25 door Anoniem
"Is gratis bellen per 1 april tussen Ziggo abonnees niet meer gratis ?"

Gratis bellen is altijd gratis. Indien je moet betalen, dan is het immers niet langer gratis......
24-04-2014, 14:30 door Anoniem
Naast het feit dat Pretium nou niet echt een goede naam heeft, is het altijd goed om je af te vragen of je afhankelijk wilt zijn van een virtual provider zonder eigen netwerk. Pretium is bijvoorbeeld een reseller van KPN; krijgen zij een conflict met KPN, waardoor de dienstverlening wordt gestaakt, dan ben je als klant de pineut.
29-04-2014, 10:25 door Charley51
Om een lang verhaal kort te maken: nadat ik de papieren thuis had gekregen, heb ik in sneltreinvaart de voorwaarden doorgenomen. Hierbij bleek, dat ik een automatische incasso moest accepteren. Het kon per sé niet via acceptgiro. Dat was voor mij voldoende reden, om de zaak weer op te zeggen. Niemand mag bij mij in de rekening graaien. Dat werd heel snel geaccepteerd.
Dank voor jullie adviezen.
29-04-2014, 12:01 door Anoniem
Liberty Global heeft Ziggo overgenomen.


Is het eigenlijk al goedgekeurd?

Ze zijn ook eigenaar van UPC en zouden dan ongeveer 80% van de kabel markt hebben.
Hoezo concurentie ??
29-04-2014, 12:20 door Anoniem
Nog niet goedgekeurd, lees laatste stukje van dit artikel op webwereld.
http://webwereld.nl/netwerken/82030-brussel-beoordeelt-fusie-upc-ziggo--zet-nederland-opzij


Zoals bekend moeten eerst de aandeelhouders en marktwaakhond ACM akkoord gaan met de overname, die daarbij ook nog langs Brussel gaat bij de mededingingsautoriteit. Naar verwachting gaan hier zeker enkele maanden overheen.
08-05-2014, 16:30 door Anoniem
Een zeer slechte communicatie voor een provider, ze hebben de klanten nu gestrikt en gaan het abb. veranderen,
in een wordt oplichters. snel overstappen naar een andere provider.
16-01-2015, 12:40 door Anoniem
Aug.2013 een jaarcontract met Ziggo afgesloten omdat zus en vriend ook beide bij Ziggo zitten dus bellen onderling gratis, mooi meegenomen.
Geen brief gezien (of zoals hierboven waarschijnlijk te onduidelijk) dus een aantal maanden met hogere kosten komen te zitten. Na een langdurig gesprek 50% van de extra kosten teruggekregen.
Ik vind ik een jaarcontract, Ziggo ook een jaarcontract.
Heeft wat voeten in aarde gehad maar dan krijg je toch wel wat.
De communicatie vind ik waardeloos, wil het liefst mailtjes sturen of bellen met een medewerkster maar dat alles is niet zo eenvoudig. Het lijkt wel of ze hun uiterste best doen om geen contact met klanten te hebben.
Maar ja, WAT IS HET ALTERNATIEF ?? wie kan mij helpen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zou het liefst mijn vast toestel laten vervallen en TV, internet en mobiel bellen onder 1 noemer hebben.
Alvast bedankt voor de reacties.
16-01-2015, 17:45 door Anoniem
Deze site richt zich op zaken die te maken hebben met beveiliging van PC's, netwerken, Internet en alles daaromheen.

Een consumentenprobleem / onenigheid met een provider hoort daar absoluut niet thuis.

Probeer het eens op Trosradar of Vara Kassa, daar zit je meer op het juiste adres!

Moderator: mag hier een slotje op?
16-01-2015, 18:29 door Eric-Jan H te D
Het feit dat Ziggo en UPC samen gaan is natuurlijk de echte reden.

Door het belachelijk grote marktaandeel dat ze hierdoor krijgen wordt het gratis bellen onderling ineens ruwweg in omvang verdubbeld. En dit is natuurlijk uiterst interessant voor de gebruikers die binnen de kabelaanbieders
geen alternatief hebben. Dus het mes erin.
16-01-2015, 23:12 door Anoniem
Is nauwelijks steekhoudend. Gratis bellen kan ook beperkt worden tot een bepaald regio van de abonneehouder, bijv op basis van een netnummer.
24-02-2015, 13:40 door Anoniem
Door Anoniem: wij en onze dochter hebben de vaste telefoon van ziggo opgezegd
24-02-2015, 20:17 door EKTB - Bijgewerkt: 24-02-2015, 20:35
[Verwijderd]
25-02-2015, 15:11 door Anoniem
Ziggo ziet een contract als iets waar uitsluitend de consument zich aan moet houden. Ik had een Internet + TV abonnement afgesloten en kreeg binnen de contractperiode het bericht dat zij de Internet abonnementsprijs verhoogden per maart. Ik heb opgezegd.

Neem dus vlak na een verhoging een abonnement bij Ziggo met een grote korting in het eerste jaar, . Dan wachten op de prijsverhoging (jaarlijks, volgens het Ziggo forum) en dan opzeggen. Dan heb je echt een goedkoop abonnement.
Aanpassen Reageren
10-01-2016, 15:44 door Anoniem
Een goed moment om over te stappen!

Natuurlijk weet Ziggo dat het gratis onderling bellen voor veel mensen een reden is geweest een abo bij Ziggo te nemen. Ze zijn echt niet gek hoor. Ze weten namelijk ook dat de meeste mensen te lui zijn om om zo'n reden weer over te stappen.
Overstappen is altijd een heel gedoe omdat je dan ook met je tv en internet te maken hebt.

conclusie: geen bundels nemen, niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
10-01-2016, 18:25 door Anoniem
Had eerst alleen een tv abo bij ziggo van 18,25 per maand. Toen kreeg ik van het najaar een aanbod voor internet van 25mbps en telefonie erbij voor 10 euro per maand extra. Ik betaal nu dus 28,25 euro per maand voor een 3 in 1 abo van ziggo. En ondanks dat ik een abo heb voor 25mbps leveren ze 40 mbps. Bellen doe ik niet via ziggo maar via mijn voip-telefoon, dat is heel veel goedkoper. Vorige maand had ik een storing van twee uur en ter compensatie kreeg ik 10 euro terug. Ziggo, ga vooral zo door!
10-01-2016, 19:45 door falcon518
Blij dat ik Ziggo, lees Liberty Global, vorig jaar per oktober op gezegd heb.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.