Privacy - Wat niemand over je mag weten

Tekstcodering Ziggo webmail in IE onleesbaar

16-06-2017, 15:13 door Anoniem, 13 reacties
Omdat ik een Ziggo klant ben, zoals zo velen, heb ik ook nog Ziggo webmail.
Als ik inlog op de inlogpagina daarvan, dan is de weergave in alle drie browsers Firefox, Chrome, en Iexplorer correct, op één onderdeel na, en dat is de tekstcodering in Iexplorer die volgens de coderingstafel die ik met de rechtermuisknop kan oproepen, Unicode (UTF-8) zou moeten zijn. Maar de tekst is onleesbaar, en ook al verander ik de codering, de tekst blijft onleesbaar.
De standaard inlogpagina is: [https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin]

Ik kan geen voorbeeld van de onleesbare tekst geven, omdat de webpagina geen selecteren van de tekst toestaat.
Ook het overtypen daarvan, is moeilijk, omdat de lettertekens meerdere malen in elkaar lijken te kruipen.
Toch een klein voorbeeld: Ndn Klhuyr r uyhhq hvvh
Voordat ik Ziggo hier mee ga lastigvallen, is misschien hier meer duidelijkheid te krijgen.
Reacties (13)
16-06-2017, 19:45 door Anoniem
Toch een klein voorbeeld: Ndn Klhuyr r uyhhq hvvh

Biedt ziggo toevallig ook een encrypted mailfunctie aan dat je weet?
16-06-2017, 20:59 door Anoniem
Door Anoniem:
Toch een klein voorbeeld: Ndn Klhuyr r uyhhq hvvh

Biedt ziggo toevallig ook een encrypted mailfunctie aan dat je weet?

Het gaat om het inlogscherm, waar je het emailadres en wachtwoord moet invoeren, daaronder bevind zich aanvullende informatieve tekst zoals: Klik hier voor veelgestelde vragen Die tekst is in IE onleesbaar, [Ndn Klhuyr r uyhhq hvvh]
16-06-2017, 22:49 door Spiff has left the building - Bijgewerkt: 16-06-2017, 23:36
Door Anoniem, 15:13 uur:
De standaard inlogpagina is: https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
Door Anoniem, 20:59 uur:
Het gaat om het inlogscherm, waar je het emailadres en wachtwoord moet invoeren, daaronder bevind zich aanvullende informatieve tekst zoals: Klik hier voor veelgestelde vragen Die tekst is in IE onleesbaar, [Ndn Klhuyr r uyhhq hvvh]
Ik heb dat zonet getest (zonder inloggen).
Die tekst, "Klik hier voor veelgestelde vragen", is in IE11 op mijn Windows 7 x64 systeem gewoon perfect leesbaar.
(Die tekst is overigens een link naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/ziggo-mail/
Ook die pagina is in IE11 op mijn Windows 7 x64 systeem perfect leesbaar.)

Ik vermoed dat het feit dat die tekst "Klik hier voor veelgestelde vragen" bij jou niet leesbaar is, een oorzaak kan hebben in beveiligingssoftware of een add-on in jouw IE die bepaalde tekst versleutelt, óf misschien beveiligingssoftware, of een add-on in IE, of een niet-standaard instelling die je zelf gemaakt hebt in IE, die het een of ander niet toestaat.
En daaruit volgen dan gelijk deze vragen:
Welke beveiligingssoftware gebruik je?
Welke add-ons in IE gebruik je?
Heb je op een rijtje welke niet-standaard instellingen je hebt gemaakt hebt in IE?
Kan beveiligingssoftware, of een add-on in IE, of misschien een aanpassing die je zelf gemaakt hebt in IE de oorzaak zijn van wat je beschrijft?
Gebruik je diverse lagen beveiligingssoftware, en heb je veel niet-standaard instellingen in IE, en ken je van niet alle beveiligingssoftware en/of aanpassingen alle potentiële consequenties, dan kan het een puzzel zijn om erachter te komen wat de relevante factor is. Ik hoop dat het meevalt en dat je met wat elimineren en proberen eruit komt.
17-06-2017, 00:40 door Anoniem
Door Spiff:
Door Anoniem, 15:13 uur:
De standaard inlogpagina is: https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
Door Anoniem, 20:59 uur:
Het gaat om het inlogscherm, waar je het emailadres en wachtwoord moet invoeren, daaronder bevind zich aanvullende informatieve tekst zoals: Klik hier voor veelgestelde vragen Die tekst is in IE onleesbaar, [Ndn Klhuyr r uyhhq hvvh]
Ik heb dat zonet getest (zonder inloggen).
Die tekst, "Klik hier voor veelgestelde vragen", is in IE11 op mijn Windows 7 x64 systeem gewoon perfect leesbaar.
(Die tekst is overigens een link naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/ziggo-mail/
Ook die pagina is in IE11 op mijn Windows 7 x64 systeem perfect leesbaar.)

Ik vermoed dat het feit dat die tekst "Klik hier voor veelgestelde vragen" bij jou niet leesbaar is, een oorzaak kan hebben in beveiligingssoftware of een add-on in jouw IE die bepaalde tekst versleutelt, óf misschien beveiligingssoftware, of een add-on in IE, of een niet-standaard instelling die je zelf gemaakt hebt in IE, die het een of ander niet toestaat.
En daaruit volgen dan gelijk deze vragen:
Welke beveiligingssoftware gebruik je?
Welke add-ons in IE gebruik je?
Heb je op een rijtje welke niet-standaard instellingen je hebt gemaakt hebt in IE?
Kan beveiligingssoftware, of een add-on in IE, of misschien een aanpassing die je zelf gemaakt hebt in IE de oorzaak zijn van wat je beschrijft?
Gebruik je diverse lagen beveiligingssoftware, en heb je veel niet-standaard instellingen in IE, en ken je van niet alle beveiligingssoftware en/of aanpassingen alle potentiële consequenties, dan kan het een puzzel zijn om erachter te komen wat de relevante factor is. Ik hoop dat het meevalt en dat je met wat elimineren en proberen eruit komt.

We hebben hier dus over een beveiligde website, en eventuele add-ons zijn uitgezet.
In de optie beveiliging: de beveiligde modus aangezet.
Privacybeleid van de webpagina geeft onderstaande gegevens.
https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
https://mail.ziggo.nl/appsuite/apps/themes/io.ox.ziggo/fonts/MuseoSans_500-webfont.eot?#iefix
https://mail.ziggo.nl/appsuite/apps/3rd.party/open-sans-fontface/fonts/light/OpenSans-lightwolff
https://mail.ziggo.nl/appsuite/apps/themes/io.ox.ziggo/logo-small.png

De link in de tekst Die tekst, "Klik hier voor veelgestelde vragen" waar u naar verwijst doet het overigens wel, en staat dus geheel los van de onleesbare tekst.
17-06-2017, 14:06 door Spiff has left the building - Bijgewerkt: 17-06-2017, 14:26
Door Anoniem, 00:40 uur:
We hebben hier dus over een beveiligde website, [...]
Ja, het is een https-adres, maar wat wil je duidelijk maken met "We hebben hier dus over een beveiligde website"?
Ik zie geen relatie met het besproken probleem.

Door Anoniem, 00:40 uur:
In de optie beveiliging: de beveiligde modus aangezet.
Bedoel je in Internetopties, tab Beveiliging, Beveiligde modus inschakelen? Dat staat standaard ingeschakeld.
Of bedoel je Internetopties, tab Geavanceerd, en dan onder Beveiliging "Uitgebreide beveiligde modus inschakelen"?
"Uitgebreide beveiligde modus" staat standaard niet ingeschakeld - althans, niet in Windows 7, ik weet niet hoe dat zit in Windows 8 en Windows 10.
Heb je "Uitgebreide beveiligde modus" ingeschakeld, haal daarvoor het vinkje dan eens weg, klik vervolgens Toepassen, OK, herstart(!) de computer, en bekijk de webpagina nog eens opnieuw.
Betreft het "Uitgebreide beveiligde modus", en schakel je dat uit, dan ben ik benieuwd naar het resultaat.

Door Anoniem, 00:40 uur:
Privacybeleid van de webpagina geeft onderstaande gegevens. [...]
Hoe is dat volgens jou relevant?

De volgende vragen zijn nog steeds onbeantwoord:
Vooral: Welke beveiligingssoftware gebruik je?
Heb je op een rijtje welke niet-standaard instellingen je hebt gemaakt hebt in IE?
Kan beveiligingssoftware, of misschien een aanpassing die je zelf gemaakt hebt in IE de oorzaak zijn van wat je beschrijft?

En dit geldt nog steeds:
Gebruik je diverse lagen beveiligingssoftware, en heb je veel niet-standaard instellingen in IE, en ken je van niet alle beveiligingssoftware en/of aanpassingen alle potentiële consequenties, dan kan het een puzzel zijn om erachter te komen wat de relevante factor is. Ik hoop dat het meevalt en dat je met wat elimineren en proberen eruit komt.

Je zult die vragen voor jezelf moeten beantwoorden en het raadsel zelf moeten oplossen, of je zult hier in je thread de relevante informatie moeten bieden, zodat we hier kunnen meedenken.
We kunnen niet raden welke beveiligingssoftware je gebruikt en welke niet-standaard instellingen je hebt in IE.

Ten slotte -
Deze thread is gestart in het sub-forum "Privacy". Is dat met een reden?
Volgens mij betreft het slechts een geval van een pagina die niet correct wordt weergegeven, zonder relatie met privacy.

O, en ook dit nog:
Het quoten van het volledige tekstblok van uitgebreide posts is onnodig.
Reageer je op een uitgebreide post, zoals deze en m'n voorgaande, probeer dan liever selectief te quoten.
17-06-2017, 15:09 door Anoniem
Vermoedelijk een taalinstelling?
Kijk eens naar de titels van deze video series
https://www.youtube.com/watch?v=Bw5nNJrkcWk
https://www.youtube.com/channel/UCiGevM-TH-vikSWHXZZxqtQ
Maar om welke taal gaat het dan?
Google maar op de naam van de aanbieder bij you tube.
Het zou wel eens vietnamees kunnen zijn.
Ziggo ziet jou dus als een vietnamees.
Toevallig een vietnamese computer, taalinstelling of zelfs VPN aanbieder?
Of zit je ook helemaal niet in NL?
Ben je eigenlijk wel serieus of was het bedoeld als een weekend raadseltje voor de community?
17-06-2017, 15:23 door Anoniem
Door Spiff:
Door Anoniem, 00:40 uur:
We hebben hier dus over een beveiligde website, [...]
Ja, het is een https-adres, maar wat wil je duidelijk maken met "We hebben hier dus over een beveiligde website"?
Ik zie geen relatie met het besproken probleem.

Door Anoniem, 00:40 uur:
In de optie beveiliging: de beveiligde modus aangezet.
Bedoel je in Internetopties, tab Beveiliging, Beveiligde modus inschakelen? Dat staat standaard ingeschakeld.
Of bedoel je Internetopties, tab Geavanceerd, en dan onder Beveiliging "Uitgebreide beveiligde modus inschakelen"?
"Uitgebreide beveiligde modus" staat standaard niet ingeschakeld - althans, niet in Windows 7, ik weet niet hoe dat zit in Windows 8 en Windows 10.
Heb je "Uitgebreide beveiligde modus" ingeschakeld, haal daarvoor het vinkje dan eens weg, klik vervolgens Toepassen, OK, herstart(!) de computer, en bekijk de webpagina nog eens opnieuw.
Betreft het "Uitgebreide beveiligde modus", en schakel je dat uit, dan ben ik benieuwd naar het resultaat.

Door Anoniem, 00:40 uur:
Privacybeleid van de webpagina geeft onderstaande gegevens. [...]
Hoe is dat volgens jou relevant?

De volgende vragen zijn nog steeds onbeantwoord:
Vooral: Welke beveiligingssoftware gebruik je?
Heb je op een rijtje welke niet-standaard instellingen je hebt gemaakt hebt in IE?
Kan beveiligingssoftware, of misschien een aanpassing die je zelf gemaakt hebt in IE de oorzaak zijn van wat je beschrijft?

En dit geldt nog steeds:
Gebruik je diverse lagen beveiligingssoftware, en heb je veel niet-standaard instellingen in IE, en ken je van niet alle beveiligingssoftware en/of aanpassingen alle potentiële consequenties, dan kan het een puzzel zijn om erachter te komen wat de relevante factor is. Ik hoop dat het meevalt en dat je met wat elimineren en proberen eruit komt.

Je zult die vragen voor jezelf moeten beantwoorden en het raadsel zelf moeten oplossen, of je zult hier in je thread de relevante informatie moeten bieden, zodat we hier kunnen meedenken.
We kunnen niet raden welke beveiligingssoftware je gebruikt en welke niet-standaard instellingen je hebt in IE.

Ten slotte -
Deze thread is gestart in het sub-forum "Privacy". Is dat met een reden?
Volgens mij betreft het slechts een geval van een pagina die niet correct wordt weergegeven, zonder relatie met privacy.

O, en ook dit nog:
Het quoten van het volledige tekstblok van uitgebreide posts is onnodig.
Reageer je op een uitgebreide post, zoals deze en m'n voorgaande, probeer dan liever selectief te quoten.

Het reageren op deze topic wordt zeker gewaardeerd, maar de schoolmeesterachtige manier waarop dit gebracht wordt nodigt niet echt meer uit tot inhoudelijk reageren.
Het zich klaarblijkelijk moeten verantwoorden waarom dit topic in de sub-form van "Privacy" is gestart, is gewoon irritant.

Het opgeven van de gegevens van het privacy beleid van IE zou misschien in de ogen van kenners een relevante rol kunnen spelen in dit merkwaardige probleem, en ook hier is de reactie nogal schoolmeesterachtig en neerbuigend.
Daarom stop ik hier mee, en zoek wel naar ander wegen die dit probleem misschien kunnen verklaren.
17-06-2017, 17:37 door Anoniem
Door Anoniem: Vermoedelijk een taalinstelling?
Kijk eens naar de titels van deze video series
https://www.youtube.com/watch?v=Bw5nNJrkcWk
https://www.youtube.com/channel/UCiGevM-TH-vikSWHXZZxqtQ
Maar om welke taal gaat het dan?
Google maar op de naam van de aanbieder bij you tube.
Het zou wel eens vietnamees kunnen zijn.
Ziggo ziet jou dus als een vietnamees.
Toevallig een vietnamese computer, taalinstelling of zelfs VPN aanbieder?
Of zit je ook helemaal niet in NL?
Ben je eigenlijk wel serieus of was het bedoeld als een weekend raadseltje voor de community?

Aan de taalinstelling heb ik ook al gedacht, maar die staat in IE gewoon op Nederland ingesteld en deze computer is via de kabel van Ziggo met het internet verbonden. Nu heb ik ook eens fout ingelogd, om te zien welke response ik zou krijgen.
Ik krijg dus een response in een onleesbare vorm, maar als ik die kopieer en daarna plak, krijg ik gewoon onderstaande leesbare zin te zien.
"De opgegeven gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist (LGI-0006)"
Ik heb getracht het getal hieruit te verklaren, +OJ L08339 hierbij zijn de getallen 08 bijna in elkaar geschoven
Helaas kan ik geen schermafdruk meesturen, anders zou een en ander een stuk begrijpelijker zijn.
Ik moet er aan toevoegen, dat ik IE bijna nooit voor webmail heb gebruikt, dus weet ik ook niet hoelang dit probleem al aanwezig is.
Ik vrees dat ik mij dan ook tot Ziggo moet wenden, om meer duidelijkheid te krijgen.
Hiermee sluit ik ook het onderwerp.
17-06-2017, 17:39 door Spiff has left the building
@ Anoniem 15:23 uur.
De wrevel was wederzijds, en aan deze kant van de correspondentie was ik wellicht niet de enige, zo leek te blijken uit de reactie van Anoniem 15:09 uur, die zich afvroeg of een en ander misschien bedoeld was als een weekend-raadseltje voor de community.
Biedt de topicstarter nauwelijks respons op vragen naar relevante informatie, dan wordt het niks.
Ik ben doorgaans erg behulpzaam, maar inspanning moet wel van twee kanten komen.
Prima om dit af te sluiten.
17-06-2017, 21:23 door Anoniem
[humor]
Dit is mogelijk een gevolg van https://twitter.com/kpnwebcare/status/168371471675174913
:)
[/humor]
17-06-2017, 23:40 door Spiff has left the building
Door Anoniem, 21:23 uur:
Dit is mogelijk een gevolg van https://twitter.com/kpnwebcare/status/168371471675174913
Ten eerste:
Topicstarter had het niet over KPN webmail, maar over Ziggo webmail.
En alsof dat nog niet genoeg is:
De informatie van KPN Webcare betreft versleuteling van wachtwoorden. Deze thread op Security.NL gaat over de gewone informatieve tekst op de Ziggo webmail inlogpagina, niet over wachtwoorden.
18-06-2017, 01:20 door Anoniem
[/quote]"De opgegeven gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist (LGI-0006)"
Ik heb getracht het getal hieruit te verklaren, .[/quote]" Ik kan u melden deze ± een jaar geleden melding ook aan Ziggo heb doorgegeven. Ik kwam niet meer in mijn Ziggo-account. met de door hen aangehaalde melding. Volgens Ziggo was daar een gespecialiseerde medewerker voor nodig. Tig e-mails verder kon ik nog niet geholpen worden. Die medewerker bestaat niet. Mijn indruk: Ziggo wist het zelf niet.

Op enig moment heb ik toen al mijn ziggo wachtwoorden uit de betreffende browser verwijderd. Bij het inloggen kreeg ik toen de optie het oude wacht te herstellen of te annuleren. Door op annuleren te drukken bleek ik weer in mijn account te kunnen. Ik geef geen enkele garantie maar voor mij werkte het. Succes
18-06-2017, 10:44 door Spiff has left the building
Door Anoniem, za.17-06, 17:37 uur:
Aan de taalinstelling heb ik ook al gedacht, maar die staat in IE gewoon op Nederland ingesteld en deze computer is via de kabel van Ziggo met het internet verbonden. Nu heb ik ook eens fout ingelogd, om te zien welke response ik zou krijgen.
Ik krijg dus een response in een onleesbare vorm, maar als ik die kopieer en daarna plak, krijg ik gewoon onderstaande leesbare zin te zien.
"De opgegeven gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist (LGI-0006)"
Door Anoniem, zo.18-06, 01:20 uur:
Ik kan u melden deze ± een jaar geleden melding ook aan Ziggo heb doorgegeven. Ik kwam niet meer in mijn Ziggo-account. met de door hen aangehaalde melding. [...]
Aan Anoniem van zo.18-06, 01:20 uur,
Lees alsjeblieft waar deze thread en ook die post van Anoniem van za.17-06 17:37 uur over gaat.
Anoniem van za.17-06 17:37 uur schreef, " Nu heb ik ook eens fout ingelogd, om te zien welke response ik zou krijgen."
Dat was een test, om het geval van de onleesbare tekst de onderzoeken, waar deze thread over gaat. Het was géén geval van niet meer kunnen inloggen zoals jij beschrijft.

En verder denk ik dat we deze thread met rust moeten laten, gezien deze eerdere tweevoudige afsluiting:
Door Anoniem, za.17-06, 15:23 uur:
Daarom stop ik hier mee, en zoek wel naar ander wegen die dit probleem misschien kunnen verklaren.
Door Anoniem, za.17-06, 17:37 uur:
Hiermee sluit ik ook het onderwerp.
Ik stop in ieder geval met reageren, ongeacht hoeveel reacties er nog volgen van reageerders die niet lezen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.