image

Internetgigant Tencent verplicht echte naam voor Chinese gamers

vrijdag 7 september 2018, 15:20 door Redactie, 14 reacties

De Chinese internetgigant Tencent maakt het gebruik van de echte naam binnenkort verplicht voor Chinese spelers van het populaire spel Honor of Kings. Nieuwe spelers die zich voor de multiplayer role-playing game registreren moeten hun echte naam opgeven.

De maatregel is bedoeld om gameverslaving onder Chinese kinderen tegen te gaan. Het registratiesysteem van het spel wordt gekoppeld aan China's openbare veiligheidsdatabase. Het zou voor het eerst in de Chinese gamingindustrie zijn dat een dergelijk systeem wordt doorgevoerd. De maatregel geldt nu alleen voor Honor of Kings, dat meer dan 200 miljoen spelers heeft, maar zal op den duur ook naar andere games worden uitgebreid, zo meldt persbureau Reuters. De maatregel volgt een week nadat de Chinese overheid opriep om de speeltijd van gamers te beperken om zo bijziendheid onder kinderen tegen te gaan.

Reacties (14)
07-09-2018, 15:29 door Anoniem
Het is natuurlijk strijdig met privacy belangen, maar het lost wel veel andere problemen op zoals verslaving en onbeschoft gedrag van spelers.
07-09-2018, 15:48 door Anoniem
Internet gigant WIE? Nog nooit van die toko gehoord.
Aan de andere kant... zo raar is dat niet, internet games zijn zo jaren 90. Je weet wel, toen internet nog leuk was.
07-09-2018, 16:13 door Anoniem
Door Anoniem: Internet gigant WIE? Nog nooit van die toko gehoord.
Aan de andere kant... zo raar is dat niet, internet games zijn zo jaren 90. Je weet wel, toen internet nog leuk was.

Tencent is the world's biggest investment corporation, one of the largest Internet and technology companies, one of the biggest venture capital firms, and the largest and most valuable gaming (Tencent Games) and social media company.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tencent
07-09-2018, 16:21 door Anoniem
Ik voorspel gouden tijden voor stand-alone games die niet meer connected zijn met Internet.
Ben benieuwd hoe ze dan de mensen in de gaten willen houden. Verplichte webcams aan als het spel start? :)
07-09-2018, 16:23 door Anoniem
https://www.adweek.com/brand-marketing/google-and-tencent-dominate-list-of-top-100-most-valuable-global-brands/
https://money.cnn.com/2018/05/28/news/companies/biggest-brands-ranking-2018-alibaba-tencent/index.html

Welcome to the world
07-09-2018, 19:21 door Anoniem
More Chins than a Chinese phone directory..
07-09-2018, 19:51 door Anoniem
Door Anoniem: Ik voorspel gouden tijden voor stand-alone games die niet meer connected zijn met Internet.
Ben benieuwd hoe ze dan de mensen in de gaten willen houden. Verplichte webcams aan als het spel start? :)

nerds mogen dan wel graag neerkijken op marketing, maar andersom is ook volkomen terecht.
08-09-2018, 16:15 door Anoniem
Van wie komen straks de meeste privacy bedreigingen? Van de grote overheden of de grote corporaties?
Wie regeert uiteindelijk over de eindgebruiker?

Zie dat China een proeftuin is voor wat later hier ook uitgerold wordt.
Ziet men daar acceptatie en gewenning,
komt het hier ook, misschien iets subtieler opgezet, maar toch.
Wie slapen er dan?

We moeten tegen onszelf beschermd worden, maar ten koste van wat allemaal?
08-09-2018, 23:05 door Anoniem
Door Anoniem: Het is natuurlijk strijdig met privacy belangen, maar het lost wel veel andere problemen op zoals verslaving en onbeschoft gedrag van spelers.

Geen van die twee wordt hiermee opgelost. Dat laat de echte wereld wel zien.
09-09-2018, 09:09 door Anoniem
Het is natuurlijk strijdig met privacy belangen, maar het lost wel veel andere problemen op zoals verslaving en onbeschoft gedrag van spelers.

Het maakt kinderen ook kwetsbaarder voor pedofielen en andere kwaadwillenden. Wat dat betreft kan het net zoveel problemen opleveren, als oplossen. Verder zie ik genoeg onbeschoft gedrag van niet-anonieme internet gebruikers.

Overigens kan je je afvragen of spelers hun identiteit vrijgeven aan elkaar, of enkel aan de overheid (echte naam tijdens registratie, gekozen nickname tijdens het spelen).
09-09-2018, 09:11 door Anoniem
Zie dat China een proeftuin is voor wat later hier ook uitgerold wordt.
Ziet men daar acceptatie en gewenning,
komt het hier ook, misschien iets subtieler opgezet, maar toch.
Wie slapen er dan?

Ach, hier staan we de informatie af aan bedrijven (en soms via bedrijven, aan de overheid), met onze ''smart'' economie. Kijk eens hoeveel informatie een gemiddelde smartphone af staat over de gebruiker, aan bedrijven op een willekeurige dag. Kijk naar je Google Maps Activity, als je GPS niet uit hebt staan. Je hele leven wordt in kaart gebracht.
10-09-2018, 09:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Zie dat China een proeftuin is voor wat later hier ook uitgerold wordt.
Ziet men daar acceptatie en gewenning,
komt het hier ook, misschien iets subtieler opgezet, maar toch.
Wie slapen er dan?

Ach, hier staan we de informatie af aan bedrijven (en soms via bedrijven, aan de overheid), met onze ''smart'' economie. Kijk eens hoeveel informatie een gemiddelde smartphone af staat over de gebruiker, aan bedrijven op een willekeurige dag. Kijk naar je Google Maps Activity, als je GPS niet uit hebt staan. Je hele leven wordt in kaart gebracht.
Daar kies je voor.

Er is (nog) steeds een verschil tussen tussen vrijwillige je info delen en gedwongen worden je info te delen
10-09-2018, 09:50 door Anoniem
"Nieuwe spelers die zich voor de multiplayer role-playing game registreren moeten hun echte naam opgeven.
De maatregel is bedoeld om gameverslaving onder Chinese kinderen tegen te gaan"

Want wat gebeurt er als ze te veel spelen?
Hoe moet dit verslaving tegen gaan?
als ze meer dan 2 uur per dag spelen sluiten ze het internet af ? blokkeren ze het game account?
10-09-2018, 12:46 door _R0N_
Door Anoniem: Internet gigant WIE? Nog nooit van die toko gehoord.
Aan de andere kant... zo raar is dat niet, internet games zijn zo jaren 90. Je weet wel, toen internet nog leuk was.

Onder welke steen heb jij gezeten?

Tencent bestaat nu 20 jaar en heeft een beurswaarde van meer dan 500 miljard USD er werken meer dan 45000 mensen.
Ze werken samen met Nintende, Ubisoft, Spotify en hebben ene aandeel in Snap inc.

In China is het de grootste (veruit) aanbieder van mobiele betaalmiddelen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.