image

Ophef in Groot-Brittannië over verhaal om personeel te chippen

maandag 12 november 2018, 11:22 door Redactie, 24 reacties

In Groot-Brittannië is ophef ontstaan over een verhaal van de Sunday Telegraph dat grote Britse bedrijven in gesprek zijn met een Zweeds bedrijf om microchips bij medewerkers te implanteren. Het bedrijf Biohax claimt dat het in gesprek is met met een aantal Britse juridische en financiële dienstverleners met honderdduizenden medewerkers om chips bij het personeel te implanteren.

Dit zou worden gedaan om de veiligheid te vergroten en toegang tot bepaalde locaties te voorkomen. Namen van de Britse bedrijven in kwestie zijn niet bekendgemaakt. Daarnaast zijn er verschillende critici die aan het verhaal twijfelen, omdat Biohax een klein Zweedse bedrijfje is. Toch maken zowel de Britse vakbond Trades Union Congress (TUC) als de Britse werkgeversorganisatie Confederation of British Industry (CBI) zich zorgen.

"Werkgevers gebruiken technologie al om hun personeel te bespioneren. Het microchippen zou leidinggevenden nog meer macht en controle geven. Geen enkele werknemer zou moeten worden gedwongen om dit te doen", aldus de TUC op Twitter. Een woordvoerder merkt verder op dat er ook risico's bij het chippen komen kijken en dat werkgevers die niet zomaar naast zich neer kunnen legen.

De CBI laat in een reactie weten dat technologie de manier verandert waarop we werken, maar dat dit specifieke verhaal geen fijne ontwikkeling is. "Bedrijven moeten zich meer richten op dringende zaken en zich meer bezighouden met het personeel", laat een woordvoerder tegenover The Guardian weten.

Reacties (24)
12-11-2018, 11:38 door Anoniem
Biohoax?
12-11-2018, 11:38 door Anoniem
Zweden is al een hele tijd van het padje af.

Full Bizarre, Demonic Gotthard Tunnel Opening Ceremony, Satanic, New World Order, Illuminati Ritual
https://www.youtube.com/watch?v=zW5gklIKcDg
12-11-2018, 11:52 door Anoniem
Tsja, als de overheid het niet doet moet de commercie maar het voortouw nemen. Ja toch niet dan?

We kunnen toch niet achterblijven? De tijd marcheert voort, we moeten mee! Het is 2018!
12-11-2018, 12:06 door Anoniem
Stap 2 is om middels de chip een corrigerende shock te geven wanneer de doelstellingen niet gehaald worden ;-)
12-11-2018, 12:21 door Anoniem
Door Anoniem: Tsja, als de overheid het niet doet moet de commercie maar het voortouw nemen. Ja toch niet dan?

We kunnen toch niet achterblijven? De tijd marcheert voort, we moeten mee! Het is 2018!
Idd, het is al lang geen 1984 meer!
12-11-2018, 12:26 door Anoniem
Door Anoniem: Tsja, als de overheid het niet doet moet de commercie maar het voortouw nemen. Ja toch niet dan?

We kunnen toch niet achterblijven? De tijd marcheert voort, we moeten mee! Het is 2018!

Kijk naar china,leven in het panopticum.

We moeten mee,want anders ben je strafbaar?
12-11-2018, 12:40 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Tsja, als de overheid het niet doet moet de commercie maar het voortouw nemen. Ja toch niet dan?

We kunnen toch niet achterblijven? De tijd marcheert voort, we moeten mee! Het is 2018!

Wat een onzin en bovendien ongefundeerd. Ben je nu echt in de veronderstelling dat dit voor zover het Nederland betreft zomaar kan??

Hoe dat in Engeland kan verlopen is mij dus onbekend. Maar in Nederland hebben we bij wet nog steeds te maken met de absolute integriteit van het menselijk lichaam; een constitutioneel recht. Er is dus een grondwetswijziging voor nodig, inclusief arbitrair tussen beide stemmingen (2e - 1e kamer) parlementsverkiezingen, om voor goedkeuring tot het inplanteren van chips - noem het voor mijn part labelen - toestemming te krijgen.
12-11-2018, 12:41 door Anoniem
Pff chip, je ziet wat voor weerstand het oproept en spookbeelden als 'mark of the beast' syndroom oproepen bij de bevolking.
Waarom zou men een chip moeten implanteren als iedereen al vrijwillig zijn persoonlijke spygadget al overal mee naar toe neemt en tien keer zoveel meer kan loggen als een simpele chip?
Verhalen over de chip zijn gewoon afleiding van dat ding wat je in je broekzak, jaszak meedraagt, dat is pas je echte spy-on-you-device.
12-11-2018, 12:46 door Anoniem
Wat een onzin en bovendien ongefundeerd. Ben je nu echt in de veronderstelling dat dit voor zover het Nederland betreft zomaar kan??
Ja hoor. Nu nog ff niet. Er piepen nog wat mensen over. Maar geeft het 10, 20 jaar. En dan is het toch zo verrekte handig!
Kijk naar wat er gebeurt met locatiedata van telefoons opslaan. Dat moet je ook niet willen en het gebeurt ook. Precies hetzelfde, we slapen gewoon verder.
Leuk proefballontje. Nog 20x doen en we worden het zat. En dan zijn er vanzelf wat idioten die het 'hip' vinden. Erin mee gaan. Dat is dan weer een mooi excuus voor de volgende directie. En de Roverheid doet graag mee, want zo is het heel veel makkelijker om iedereen te volgen. Hebben ze niet eens meer een telefoon nodig!
12-11-2018, 13:56 door Anoniem
Door Balder:
Door Anoniem: Tsja, als de overheid het niet doet moet de commercie maar het voortouw nemen. Ja toch niet dan?
We kunnen toch niet achterblijven? De tijd marcheert voort, we moeten mee! Het is 2018!
Wat een onzin en bovendien ongefundeerd. Ben je nu echt in de veronderstelling dat dit voor zover het Nederland betreft zomaar kan??
Whoosh.

Hoe dat in Engeland kan verlopen is mij dus onbekend. Maar in Nederland hebben we bij wet nog steeds te maken met de absolute integriteit van het menselijk lichaam; een constitutioneel recht.
Vertel dat maar aan Pia Dijkstra.
12-11-2018, 16:13 door Anoniem
Ja hoor. Nu nog ff niet. Er piepen nog wat mensen over. Maar geeft het 10, 20 jaar. En dan is het toch zo verrekte handig!
Of het is niet meer van deze tijd om geen chip in je lichaam te hebben.
12-11-2018, 16:25 door Anoniem
Zweden is al een hele tijd van het padje af.

Full Bizarre, Demonic Gotthard Tunnel Opening Ceremony, Satanic, New World Order, Illuminati Ritual
https://www.youtube.com/watch?v=zW5gklIKcDg

Klinkt alsof je zelf behoorlijk ver van het padje af bent, en alsof je het verschil niet kent tussen Zweden, en Zwitserland.
12-11-2018, 16:38 door Anoniem
Lijkt mij een broodje aap verhaal.
12-11-2018, 19:05 door Anoniem
Kijk, misschien zullen ze die chip niet meteen opdringen want dat roept teveel weerstand op maar wat als je de technologie leuk maakt zoals ze met zoveel dingen al doen?
Stel je gaat naar de trein. Je hoeft niet eens meer een kaartje te kopen, zodra je de deur in gaat heeft de trein je al gedetecteerd en als je de trein verlaat weet de ns precies waar je ingestapt bent, uitgestapt bent en nog voor je thuis bent is het correcte bedrag afgeschreven.
Of je gaat naar de winkel, gooit je karretje vol en loopt gewoon zonder langs de kassa te gaan naar buiten en een scanner scant in een klap de inhoud van je kar en haalt het bedrag van je chip die je onder je huid hebt.
Stel dat je niet meegaat in die technologie en nog met je pinpas betaalt bij een van de laatste kassas bij de AH... waarbij de kassiere je dan meedeelt dat je maar beter de chip kan nemen want de kassa gaat verdwijnen en dan is er geen mogelijkheid meer tot betalen via pin of contant.....
Klinkt ver weg? Helaas, zo gaat het nu eenmaal met nieuwe geintroduceerde technologie, even laten ze meerdere varianten toe maar dan gaat men toch helemaal over op het nieuwe en als je niet meedoet dan sluit je jezelf buiten in de maatschappij want zonder chip gaan geen deuren meer open en werkt eigenlijk bijna niks meer...en dit gebeurd sneller dan mensen beseffen.
De uiteindelijke keuze zal dus zijn of je erin mee gaat of dat je de maatschappij gaat verlaten want je kan er niet meer in overleven zonder deze chip. Ik durf erom te wedden dat het merendeel zonder lang erover na te hoeven denken voor gemak en luxe gaat en automatisch de chip zal nemen.
Je ziet dat mensen dit als het 'teken van het beest' zien waar al zolang voor gewaarschuwd wordt want zonder dit teken kan je niet meer meedoen aan de maatschappij, je verhongert dan gewoon omringd door weelde en luxe.
12-11-2018, 20:52 door Anoniem
Hmmm, het is dichterbij dan je denkt... https://www.youtube.com/watch?v=DYRZ3hESjT4
12-11-2018, 21:02 door Anoniem
Organiseer gewoon een "Chip Party" https://www.today.com/video/watch-employees-get-microchip-implants-live-on-today-1014527555766?v=railb&
12-11-2018, 21:44 door Anoniem
Door Anoniem: Kijk, misschien zullen ze die chip niet meteen opdringen want dat roept teveel weerstand op maar wat als je de technologie leuk maakt zoals ze met zoveel dingen al doen?
Stel je gaat naar de trein. Je hoeft niet eens meer een kaartje te kopen, zodra je de deur in gaat heeft de trein je al gedetecteerd en als je de trein verlaat weet de ns precies waar je ingestapt bent, uitgestapt bent en nog voor je thuis bent is het correcte bedrag afgeschreven.
Of je gaat naar de winkel, gooit je karretje vol en loopt gewoon zonder langs de kassa te gaan naar buiten en een scanner scant in een klap de inhoud van je kar en haalt het bedrag van je chip die je onder je huid hebt.
Stel dat je niet meegaat in die technologie en nog met je pinpas betaalt bij een van de laatste kassas bij de AH... waarbij de kassiere je dan meedeelt dat je maar beter de chip kan nemen want de kassa gaat verdwijnen en dan is er geen mogelijkheid meer tot betalen via pin of contant.....
Klinkt ver weg? Helaas, zo gaat het nu eenmaal met nieuwe geintroduceerde technologie, even laten ze meerdere varianten toe maar dan gaat men toch helemaal over op het nieuwe en als je niet meedoet dan sluit je jezelf buiten in de maatschappij want zonder chip gaan geen deuren meer open en werkt eigenlijk bijna niks meer...en dit gebeurd sneller dan mensen beseffen.
De uiteindelijke keuze zal dus zijn of je erin mee gaat of dat je de maatschappij gaat verlaten want je kan er niet meer in overleven zonder deze chip. Ik durf erom te wedden dat het merendeel zonder lang erover na te hoeven denken voor gemak en luxe gaat en automatisch de chip zal nemen.
Je ziet dat mensen dit als het 'teken van het beest' zien waar al zolang voor gewaarschuwd wordt want zonder dit teken kan je niet meer meedoen aan de maatschappij, je verhongert dan gewoon omringd door weelde en luxe.
Minority Report is niet zo ver weg.

Enigeste is dat ze nog geen misdaden kunnen voorspellen
12-11-2018, 22:01 door Remmilou
Biohoax?
13-11-2018, 08:37 door jennifer
Dit soort technologie zal in de toekomst ingezet worden en laten we hopen dat deze chips nooit ingezet zullen worden en dat mensen toch ethische bezwaren tegen dit soort voorstellen zullen hebben.
13-11-2018, 10:13 door Herman L.T.
Misschien dat dit later werkelijkheid wordt als het steeds minder ridicuul lijkt, maar voor nu lijkt het inderdaad op een broodje aap verhaal. Wel weer een goed idee voor een nieuwe branche in de bedrijfsondersteunende hulpverlening: chip-injectie en verwijdering.
13-11-2018, 12:08 door -karma4
Door Herman L.T.: Misschien dat dit later werkelijkheid wordt als het steeds minder ridicuul lijkt, maar voor nu lijkt het inderdaad op een broodje aap verhaal. Wel weer een goed idee voor een nieuwe branche in de bedrijfsondersteunende hulpverlening: chip-injectie en verwijdering.

Nou... Het is al verplicht voor honden (*). De stap naar andere dieren en uiteindelijk naar het mensdier/diermens (**) is niet eens zo groot. Of dwalen we nu af?

(*) http://www.chipjedier.nl/verplicht-voor-honden/chip-en-registratie-verplicht-voor-honden/
(**) https://www.digibron.nl/search/detail/012ddf43e59d85f140aad34d/patent-op-diermens-aangevraagd
13-11-2018, 14:07 door [Account Verwijderd]
Door The FOSS:
Door Herman L.T.: Misschien dat dit later werkelijkheid wordt als het steeds minder ridicuul lijkt, maar voor nu lijkt het inderdaad op een broodje aap verhaal. Wel weer een goed idee voor een nieuwe branche in de bedrijfsondersteunende hulpverlening: chip-injectie en verwijdering.

Nou... Het is al verplicht voor honden (*). De stap naar andere dieren en uiteindelijk naar het mensdier/diermens (**) is niet eens zo groot. Of dwalen we nu af?

Neen we dwalen helemaal niet af en de stap is immens groot.

Als het over privacy gaat hier wordt altijd onterecht geschutterd met grondwettelijk recht bla, bla, bla en nu de grondwet overduidelijk is m.b.t. de onschendbaarheid van het menselijk lichaam wordt dit feit totaal genegeerd want.... 'roverheid', bla bla bla.

Tsjonge jonge het zou toch eens waar kunnen zijn.........?? dat de overheid hier staat, in dit specifieke geval. m.b.t. Nederland voor bescherming van haar burgers? Dat kàààààààn niet waar zijn.
13-11-2018, 17:22 door -karma4 - Bijgewerkt: 13-11-2018, 17:23
Door Balder: Tsjonge jonge het zou toch eens waar kunnen zijn.........?? dat de overheid hier staat, in dit specifieke geval. m.b.t. Nederland voor bescherming van haar burgers? Dat kàààààààn niet waar zijn.

U heeft een vooruitziende blik! https://www.security.nl/posting/586931
16-11-2018, 09:17 door spatieman
ah joh, die chip word over een paar jaar al bij de geboorte ingezet, incl een microdosis cyancali voor als de drager op latere leeftijd de fout in gaat.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.