image

Celstraf voor wegsluizen van 1 miljoen euro naar 'internetliefde'

maandag 25 maart 2019, 17:06 door Redactie, 14 reacties

Een 51-jarige vrouw uit Hoogvliet is veroordeeld tot een gevangenisstraf van 15 maanden, waarvan vijf voorwaardelijk, wegens het wegsluizen van 1 miljoen euro van bouwmarkt Karwei naar een 'internetliefde'. De vrouw verzorgde de boekhouding van Karwei, waar zij al 32 jaar werkzaam was.

De vrouw had via internet een nieuwe "liefde" leren kennen. In werkelijkheid was het een oplichter die de vrouw om geld vroeg. Eerst maakte ze al haar eigen spaargeld naar hem over, een bedrag van zo'n 30.000 euro. Vervolgens verduisterde ze 1 miljoen euro van Karwei. De vrouw had de man nooit in het echt gezien. Ze had hem één keer via Skype gesproken.

Toch geloofde ze dat de man het geld zou terugbetalen. De vrouw, die eerder in een civiele zaak werd veroordeeld om het geld terug te betalen, heeft inmiddels 40.000 euro aan de bouwmarkt terugbetaald, zo meldt RTV Rijnmond. Het Openbaar Ministerie had een gevangenisstraf van 2 jaar geëist. Bij het bepalen van de strafmaat hield de rechter er rekening mee dat de vrouw ook slachtoffer was geworden en volledig had meegewerkt met het onderzoek.

Reacties (14)
25-03-2019, 19:16 door Anoniem
Ondanks dat dit soort zaken meerdere keren op televisie zijn verschenen blijven mensen, voornamelijk kwetsbare personen, hier in trappen. Dit is natuurlijk erg vervelend voor diegene, maar ontstaand uit persoonlijke problemen. Persoonlijk vind ik deze straf passend bij de verrichte daad.
26-03-2019, 06:10 door Anoniem
Ja zo kom je er ook weer makkelijk van af.
De werkenden betalen het wel weer.
26-03-2019, 08:02 door Anoniem
Door Anoniem: Ja zo kom je er ook weer makkelijk van af.
De werkenden betalen het wel weer.

Wat bedoel je?
Welke werkenden betalen hier wat?
Volgens mij blijft Karwei met de rekening zitten en gaat het dus van de winst van Karwei af.

Of bedoel je de kosten van de gevangenisstraf?
26-03-2019, 09:08 door Briolet
Door Anoniem: Ja zo kom je er ook weer makkelijk van af.
De werkenden betalen het wel weer.

Bij een langere straf moeten de werkenden nog meer betalen, want iemand in detentie houden is kostbaar.

Dit lijkt me geen persoon die snel in herhaling valt en in vrijheid heeft ze met een beetje goede wil een inkomen waaruit ze een (klein) deel van de schud kan afbetalen. Hoewel in niet verwacht dat ze snel werk vindt in haar oude beroep.
26-03-2019, 12:53 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ja zo kom je er ook weer makkelijk van af.
De werkenden betalen het wel weer.

Wat bedoel je?
Welke werkenden betalen hier wat?
Volgens mij blijft Karwei met de rekening zitten en gaat het dus van de winst van Karwei af.

Of bedoel je de kosten van de gevangenisstraf?
Doet er niet toe wat ik bedoel, dit is toch serieuze misdaad, ik als werkende betaal hier ook voor.
En met mij alle anderen die ook werken.
26-03-2019, 14:24 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ja zo kom je er ook weer makkelijk van af.
De werkenden betalen het wel weer.

Wat bedoel je?
Welke werkenden betalen hier wat?
Volgens mij blijft Karwei met de rekening zitten en gaat het dus van de winst van Karwei af.

Of bedoel je de kosten van de gevangenisstraf?
Doet er niet toe wat ik bedoel, dit is toch serieuze misdaad, ik als werkende betaal hier ook voor.
En met mij alle anderen die ook werken.

Ik hoop dat je het bonnetje van school nog hebt want je moet echt je schoolgeld terug gaan vragen. Je hebt daar duidelijk niks opgestoken. En dan te denken dat mensen als jij ook stemrecht hebben...
26-03-2019, 17:49 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 26-03-2019, 17:51
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ja zo kom je er ook weer makkelijk van af.
De werkenden betalen het wel weer.

Wat bedoel je?
Welke werkenden betalen hier wat?
Volgens mij blijft Karwei met de rekening zitten en gaat het dus van de winst van Karwei af.

Of bedoel je de kosten van de gevangenisstraf?
Doet er niet toe wat ik bedoel, dit is toch serieuze misdaad, ik als werkende betaal hier ook voor.
En met mij alle anderen die ook werken.

Als het er niet toe doet wat je bedoelt, waarom reageer je dan? Doe het dan goed en doe er het zwijgen toe.
En m.b.t. je laatste propagerende opmerking: Laat het alsjeblieft aan een ander over wat hij/zij ervan vindt. Polarisatie in de samenleving is er ook al zonder je suggestieve opmerking.
26-03-2019, 18:00 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 26-03-2019, 18:00
Ik vind het een uitermate hartverscheurende tragedie waar deze vrouw in verzeild is geraakt. Omdat er een enorm bedrag in verspeeld is, moet dat een kapstok zijn om zonder empathie te reageren? Liefde maakt niet blind maar soms zelfs stekeblind is blijkbaar een onnozel begrip aan het worden. Treurig.
27-03-2019, 05:55 door Anoniem
Door Brainpresser:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ja zo kom je er ook weer makkelijk van af.
De werkenden betalen het wel weer.

Wat bedoel je?
Welke werkenden betalen hier wat?
Volgens mij blijft Karwei met de rekening zitten en gaat het dus van de winst van Karwei af.

Of bedoel je de kosten van de gevangenisstraf?
Doet er niet toe wat ik bedoel, dit is toch serieuze misdaad, ik als werkende betaal hier ook voor.
En met mij alle anderen die ook werken.

Als het er niet toe doet wat je bedoelt, waarom reageer je dan? Doe het dan goed en doe er het zwijgen toe.
En m.b.t. je laatste propagerende opmerking: Laat het alsjeblieft aan een ander over wat hij/zij ervan vindt. Polarisatie in de samenleving is er ook al zonder je suggestieve opmerking.
Misdaad loont en u bent het daarmee eens. En ik bepaal zelf wel of ik post of niet.
27-03-2019, 10:41 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Brainpresser:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ja zo kom je er ook weer makkelijk van af.
De werkenden betalen het wel weer.

Wat bedoel je?
Welke werkenden betalen hier wat?
Volgens mij blijft Karwei met de rekening zitten en gaat het dus van de winst van Karwei af.

Of bedoel je de kosten van de gevangenisstraf?
Doet er niet toe wat ik bedoel, dit is toch serieuze misdaad, ik als werkende betaal hier ook voor.
En met mij alle anderen die ook werken.

Als het er niet toe doet wat je bedoelt, waarom reageer je dan? Doe het dan goed en doe er het zwijgen toe.
En m.b.t. je laatste propagerende opmerking: Laat het alsjeblieft aan een ander over wat hij/zij ervan vindt. Polarisatie in de samenleving is er ook al zonder je suggestieve opmerking.
Misdaad loont en u bent het daarmee eens. En ik bepaal zelf wel of ik post of niet.

Schreeuw het voor mijn part van de daken: de leugens die je mij in de mond tracht te leggen, maar blijf hier weg. Akelige schertsrechter zou je zijn vermoed ik. 15 jaar gevangenisstraf voor een vrouw wiens leven verpest is door een griezel die zich zo mooi voordeed dat zij erin trapte....misschien is dat je 'uitspraak'?
Kortom: Er zijn hier al genoeg lieden met ongefundeerde, ondoordachte meningen en visies geënt in volkssentiment. Wat je hier post is slechts meer van dezelfde bagger. Totaal overbodig.
28-03-2019, 13:29 door Anoniem
Doet er niet toe wat ik bedoel, dit is toch serieuze misdaad, ik als werkende betaal hier ook voor.

Erg he. Zullen we politie en rechtbanken dan maar opheffen ? Wat een gejank vandaag de dag, over het feit dat zaken geld kosten. Wil je liever anarchie ? Of een rechtsstaat ?
28-03-2019, 13:31 door Anoniem
Misdaad loont en u bent het daarmee eens. En ik bepaal zelf wel of ik post of niet.

Zegt degene die huilt dat het aanpakken van misdaad geld kost. Met die mentaliteit, zijn de misdadigers de lachende derde.
28-03-2019, 18:34 door Anoniem
De grootste oplichter, namelijk de man die de goedgelovige vrouw heeft bedrogen om geld binnen te harken, blijft buiten schot.
Dat is vermoedelijk wat Anoniem (5:55, 27-3-2019) bedoelt met Misdaad loont
En niemand schijnt er een probleem mee te hebben. Maar ja, de vrouw straffen is makkelijker hé want die heb je al. De man opsporen (de dader) kost moeite maar is wel de persoon die nu het geld heeft. Ik vind het wat te makkelijk om de vrouw (het slachtoffer!) volledig de schuld in de schoenen te schuiven en de aanstichter van alles maar lekker te laten feesten van het geld en vakantie te laten vieren aan de Cote 'd Azur of Las Vegas of waar dan ook. Pak de dader!!!
28-03-2019, 21:09 door Anoniem
Door Brainpresser: Ik vind het een uitermate hartverscheurende tragedie waar deze vrouw in verzeild is geraakt. Omdat er een enorm bedrag in verspeeld is, moet dat een kapstok zijn om zonder empathie te reageren? Liefde maakt niet blind maar soms zelfs stekeblind is blijkbaar een onnozel begrip aan het worden. Treurig.

Zonder de details van deze case te kennen, zegt mijn gevoel dat je helemaal gelijk hebt. Dat ze eerst 30k van haar eigen spaargeld heeft weggegeven en daarna aan verduisteren is begonnen doet mij vermoeden dat deze dame behoorlijk naïef is geweest en anderzijds de oplichter vermoedelijk over goede manipulatieve eigenschappen beschikt.

Daarnaast: Als deze dame in haar ééntje 1 miljoen kan verduisteren, dan mag Karwei ook wel kritisch naar haar werkprocessen en fraudepreventie kijken.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.