/dev/null - Overig

ING bank

02-07-2019, 10:15 door Anoniem, 56 reacties
Sinds een tijdje kost het me moeite om in te loggen op mijn rekening bij ING
Ik krijg dan een schermpje dat zegt:
Sorry mijn ING is niet beschikbaar
We lossen het zo snel mogelijk op. Probeer het later nog een keer
En dan een link naar: Zo kun je toch bankieren

Als je daar vervolgens op klikt, krijg je een 2de schermpje ernaast:
Contact opnemen met ING

Dat dus gedaan, met de nodige irritatie, want r gingen meer dingen niet goed bij ING.
Kom je dus bij de Klantenservice van ING terecht,
waar een dame mij hielp. Ik meld daar dus dat ik met ING niet kan inloggen, terwijl ik daar met een andere bank geen enkel probleem mee heb (ASN).
Zij vraagt vervolgens allerlei persoonlijke gegevens om te checken of ik ben wie ik ben.

Vraagt welke browser ik gebruik: Firefox
Zegt ze, doe het dan met Chrome
Ik zeg: nee, ik weiger Chrome te gebruiken.
Raakt ze geïrriteerd door (duidelijk merkbaar aan haar toon en zo).
Daardoor raak ik ook geïrriteerd, en zeg haar dat ik dan mijn rekening bij ING (weg ermee) ga opheffen.
Dat moet u dan maar doen, was haar klantvriendelijke antwoord.
Nee, mijn saldo mocht ze me niet vertellen (nadat ze dus gechecked had op postcode, naam, geboortedatum, rekeningnummer, en mijn telefoonnummer.....

ING WEG ERMEE
Reacties (56)
02-07-2019, 20:17 door [Account Verwijderd]
Dat is vreemd.
Welk Operating System gebruik je? En welke versie van Firefox? De huidige versie is 67.0.4

Ik heb het zojuist getest met Windows 8.1 en Xubuntu 18.0.4 en kom probleemloos op de ING

Gebruik je een scriptblocker zoals NoScript dan wel voor de ING alles op vertrouwd instellen.
Doe ook een ctrl-shift-del en wis alle geschiedenis.
Ook kan het zin hebben de places database op te schonen. Ga daarvoor naar: 'about:support Scroll een eind naar beneden en klik bij places database op de knop 'Verify Integrity'.

Hierna kun je eens proberen Firefox in de veilige modus op te starten. Dat doe je door te starten met de shift toets in- gedrukt. Eenmaal in het kleine dialoogscherm klik je op de linkerknop Starten in veilige modus

Als dat ook niet werkt kun je het rigoureus aanpakken door te de knop Firefox opfrissen te gebruiken.

HOUD ER DAN WEL REKENING MEE DAT FIREFOX WEER HELEMAAL ALS NIEUW IS INGESTELD DUS ALLE PERSOONLIJKE INSTELLINGEN/AANPASSINGEN BEN JE ONHERROEPELIJK KWIJT, EN HET IS DAARNA OOK NIET ZEKER DAT DE ING WEER WEL AAN TE ROEPEN IS
02-07-2019, 20:53 door Anoniem
Hier hetzelfde probleem. Na 2x op "F5" (pagina verversen) klikken, kom je gewoon weer op het werkende inlogscherm. Problem solved.
02-07-2019, 21:06 door Anoniem
Zegt ze, doe het dan met Chrome
Oei-joei-joei-joei-joei.
Alweer duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben. Dat wordt niks.
(https://onzetaal.nl/taaladvies/weten-wat-voor-vlees-je-in-de-kuip-hebt)
02-07-2019, 22:10 door Anoniem
Door Anoniem: Sinds een tijdje kost het me moeite om in te loggen op mijn rekening bij ING
Ik krijg dan een schermpje dat zegt:
Sorry mijn ING is niet beschikbaar
We lossen het zo snel mogelijk op. Probeer het later nog een keer
En dan een link naar: Zo kun je toch bankieren

Als je daar vervolgens op klikt, krijg je een 2de schermpje ernaast:
Contact opnemen met ING

Dat dus gedaan, met de nodige irritatie, want r gingen meer dingen niet goed bij ING.
Kom je dus bij de Klantenservice van ING terecht,
waar een dame mij hielp. Ik meld daar dus dat ik met ING niet kan inloggen, terwijl ik daar met een andere bank geen enkel probleem mee heb (ASN).
Zij vraagt vervolgens allerlei persoonlijke gegevens om te checken of ik ben wie ik ben.

Vraagt welke browser ik gebruik: Firefox
Zegt ze, doe het dan met Chrome
Ik zeg: nee, ik weiger Chrome te gebruiken.
Raakt ze geïrriteerd door (duidelijk merkbaar aan haar toon en zo).
Daardoor raak ik ook geïrriteerd, en zeg haar dat ik dan mijn rekening bij ING (weg ermee) ga opheffen.
Dat moet u dan maar doen, was haar klantvriendelijke antwoord.
Nee, mijn saldo mocht ze me niet vertellen (nadat ze dus gechecked had op postcode, naam, geboortedatum, rekeningnummer, en mijn telefoonnummer.....

ING WEG ERMEE
Reactie van een klein kind! Probleem ligt duidelijk bij jouw eigen apparatuur
02-07-2019, 23:05 door Anoniem
Door Anoniem:
Zegt ze, doe het dan met Chrome
Oei-joei-joei-joei-joei.
Alweer duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben. Dat wordt niks.
(https://onzetaal.nl/taaladvies/weten-wat-voor-vlees-je-in-de-kuip-hebt)

69?
03-07-2019, 08:11 door Tintin and Milou
Door Anoniem: Sinds een tijdje kost het me moeite om in te loggen op mijn rekening bij ING
Ik krijg dan een schermpje dat zegt:
Sorry mijn ING is niet beschikbaar
We lossen het zo snel mogelijk op. Probeer het later nog een keer
En dan een link naar: Zo kun je toch bankieren

Als je daar vervolgens op klikt, krijg je een 2de schermpje ernaast:
Contact opnemen met ING

Dat dus gedaan, met de nodige irritatie, want r gingen meer dingen niet goed bij ING.
Kom je dus bij de Klantenservice van ING terecht,
waar een dame mij hielp. Ik meld daar dus dat ik met ING niet kan inloggen, terwijl ik daar met een andere bank geen enkel probleem mee heb (ASN).
Zij vraagt vervolgens allerlei persoonlijke gegevens om te checken of ik ben wie ik ben.

Vraagt welke browser ik gebruik: Firefox
Zegt ze, doe het dan met Chrome
Ik zeg: nee, ik weiger Chrome te gebruiken.
Raakt ze geïrriteerd door (duidelijk merkbaar aan haar toon en zo).
Daardoor raak ik ook geïrriteerd, en zeg haar dat ik dan mijn rekening bij ING (weg ermee) ga opheffen.
Dat moet u dan maar doen, was haar klantvriendelijke antwoord.
Nee, mijn saldo mocht ze me niet vertellen (nadat ze dus gechecked had op postcode, naam, geboortedatum, rekeningnummer, en mijn telefoonnummer.....

ING WEG ERMEE
Ik zou de volgende keer de FOK KLB hiervoor gebruiken, daar past je topic beter in.
De ING wilt je helpen, maar je ligt dwars en gaat irritant doen. Ik kan alleen maar mijn complimenten geven voor de helpdesk medewerker.

En de ING top zal nu vast een slechte nacht gehad hebben, dat jij je rekening gaat opheffen.

Je lijkt wel een klein kind, wat zijn zin niet krijgt en daarom begint te stampvoeten om toch zijn zin te krijgen.
03-07-2019, 13:45 door Anoniem
Door Anoniem: Sinds een tijdje kost het me moeite om in te loggen op mijn rekening bij ING
Ik krijg dan een schermpje dat zegt:
Sorry mijn ING is niet beschikbaar
We lossen het zo snel mogelijk op. Probeer het later nog een keer
En dan een link naar: Zo kun je toch bankieren

Als je daar vervolgens op klikt, krijg je een 2de schermpje ernaast:
Contact opnemen met ING

Dat dus gedaan, met de nodige irritatie, want r gingen meer dingen niet goed bij ING.
Kom je dus bij de Klantenservice van ING terecht,
waar een dame mij hielp. Ik meld daar dus dat ik met ING niet kan inloggen, terwijl ik daar met een andere bank geen enkel probleem mee heb (ASN).
Zij vraagt vervolgens allerlei persoonlijke gegevens om te checken of ik ben wie ik ben.

Vraagt welke browser ik gebruik: Firefox
Zegt ze, doe het dan met Chrome
Ik zeg: nee, ik weiger Chrome te gebruiken.
Raakt ze geïrriteerd door (duidelijk merkbaar aan haar toon en zo).
Daardoor raak ik ook geïrriteerd, en zeg haar dat ik dan mijn rekening bij ING (weg ermee) ga opheffen.
Dat moet u dan maar doen, was haar klantvriendelijke antwoord.
Nee, mijn saldo mocht ze me niet vertellen (nadat ze dus gechecked had op postcode, naam, geboortedatum, rekeningnummer, en mijn telefoonnummer.....

ING WEG ERMEE
Wat is je probleem ? De ING medewerker vraagt je vriendelijk om het eens met een andere browser te proberen en jij weigert dit te doen. En de ING medewerker zit volgens jouw fout ? Is iets wel eens jouw fout geweest of is het altijd de anderen die fout zitten ?
03-07-2019, 15:43 door Anoniem
Volgende week word een ing-kantoor geopend (was het maar waar),waar mensen gewoon geld kunnen opnemen,
in een veilige omgeving zonder onveilige pinautomaten.

Pinautomaten die nu vaak op een onveilige plaats in een muur zijn geplaats
zodat je steeds links en rechts om je heen moet kijken
en kan worden misleid als je niet oplet en doordat ze over je schouder heen kijken,je misleiden,en zeker bij ouderen mensen.

Gewoon een papiertje invullen,je bedrag wat je wilt opnemen,je handtekening plaatsen,je bankpas
en dit dan onder het luikje door geven aan de ing balie-medewerker/ster.

Geen onveilige smartphone's,Geen adware/malware apps,Geen ing scanner,Geen internet-bankieren.
Geen id-chips en betaal-chips onder je huid of in je lichaam.

Geen extra kosten en betaal-pakketten en services kosten

Wat een heerlijkheid,wat een verademing.

NL 1975-1998
03-07-2019, 15:54 door Anoniem
Door Anoniem:Wat is je probleem ? De ING medewerker vraagt je vriendelijk om het eens met een andere browser te proberen en jij weigert dit te doen. En de ING medewerker zit volgens jouw fout ? Is iets wel eens jouw fout geweest of is het altijd de anderen die fout zitten ?
Ik weet niet of dat ook voor de topicstarter zo is, maar ik zal nooit chrome (=google spyware) installeren, zeker niet voor bankzaken. Andere browser proberen is prima, maar dan niet eentje van een toko die mijn data graaien als businessmodel heeft.
03-07-2019, 18:13 door Anoniem
Ze hebben bij ING nog de ouderwetse overschrijvingspapieren en enveloppen. Als we met zijn allen weer met de hand gaan giros gaan uitschrijven (gaat nog sneller dan digitaal met alle password lockers tegenwoordig) dan geven we een duidelijk signaal af.

Eigenlijk moet iemand een actie op touw zetten op Twitter of ergens met ergernissen en het "terug naar analoog/papier" promoten. Kijken of de ING dan hun belabberde ICT beleid gaat omzetten.

Je geld komt dan niet meteen aan maar met een paar dagen vertraging, je kunt dan tegelijk iedereen vertellen hoe geweldig die bank is en dat het via de acceptgiro/overschrijvingskaarten gaat. Met geluk verspreid het geluksvirus zich.
03-07-2019, 20:41 door [Account Verwijderd]
Door Iko Gumbo: Dat is vreemd.
Welk Operating System gebruik je? En welke versie van Firefox? De huidige versie is 67.0.4

Ik heb het zojuist getest met Windows 8.1 en Xubuntu 18.0.4 en kom probleemloos op de ING

Gebruik je een scriptblocker zoals NoScript dan wel voor de ING alles op vertrouwd instellen.
Doe ook een ctrl-shift-del en wis alle geschiedenis.
Ook kan het zin hebben de places database op te schonen. Ga daarvoor naar: 'about:support Scroll een eind naar beneden en klik bij places database op de knop 'Verify Integrity'.

Hierna kun je eens proberen Firefox in de veilige modus op te starten. Dat doe je door te starten met de shift toets in- gedrukt. Eenmaal in het kleine dialoogscherm klik je op de linkerknop Starten in veilige modus

Als dat ook niet werkt kun je het rigoureus aanpakken door te de knop Firefox opfrissen te gebruiken.

HOUD ER DAN WEL REKENING MEE DAT FIREFOX WEER HELEMAAL ALS NIEUW IS INGESTELD DUS ALLE PERSOONLIJKE INSTELLINGEN/AANPASSINGEN BEN JE ONHERROEPELIJK KWIJT, EN HET IS DAARNA OOK NIET ZEKER DAT DE ING WEER WEL AAN TE ROEPEN IS


Reactie van TS: geen.

Ik zeg mijn account hier op. Het heeft totaal geen nut meer om ook maar een zuchtje energie te steken qua meedenken op deze site waar men alleen maar post om elkaar of elkaars operating system, of de overheid af te zeiken, of als het zelfs onduidelijk is waarover te klagen o.i.d. maar gewoon in de rondte te gaan mopperen. De wekelijkse Blokkerfolder met 13 koffiezetapparaten in de aanbieding is lezenswaardiger.

Gegroet.
03-07-2019, 22:37 door Anoniem
Door Anoniem: Ze hebben bij ING nog de ouderwetse overschrijvingspapieren en enveloppen. Als we met zijn allen weer met de hand gaan giros gaan uitschrijven (gaat nog sneller dan digitaal met alle password lockers tegenwoordig) dan geven we een duidelijk signaal af.

Eigenlijk moet iemand een actie op touw zetten op Twitter of ergens met ergernissen en het "terug naar analoog/papier" promoten. Kijken of de ING dan hun belabberde ICT beleid gaat omzetten.

Je geld komt dan niet meteen aan maar met een paar dagen vertraging, je kunt dan tegelijk iedereen vertellen hoe geweldig die bank is en dat het via de acceptgiro/overschrijvingskaarten gaat. Met geluk verspreid het geluksvirus zich.

Dit is heel verstandig.
04-07-2019, 09:07 door Anoniem
Door Anoniem: Ze hebben bij ING nog de ouderwetse overschrijvingspapieren en enveloppen. Als we met zijn allen weer met de hand gaan giros gaan uitschrijven (gaat nog sneller dan digitaal met alle password lockers tegenwoordig) dan geven we een duidelijk signaal af.

Eigenlijk moet iemand een actie op touw zetten op Twitter of ergens met ergernissen en het "terug naar analoog/papier" promoten. Kijken of de ING dan hun belabberde ICT beleid gaat omzetten.

Je geld komt dan niet meteen aan maar met een paar dagen vertraging, je kunt dan tegelijk iedereen vertellen hoe geweldig die bank is en dat het via de acceptgiro/overschrijvingskaarten gaat. Met geluk verspreid het geluksvirus zich.
Dus een ander moet dat gaan doen? Wat let je om het ZELF te doen?
04-07-2019, 15:12 door Anoniem
Vraagt welke browser ik gebruik: Firefox. Zegt ze, doe het dan met Chrome. Ik zeg: nee, ik weiger Chrome te gebruiken.

Geen idee wat deze helpdeskmedewerkster fout deed. Verder werkt ING internetbankieren bij mij vlekkeloos onder IE, Firefox en Chrome. Beetje huilen over de helpdesk medewerker, wanneer je duidelijk een probleem hebt met je eigen PC.

Even controleren of het via een andere browser wel werkt, is ook handig om vast te stellen of het probleem gerelateerd is aan je browser, of aan iets anders. Kennelijk wilde je helemaal geen hulp.

Nee, mijn saldo mocht ze me niet vertellen (nadat ze dus gechecked had op postcode, naam, geboortedatum, rekeningnummer, en mijn telefoonnummer.....

Dat mag inderdaad niet. Bij geen enkele bank.

Daardoor raak ik ook geïrriteerd, en zeg haar dat ik dan mijn rekening bij ING (weg ermee) ga opheffen.
Dat moet u dan maar doen, was haar klantvriendelijke antwoord.

Wat moet ze anders zeggen ''nee meneer, U mag uw rekening niet opheffen. Je komt er zelf mee.
04-07-2019, 16:35 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Anoniem:Wat is je probleem ? De ING medewerker vraagt je vriendelijk om het eens met een andere browser te proberen en jij weigert dit te doen. En de ING medewerker zit volgens jouw fout ? Is iets wel eens jouw fout geweest of is het altijd de anderen die fout zitten ?
Ik weet niet of dat ook voor de topicstarter zo is, maar ik zal nooit chrome (=google spyware) installeren, zeker niet voor bankzaken. Andere browser proberen is prima, maar dan niet eentje van een toko die mijn data graaien als businessmodel heeft.

Je bent me net voor. TnX !
04-07-2019, 16:37 door [Account Verwijderd]
Door [Account Verwijderd]:

Ik zeg mijn account hier op. Het heeft totaal geen nut meer om ook maar een zuchtje energie te steken qua meedenken op deze site waar men alleen maar post om elkaar of elkaars operating system, of de overheid af te zeiken, of als het zelfs onduidelijk is waarover te klagen o.i.d. maar gewoon in de rondte te gaan mopperen. De wekelijkse Blokkerfolder met 13 koffiezetapparaten in de aanbieding is lezenswaardiger.

Gegroet.[/quote]
Karma4, ben je er nog? >:)
04-07-2019, 17:28 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:Wat is je probleem ? De ING medewerker vraagt je vriendelijk om het eens met een andere browser te proberen en jij weigert dit te doen. En de ING medewerker zit volgens jouw fout ? Is iets wel eens jouw fout geweest of is het altijd de anderen die fout zitten ?
Ik weet niet of dat ook voor de topicstarter zo is, maar ik zal nooit chrome (=google spyware) installeren, zeker niet voor bankzaken. Andere browser proberen is prima, maar dan niet eentje van een toko die mijn data graaien als businessmodel heeft.
Dan een andere browser kiezen en hopen dat deze wel goed compatible is met de bank site.
04-07-2019, 18:07 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Hier hetzelfde probleem. Na 2x op "F5" (pagina verversen) klikken, kom je gewoon weer op het werkende inlogscherm. Problem solved.

Shirt toets en met muis op pagina verversen knop is ook een sterke.
04-07-2019, 19:32 door Anoniem
Door Anoniem: Ze hebben bij ING nog de ouderwetse overschrijvingspapieren en enveloppen. Als we met zijn allen weer met de hand gaan giros gaan uitschrijven (gaat nog sneller dan digitaal met alle password lockers tegenwoordig) dan geven we een duidelijk signaal af.

Dat denk je. "We kunnen Uw handtekening niet herkennen, wilt U Uw opdracht opnieuw uitschrijven". Daarmee geeft ING een duidelijk signaal af.

Dit voorval is werkelijk gebeurd.
04-07-2019, 20:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:Wat is je probleem ? De ING medewerker vraagt je vriendelijk om het eens met een andere browser te proberen en jij weigert dit te doen. En de ING medewerker zit volgens jouw fout ? Is iets wel eens jouw fout geweest of is het altijd de anderen die fout zitten ?
Ik weet niet of dat ook voor de topicstarter zo is, maar ik zal nooit chrome (=google spyware) installeren, zeker niet voor bankzaken. Andere browser proberen is prima, maar dan niet eentje van een toko die mijn data graaien als businessmodel heeft.
Google weet tenminste nog dat jij het echt bent en geen crimineel die op je geld uit is. Daarnaast is Chrome wel één van de beste browsers voor internetbankieren. Zelfs Kaspersky's veilige browser (speciaal voor internetbankieren) is op Chrome gebaseerd. Gewoon een prima suggestie dus van de ING medewerker.
04-07-2019, 21:45 door Anoniem
Gewoon een prima suggestie dus van de ING medewerker.
Ja dit is zeker waar met dank aan Google, bij mij komt die spyware er nooit in.
Je begrijpt toch wel waarom ING haar klanten aan de smartphone wil, gelukkig zijn er toch nog mensen die
wel na denken, en hier zal ING niet blij mee zijn.
04-07-2019, 22:01 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ze hebben bij ING nog de ouderwetse overschrijvingspapieren en enveloppen. Als we met zijn allen weer met de hand gaan giros gaan uitschrijven (gaat nog sneller dan digitaal met alle password lockers tegenwoordig) dan geven we een duidelijk signaal af.

Dat denk je. "We kunnen Uw handtekening niet herkennen, wilt U Uw opdracht opnieuw uitschrijven". Daarmee geeft ING een duidelijk signaal af.

Dit voorval is werkelijk gebeurd.

Dit is verzonnen want dit is mij nog nooit gebeurd. Gewoon opnieuw insturen. Ze moeten dokken voor de extra porto- en administratiekosten en daar komt nog eens bij dat ze orders moeten accepteren want een bank leeft van transacties.

Voor privacy:

Het beste kun je elke maand je geld afhalen en alles cash betalen, dan herinner je allerlei kleine bedrijven en winkels eraan dat mensen in cash willen betalen voordat alles PIN-only wordt.

Gelukkig hadden we laatst weer een PIN storing en politici die nu opstaan en de Euroflappen erin willen houden als backup.
Die cashless society gaat dus toch niet komen gezien het toenemende aantal storingen de laatste tijd...
05-07-2019, 09:18 door Anoniem
Voor privacy:

Het beste kun je elke maand je geld afhalen en alles cash betalen, dan herinner je allerlei kleine bedrijven en winkels eraan dat mensen in cash willen betalen voordat alles PIN-only wordt.

Gelukkig hadden we laatst weer een PIN storing en politici die nu opstaan en de Euroflappen erin willen houden als backup.
Die cashless society gaat dus toch niet komen gezien het toenemende aantal storingen de laatste tijd...
Als je de reacties leest op deze site dan weet je dat dat niet gaat gebeuren, ik doe het zelf wel, het gaat niemand
wat aan waar ik mijn geld aan besteed.
En die onzinnige opmerking dat pinnen veel sneller gaat is gewoon de grootste onzin die er bestaat, wat maakt die
30 seconde nu uit "als het al 30 seconde zijn" maar je moet toch wat doen om mensen aan het pinnen te krijgen.

Maar ja je hebt zomaar 30 seconden extra om je koffie op te drinken of een praatje te maken of kost dat ook te veel tijd

Wat ik eigenlijk vreemd vind is dat er zoveel reacties op deze site zijn die juist voor cash loos betalen zijn je mag
toch verwachten dat je met een bepaalde interesse op deze site komt en wel voor security en privacy.
05-07-2019, 09:22 door Anoniem
Door Anoniem:
Gewoon een prima suggestie dus van de ING medewerker.
Ja dit is zeker waar met dank aan Google, bij mij komt die spyware er nooit in.
Je begrijpt toch wel waarom ING haar klanten aan de smartphone wil, gelukkig zijn er toch nog mensen die
wel na denken, en hier zal ING niet blij mee zijn.
Ik begrijp alleen, dat jij een complot denker bent!
05-07-2019, 11:01 door Anoniem
Door Anoniem:
En die onzinnige opmerking dat pinnen veel sneller gaat is gewoon de grootste onzin die er bestaat, wat maakt die
30 seconde nu uit "als het al 30 seconde zijn" maar je moet toch wat doen om mensen aan het pinnen te krijgen.

Maar ja je hebt zomaar 30 seconden extra om je koffie op te drinken of een praatje te maken of kost dat ook te veel tijd

Je hebt het niet begrepen. Het gaat niet om die 30 seconden die het jou aan tijdwinst oplevert, maar om het totaal aan
tijdwinst wat er is bij alle klanten. Dus stel een supermarktkassa verwerkt op een dag 100 klanten en bij al die 100 klanten
wordt 30 seconden gespaard dan levert dat totaal zowat een uur tijdwinst op. Daardoor kan er wellicht met een kassa
minder volstaan worden wat wel degelijk wat oplevert.
05-07-2019, 12:02 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:Wat is je probleem ? De ING medewerker vraagt je vriendelijk om het eens met een andere browser te proberen en jij weigert dit te doen. En de ING medewerker zit volgens jouw fout ? Is iets wel eens jouw fout geweest of is het altijd de anderen die fout zitten ?
Ik weet niet of dat ook voor de topicstarter zo is, maar ik zal nooit chrome (=google spyware) installeren, zeker niet voor bankzaken. Andere browser proberen is prima, maar dan niet eentje van een toko die mijn data graaien als businessmodel heeft.
Google weet tenminste nog dat jij het echt bent en geen crimineel die op je geld uit is. Daarnaast is Chrome wel één van de beste browsers voor internetbankieren. Zelfs Kaspersky's veilige browser (speciaal voor internetbankieren) is op Chrome gebaseerd. Gewoon een prima suggestie dus van de ING medewerker.

RNM 1.13.23.33 is ook Google spyware. Daar zal Kaspersky ook wel de broncode van hebben. Voor een goede browser/ pc setup moet je gewoon betalen.. Opensource is vaak buggy, mensen gaan er vanuit dat het secure is omdat de code voor iedereen toegankelijk is maar alles door hobbyisten gecommit.
05-07-2019, 14:50 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ze hebben bij ING nog de ouderwetse overschrijvingspapieren en enveloppen. Als we met zijn allen weer met de hand gaan giros gaan uitschrijven (gaat nog sneller dan digitaal met alle password lockers tegenwoordig) dan geven we een duidelijk signaal af.

Dat denk je. "We kunnen Uw handtekening niet herkennen, wilt U Uw opdracht opnieuw uitschrijven". Daarmee geeft ING een duidelijk signaal af.

Dit voorval is werkelijk gebeurd.

Dit is verzonnen want dit is mij nog nooit gebeurd.

Daar het jou niet is overkomen, is het verzonnen.

Moet je eens praten met mijn schoonmoeder van dik in de 90.
05-07-2019, 14:58 door Anoniem
Alsof Firefox momenteel zoveel beter is dan Chrome.
https://securityaffairs.co/wordpress/87928/hacking/firefox-flaw-data-theft.html

Verder heeft iedereen wel eens een misser met een helpdesk.
Even tot 100 tellen en gewoon opnieuw proberen.
Waar je dan meestal iemand anders aan de lijn krijgt.
05-07-2019, 15:00 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
En die onzinnige opmerking dat pinnen veel sneller gaat is gewoon de grootste onzin die er bestaat, wat maakt die
30 seconde nu uit "als het al 30 seconde zijn" maar je moet toch wat doen om mensen aan het pinnen te krijgen.

Maar ja je hebt zomaar 30 seconden extra om je koffie op te drinken of een praatje te maken of kost dat ook te veel tijd

Je hebt het niet begrepen. Het gaat niet om die 30 seconden die het jou aan tijdwinst oplevert, maar om het totaal aan
tijdwinst wat er is bij alle klanten. Dus stel een supermarktkassa verwerkt op een dag 100 klanten en bij al die 100 klanten
wordt 30 seconden gespaard dan levert dat totaal zowat een uur tijdwinst op. Daardoor kan er wellicht met een kassa
minder volstaan worden wat wel degelijk wat oplevert.
Het ging mij hier namelijk om de reacties op deze site van mensen die vinden dat cash uit de wereld moet en dus vinden
dat iedereen moet pinnen, maar geen rekening houden met privacy.
Ik vind dit vreemd, wat maakt het iemand uit als er contant betaalt wordt of gepind, maar het geeft wel stof tot nadenken.

Als je de eigenaar van de supermarkt nog rijker wil maken moet je voor de inwendige chip gaan kun je zo doorlopen.

Trouwens het aantal kassa's die in gebruik zijn heeft te maken met het aantal klanten op dat tijdstip, dus variabel.
05-07-2019, 15:26 door Anoniem
Dit is verzonnen want dit is mij nog nooit gebeurd.

Alles wat *jou* niet is overkomen, is verzonnen ? Lmfao.
05-07-2019, 17:36 door Anoniem
Door Anoniem:
Dit is verzonnen want dit is mij nog nooit gebeurd.

Alles wat *jou* niet is overkomen, is verzonnen ? Lmfao.

Neen alles wat jou wel is overkomen is verzonnen. Zo ging die. Neem bijv. de vraag "wat is de definitie van technologisch gestuurde slavernij en wat is een omschrijving die semantisch correct is?"

Als je het antwoord daarop hebt heb je het begrepen. De wereld zal over 3 jaar onherkenbaar zijn voor velen.
05-07-2019, 20:25 door Anoniem
Door Anoniem:
Gewoon een prima suggestie dus van de ING medewerker.
Ja dit is zeker waar met dank aan Google, bij mij komt die spyware er nooit in.
Je begrijpt toch wel waarom ING haar klanten aan de smartphone wil, gelukkig zijn er toch nog mensen die
wel na denken, en hier zal ING niet blij mee zijn.

Windows 10 is net zo erg, zo niet erger dan Google. Als je de privacy niet op orde hebt, komt Microsoft meer over je te weten dan Google.
05-07-2019, 20:26 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ze hebben bij ING nog de ouderwetse overschrijvingspapieren en enveloppen. Als we met zijn allen weer met de hand gaan giros gaan uitschrijven (gaat nog sneller dan digitaal met alle password lockers tegenwoordig) dan geven we een duidelijk signaal af.

Dat denk je. "We kunnen Uw handtekening niet herkennen, wilt U Uw opdracht opnieuw uitschrijven". Daarmee geeft ING een duidelijk signaal af.

Dit voorval is werkelijk gebeurd.

Dit is verzonnen want dit is mij nog nooit gebeurd.

Daar het jou niet is overkomen, is het verzonnen.

Moet je eens praten met mijn schoonmoeder van dik in de 90.

Dit is mij ook een paar keer gebeurd in de nadagen van acceptgiro's.
Kijk ooit gebruikten we allemaal (de jonkies hier niet natuurlijk) betaalcheques. Dan moest je iedere week een paar keer
je handtekening zetten op zo'n ding en dan was dat wel steeds ongeveer dezelfde.
Maar toen dat vervangen werd door pinnen met pincode en zonder handtekening hoefde ik mijn handtekening lang zo
vaak niet meer te zetten, misschien nog 1 keer per maand ofzo.
Dan wordt het steeds lastiger om hem hetzelfde te houden. Zeker als er ook nog eisen aan zijn zoals een klein vakje
waar die in moet.
Ook krijg ik de indruk dat men vanaf een bepaald moment er meer op is gaan controleren bij de verwerking van
acceptgiro's, bijvoorbeeld dat het vroeger een steekproef was en later bij allemaal gedaan werd (modernere apparatuur).

Dus ik kreeg ook wel eens zo'n envelop terug van de postbank met mijn acceptgiro erin en een briefje erbij dat ie niet
verwerkt was. Nu gebruik ik die dingen helemaal niet meer, maar als ik nu moet tekenen op de achterkant van een
pasje of in een vakje voor aanvraag van een document dan lijkt het ook nergens meer op.
05-07-2019, 20:32 door Anoniem
Door Anoniem:
Het ging mij hier namelijk om de reacties op deze site van mensen die vinden dat cash uit de wereld moet en dus vinden
dat iedereen moet pinnen, maar geen rekening houden met privacy.
Ik vind dit vreemd, wat maakt het iemand uit als er contant betaalt wordt of gepind, maar het geeft wel stof tot nadenken.

Wat mij betreft zijn er geen aanwijzingen dat er data uitwisseling plaatsvindt bij een pintransactie die de privacy van
de gebruiker zou schaden (dwz dat de winkelier item-informatie naar de bank stuurt of dat de bank personalia naar
de winkelier stuurt).
Volgens mij worden er alleen te betalen bedrag en informatie over tijdstip en plaats van de winkel naar de bank gestuurd,
en ontvangt de winkel alleen de bevestiging dat er betaald is, maar niet door wie.
De bank weet dus wel dat jij iets bij Albert Heijn gekocht hebt maar niet wat precies, en de Albert Heijn weet wel dat jij
betaald hebt maar niet wie jij bent.

Koppeling van die twee zaken zal normaalgesproken alleen plaatsvinden als onderdeel van een opsporingsonderzoek
naar een misdrijf. Justitie kan bij beide partijen navragen welke informatie er nog bewaard is over die transactie, en
die naast elkaar leggen.
In tegenstelling tot zoveel mensen hier die altijd bezig zijn met criminele zaken die ze niet onderzocht willen hebben
"want privacy", zit ik hier niet mee.
05-07-2019, 20:51 door Anoniem
Ik ben de topicstarter. Ik kan nu pas reageren, omdat ik net pas ben bijgekomen van het lachen om de veelheid van ongelooflijk stomzinnige reacties, zoals dat hier het laatste jaar wel erg vaak gebeurt. Op jullie reacties valt uiteraard nauwelijks te reageren.
05-07-2019, 21:29 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Ik ben de topicstarter. Ik kan nu pas reageren, omdat ik net pas ben bijgekomen van het lachen om de veelheid van ongelooflijk stomzinnige reacties, zoals dat hier het laatste jaar wel erg vaak gebeurt. Op jullie reacties valt uiteraard nauwelijks te reageren.

Als je dingen schrijft als ING WEG ERMEE dan krijg je natuurlijk geen serieuze reacties.
05-07-2019, 22:01 door Anoniem
Als je dingen schrijft als ING WEG ERMEE dan krijg je natuurlijk geen serieuze reactie.

Ik schrijf gewoon wat ik ga doen: ING weg ermee... waarom zou daarop niet serieus kunnen worden gereageerd?
Hahaha....LOL
05-07-2019, 22:02 door Anoniem
Door Anoniem:

Windows 10 is net zo erg, zo niet erger dan Google. Als je de privacy niet op orde hebt, komt Microsoft meer over je te weten dan Google.
Wat heeft dit getrol nu met het artikel te maken?
05-07-2019, 22:03 door Anoniem
Door En Rattshaverist:
Door Anoniem: Ik ben de topicstarter. Ik kan nu pas reageren, omdat ik net pas ben bijgekomen van het lachen om de veelheid van ongelooflijk stomzinnige reacties, zoals dat hier het laatste jaar wel erg vaak gebeurt. Op jullie reacties valt uiteraard nauwelijks te reageren.

Als je dingen schrijft als ING WEG ERMEE dan krijg je natuurlijk geen serieuze reacties.
Krijg jij die wel op jouw opmerkingen?
05-07-2019, 22:31 door Anoniem
Door Anoniem: Ik ben de topicstarter. Ik kan nu pas reageren, omdat ik net pas ben bijgekomen van het lachen om de veelheid van ongelooflijk stomzinnige reacties, zoals dat hier het laatste jaar wel erg vaak gebeurt. Op jullie reacties valt uiteraard nauwelijks te reageren.

Een topic starten om vervolgens te melden dat je lacht over de reacties is vragen om een wespennest. Wie lacht het laatst, de mens die trolls of moet trollen of degene die eerlijk zijn beklag wil doen annex dingen wil bijdragen. Nouja Binnenkort dus heb je geen last meer van de TAN codes bij de ING bank want die hele lange lijsten met nummers gaan er uit mensen.
06-07-2019, 06:25 door Anoniem
want privacy", zit ik hier niet mee.
Daar zullen de oeigoeren in China nu wel anders overdenken, mischien homo's in Rusland.
06-07-2019, 11:03 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 06-07-2019, 11:29
Door Anoniem: Ik ben de topicstarter. Ik kan nu pas reageren, omdat ik net pas ben bijgekomen van het lachen om de veelheid van ongelooflijk stomzinnige reacties, zoals dat hier het laatste jaar wel erg vaak gebeurt. Op jullie reacties valt uiteraard nauwelijks te reageren.

Ook de eerste reacties....inhoudelijke reacties?
Daarvan moest je dus bijkomen van het lachen?

Als je enigszins fatsoen hebt, had je hier teruggekoppeld wat je met die suggesties had gedaan en had je het topic, je eigen topic, in een goede baan kunnen leiden. Je had het zelf in de hand.

Maar neen hoor. 3 dagen niks laten horen, waarschijnlijk als een kind gaan zitten kniezen, en dan met een zeikreactie komen waar je zelf helemaal schuldig aan bent!

Advies: Ga voortaan met een ING protestbord op de hoek van een drukke winkelstraat staan drentelen, in plaats van hier de boel op stang jagen. Trollen zijn er hier al in overvloed.
06-07-2019, 11:56 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:

Windows 10 is net zo erg, zo niet erger dan Google. Als je de privacy niet op orde hebt, komt Microsoft meer over je te weten dan Google.
Wat heeft dit getrol nu met het artikel te maken?

Jammer dat je dat niet hebt begrepen, maar ik zal een poging doen om je dit uit te leggen.

De topicstarter weigert om Chrome (Google Chrome) te gebruiken, maar geeft geen reden. Verderop in de discussie worden de volgende opmerkingen anoniem geplaatst:

"Google weet tenminste nog dat jij het echt bent en geen crimineel die op je geld uit is. Daarnaast is Chrome wel één van de beste browsers voor internetbankieren. Zelfs Kaspersky's veilige browser (speciaal voor internetbankieren) is op Chrome gebaseerd. Gewoon een prima suggestie dus van de ING medewerker."

"Ja dit is zeker waar met dank aan Google, bij mij komt die spyware er nooit in."

Zelf gebruik ik F-Secure en als Save browser wordt ook Google Chrome geselecteerd. Op mijn tablet gebruik ik in principe geen apps. De browser die in gebruik is DuckDuckgo en open de sites ermee en krijg precies hetzelfde als wat de app doet, maar dan zonder reclame en behoud ik pijn privacy. Diverse tracking cookies worden geblokkeerd. Maar tot mijn stomme verbazing kan ik MijnING niet bereiken met de app DuckDuckgo en ING verwijst naar een aantal browsers, waaronder Chrome.

Toen ik de onderdelenupdate 1903 op mijn computer installeerde, zag ik tot mijn schrik dat Microsoft heeft wat dingen kreeg toegestuurd over mijn computergedrag, w.o. alle bestanden die ik opende in Word, Excel, etc., en ook mijn hele browsergeschiedenis. Slechts twee dingen aanvinken en het is afgelopen. Nu had ik die twee dingen 3 jaar geleden aangevinkt, maar er zit wel eens een update tussen die de vinkjes weer verwijdert.

Het verdienmodel van Google en Microsoft vertoont grote overeenkomsten. Microsoft heeft de kunst goed afgekeken van Google en gaat nog een stap verder, lijkt het. Zelf zal ik Chrome niet gebruiken vanwege het verdienmodel van Google (advertenties). Maar we moeten wel onderscheid maken tussen beveiliging en verdienmodel. Ik vrees dat de beveiliging van Google de LAATSTE tijd niet slechter is dan die van Microsoft.
06-07-2019, 19:58 door Anoniem
Topicstarter.
aan 11.56
U reageert tenminste normaal.
ING kwam mij al veel eerder de neus uit. Die belachelijke salarisvoorstellen aan de directeur bijv. Maar ook de manier waarop dat bedrijf aanstuurt op gebruik van privé-gegevens, waarschijnlijk om nog meer aan ons te verdienen.
Tegelijk wordt de service steeds slechter, en was ook de klantenservice nauwelijks een service, maar een beledigende manier van klanten aanspreken. Maar ik heb begrepen, dat een flink aantal van de reageerders hier dat al heel normaal vinden.

Ik ben niet zo jong meer, en ik ken nog de tijd dat de klant echt 'een beetje koning was'.

Tegenwoordig schreeuwt men maar, beledigt men maar, en snauwt men maar. Gelukkig heb ik tegelijkertijd ook een dikke huid, en lach ik me merendeels suf om de Trumpiaanse Mentaliteit die ook hiernaartoe is overgeslagen.
Lompe botheid is de Nieuwe Orde.
Zo begon het rond 1930 ook.

Google is een schandelijk bedrijf, dat graait, gegevens verkoopt die privé zijn.
De meeste mensen schijnen daar niets om te geven. Totdat het te laat is. En dat moment gaat komen.
Net zoals de atmosfeer letterlijk naar de kloten gaat. Hee=t kan niemand wat schelen, totdat blijkt dat je alleen nog maar gifdampen inademt.

En dat, beste mensen, gaat gebeuren, tenzij het beleid radicaal omgaat.

Maar goed, ING gaat dus ook steeds meer op de graaitoer, want de directie wil ook erg graag stinkend rijk worden.
En de kapitalisten merken, dat ze van Jan met de Pet volledig Groen Licht krijgen....

Daarom reageerde ik stevig, maar niet onhebbelijk tegen de dame van klantenservice... Maar service gaf ze dus niet.
Ze gaf bevel, en dat pik ik niet.
07-07-2019, 14:13 door Anoniem
Door Anoniem: Topicstarter.
aan 11.56
U reageert tenminste normaal.
Als je dit normaal vind? Het is meer een klein kind wat zijn zin niet kreeg.

[quote[ING kwam mij al veel eerder de neus uit. Die belachelijke salarisvoorstellen aan de directeur bijv. Maar ook de manier waarop dat bedrijf aanstuurt op gebruik van privé-gegevens, waarschijnlijk om nog meer aan ons te verdienen.[/quote]Wat de rabobank ook aan het onderzoeken was, en de ABN Amro al doet? je bedoelt dat soort prive informatie?
Vergeet je niet dat de andere banken ook regelmatig in witwas praktijken zitten?

Tegelijk wordt de service steeds slechter, en was ook de klantenservice nauwelijks een service, maar een beledigende manier van klanten aanspreken.
Het is anders hier nog maar 1 van de 2 banken die in het dorp zitten met een locatie waar je even binnen kunt lopen. Bij alle andere banken mag je naar een ander stad gaan voor je zaken. Daarnaast bied de ING veel voordelen tov andere banken met de internet bankieren app of website.

Maar ik heb begrepen, dat een flink aantal van de reageerders hier dat al heel normaal vinden.
Haal ik niet uit de posts hier. Maar ze reageren voornamelijk op een klein kind wat zijn zin niet krijgt en daarna niet meer reageert. Reageert het wel, is het nog steeds een verwend kind.

Ik ben niet zo jong meer, en ik ken nog de tijd dat de klant echt 'een beetje koning was'.
Was dat niet de tijd dat de klant zich ook koninklijk gedroeg? En niet meteen een grote mond opgeeft en daarna ergens zijn klaag zang gaat doen, omdat hij het er niet mee eens is?

Tegenwoordig schreeuwt men maar, beledigt men maar, en snauwt men maar.
Je bedoelt nu TS zelf neem ik aan?

[quote[Google is een schandelijk bedrijf, dat graait, gegevens verkoopt die privé zijn.
De meeste mensen schijnen daar niets om te geven. Totdat het te laat is. En dat moment gaat komen.
Net zoals de atmosfeer letterlijk naar de kloten gaat. Hee=t kan niemand wat schelen, totdat blijkt dat je alleen nog maar gifdampen inademt.

En dat, beste mensen, gaat gebeuren, tenzij het beleid radicaal omgaat.[/quote]En dat heeft wat met ING te maken?


Daarom reageerde ik stevig, maar niet onhebbelijk tegen de dame van klantenservice... Maar service gaf ze dus niet.
Ze gaf bevel, en dat pik ik niet.
Je hoort nu maar 1 kant van het verhaal, waarin TS niet echt mee wilt werken om zijn probleem op te lossen. Wat verwacht je dan van een klantenservice? Het is geen IT bedrijf servicedesk. Probleem zat hem duidelijk bij TS, dus als je dan niet wilt helpen om je eigen probleem op te lossen, wat verwacht je dan van een servicedesk medewerk?

Sorry maar TS reageert als een klein verwend kind dat zijn snoepje (zin) niet kreeg. Reageert nergens op, en geeft daarna alleen nog commentaar omdat hij het niet met de antwoorden eens was.
Dit is juist precies het probleem van tegenwoordig..... Men verwacht dat alles maar voor hun gedaan wordt, verwende kinderen....
07-07-2019, 20:57 door Anoniem
Door Anoniem:

Daarom reageerde ik stevig, maar niet onhebbelijk tegen de dame van klantenservice... Maar service gaf ze dus niet.
Ze gaf bevel, en dat pik ik niet.
Denk u soms dat zij een ondergeschikte van u is? Wat een ASO mentaliteit.
U komt met een probleem, u heeft al een hekel aan ING, zij wil helpen,u pakt haar stevig aan Maar EIST wel een oplossing.
Schaam u op uw leeftijd, respect verdien je.
07-07-2019, 23:15 door Anoniem
de oplossing ligt er hierin; dat jullie allemaal gelijk hebben
08-07-2019, 10:53 door Anoniem
Door Anoniem: Volgende week word een ing-kantoor geopend (was het maar waar),waar mensen gewoon geld kunnen opnemen,
in een veilige omgeving zonder onveilige pinautomaten.

Pinautomaten die nu vaak op een onveilige plaats in een muur zijn geplaats
zodat je steeds links en rechts om je heen moet kijken
en kan worden misleid als je niet oplet en doordat ze over je schouder heen kijken,je misleiden,en zeker bij ouderen mensen.

Gewoon een papiertje invullen,je bedrag wat je wilt opnemen,je handtekening plaatsen,je bankpas
en dit dan onder het luikje door geven aan de ing balie-medewerker/ster.

Geen onveilige smartphone's,Geen adware/malware apps,Geen ing scanner,Geen internet-bankieren.
Geen id-chips en betaal-chips onder je huid of in je lichaam.

Geen extra kosten en betaal-pakketten en services kosten

Wat een heerlijkheid,wat een verademing.

NL 1975-1998

En het achtvoudige betalen voor een bankrekening toch? .. ./geen idee bijkbaar
08-07-2019, 11:37 door Anoniem
Volgende week word een ing-kantoor geopend (was het maar waar),waar mensen gewoon geld kunnen opnemen,
in een veilige omgeving zonder onveilige pinautomaten.

Pinautomaten die nu vaak op een onveilige plaats in een muur zijn geplaats
zodat je steeds links en rechts om je heen moet kijken

Wat een gemekker zeg. Hoe vaak ben je beroofd bij een pin automaat ? En denk je dat je indien je contant geld opneemt aan de balie *niet* beroofd kan worden, nadat je een bank verlaat ? Verder kan je ieder groot bedrag tegenwoordig ook met je pasje betalen, waardoor grote bedragen contant opnemen niet echt nodig is (kan wel, maar da's je eigen keuze).

Janken, om het janken.
08-07-2019, 12:29 door Anoniem
ING kwam mij al veel eerder de neus uit. Die belachelijke salarisvoorstellen aan de directeur bijv. Maar ook de manier waarop dat bedrijf aanstuurt op gebruik van privé-gegevens, waarschijnlijk om nog meer aan ons te verdienen.

En dat gebeurt niet bij Rabobank, ABN, en alle andere concurrenten ;)
08-07-2019, 12:59 door Anoniem
Door Anoniem: de oplossing ligt er hierin; dat jullie allemaal gelijk hebben

Mijn ervaring is dat de mensen van de helpdesk heel erg vriendelijk zijn, maar weinig deskundig. Via een chat stelde ik een specifieke vraag, de dame deed haar best om een oplossing te vinden, maar met die oplossing schoot ik niets mee op. Na een opmerking van mij, ging ze naar de betreffende afdeling en kwam weer met een onjuist antwoord.

P.S. het betrof dividendbelasting op Franse trackers. In het verleden was die 30%, maar sinds kort is het 12,8%. Dat laatste kreeg ik niet te horen.
08-07-2019, 14:49 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door Anoniem: de oplossing ligt er hierin; dat jullie allemaal gelijk hebben

Mijn ervaring is dat de mensen van de helpdesk heel erg vriendelijk zijn, maar weinig deskundig. Via een chat stelde ik een specifieke vraag, de dame deed haar best om een oplossing te vinden, maar met die oplossing schoot ik niets mee op. Na een opmerking van mij, ging ze naar de betreffende afdeling en kwam weer met een onjuist antwoord
....knip...

Loonslaven zijn het. (niet mijn mening maar die van.... zie verderop)
Het is een zware baan want er wordt wat afgekafferd op ze. Vaak door klanten die in de veronderstelling zijn dat zij spreken met een persoonlijke accountmanager.
Ik heb iemand gekend die deze job zo'n 13 jaar geleden, enkele maanden heeft gedaan voor de ING en hij was blij dat hij eindelijk een andere tijdelijke baan vond. Alles beter dan call-center medewerker, en alleen als hij dreigde te verhongeren ging hij dat 'slavenwerk' nog eens doen, was zijn mening. Zijn grootste ergernis was - een call-center medewerker is ook maar een mens, dus fouten maken zij ook - dat je eenmaal ingevoerde wijzigingen niet kon herstellen als deze niet correct waren ingevoerd. Dat in samenhang met soms horken van mensen die je als minder dan een straathond afbekken (en maar vriendelijk blijven tot het breekpunt) maakte dit werk erg zwaar.
08-07-2019, 15:50 door Anoniem
Door Pawnheart:
Door Anoniem:
Door Anoniem: de oplossing ligt er hierin; dat jullie allemaal gelijk hebben

Mijn ervaring is dat de mensen van de helpdesk heel erg vriendelijk zijn, maar weinig deskundig. Via een chat stelde ik een specifieke vraag, de dame deed haar best om een oplossing te vinden, maar met die oplossing schoot ik niets mee op. Na een opmerking van mij, ging ze naar de betreffende afdeling en kwam weer met een onjuist antwoord
....knip...

Loonslaven zijn het. (niet mijn mening maar die van.... zie verderop)
Het is een zware baan want er wordt wat afgekafferd op ze. Vaak door klanten die in de veronderstelling zijn dat zij spreken met een persoonlijke accountmanager.

Als je geen loonslaaf bent wordt je op een andere manier wel slaaf gemaakt. Mensen verwijzen je naar de GGZ (een gatekeeper) als je teveel zegt. Iedereen geprogrammeerd via TV (tell-lie-vision) programmas, weet je waarom ze het een programma noemen? Het "vrije internet" zal niet lang meer bestaan. Het begint met de vele aanvallen op Twitter die mensen vrij laten zelf berichten en nieuws te plaatsen. En andere influx sferen toe liet, direct of indirect. Een gevaar wat bekend was maar erg naief bleef men volhouden dat socialmedia de toekomst is maar men keek weg want profit van bigdata en gegevens over iedereen (waarschijnlijk om mensen straks zeer individueel getarget te kunnen brainwashen). Als je je aan alles probeert te ontrekken en vrij wilt leven wordt je in de zonderling categorie gestopt, het liefst met een stigma van een of andere oude psychologische stempel wat je vaker in de krant leest (ook programmering van de kudde). Dus zeg vooral niets en geef je over aan Google.

Geloof me dat loonslaaf het beste is. Er zijn mensen die worden opgedraaid (geestelijk) door groepen of agents die soms heel jong zijn en een "spelletje" spelen. Een soort PokeMon en jij bent de Pokemon. Lees boeken over counter-surveillance.
De rest moet je zelf uitzoeken als je echt in geavanceerde onderwerpen inzake privacy en security geinteresseerd bent.

Maar een (goed) betaalde loonslaaf al is het maar part time is een goede vrijwaring in deze maatschappij, zo werkt het in de meeste landen. Ook in de andere influx sphere.



Ik heb iemand gekend die deze job zo'n 13 jaar geleden, enkele maanden heeft gedaan voor de ING en hij was blij dat hij eindelijk een andere tijdelijke baan vond. Alles beter dan call-center medewerker, en alleen als hij dreigde te verhongeren ging hij dat 'slavenwerk' nog eens doen, was zijn mening. Zijn grootste ergernis was - een call-center medewerker is ook maar een mens, dus fouten maken zij ook - dat je eenmaal ingevoerde wijzigingen niet kon herstellen als deze niet correct waren ingevoerd. Dat in samenhang met soms horken van mensen die je als minder dan een straathond afbekken (en maar vriendelijk blijven tot het breekpunt) maakte dit werk erg zwaar.

Ja een mens maakt fouten vooral als hij niet opgeleid is voor zijn vak en in de op winst gerichte corporatistische wereld en vooral de bankaire wereld wordt je meteen gestraft. Ik heb mensen van CEO tot de Bijstand zien gaan alleen omdat ze een hoge meneer in de internationele keten in de weg stonden, buiten hun eigen schuld werd er dan dan iets gecreerd. Goede mensen zitten zo thuis en jonge honden en stagieres zonder ervaring mogen de plaatsen innemen. Heel handig want deze volgen orders op en stellen niet te veel vragen en iedereen is vervangbaar. Deze jongeren zijn niet altijd even goed maar erg kneedbaar (bijv. een angstcultuur) en dit gaat uiteindelijk ten koste van de kwaliteit en creativiteit.
09-07-2019, 11:59 door Anoniem
Door Anoniem:

P.S. het betrof dividendbelasting op Franse trackers. In het verleden was die 30%, maar sinds kort is het 12,8%. Dat laatste kreeg ik niet te horen.
Iets snap ik niet, wist je het niet of was je de helpdesk aan het testen? In het laatste geval, waarom? Hebben ze het al niet druk genoeg met ECHTE problemen, waardoor er een wachtrij ontstaat.
09-07-2019, 14:19 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:

P.S. het betrof dividendbelasting op Franse trackers. In het verleden was die 30%, maar sinds kort is het 12,8%. Dat laatste kreeg ik niet te horen.
Iets snap ik niet, wist je het niet of was je de helpdesk aan het testen? In het laatste geval, waarom? Hebben ze het al niet druk genoeg met ECHTE problemen, waardoor er een wachtrij ontstaat.

Logisch dat je het niet snapt. Op het moment dat ik de vraag stelde, wist ik het niet. Maar enkele dagen daarna kwam ik het antwoord tegen op een beleggersforum.

Dat ING het antwoord niet wist, vind ik kwalijk. De broker houdt namelijk de dividendbelasting in. Hierover heb ik meerdere malen discussie gehad met o.a. Binck omdat de dividendbelasting op ONjuiste wijze werd ingehouden. Na diverse telefoontjes kreeg ik het ten onrechte ingehouden dividendbelasting terug. Als ING het antwoord niet weet, kan een onjuist bedrag worden ingehouden.
09-07-2019, 16:04 door Anoniem
Werkt hier uitstekend in Firefox. Vind zelf de ING app erg fijn werken. Wellicht is dat een optie voor je.

Je zou de medewerkster tegemoet kunnen komen door een andere browser te gebruiken die hier zijn gedocumenteerd: https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/5bs-van-veilig-bankieren/beveilig-je-apparatuur/besturingssystemen-en-browsers.html

Verder vind ik deze 'rant' niet echt security.nl-waardig. Het technische gehalte is enorm laag. Niet ten nadele van TS.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.