/dev/null - Overig

FB Events voor PR mensen

14-07-2019, 01:55 door Anoniem, 0 reacties
Voor wie het nog niet wist.

Met een zakenpagina kun je events aankondigen. Daarop kunnen mensen dan weer klikken dat de interesse hebben, of misschien wel zeker gaan komen. En dat is natuurlijk hartstikke leuk voor je promotie.

Maar in je events agenda, als je op de afgelopen events klikt, dan geeft Facebook ook aan hoeveel mensen er daarvan feitelijk zijn geweest. Want die bespioneren alles.

Heb je dus een geweldig event gehad maar bijvoorbeeld door het weer zijn er maar een paar gekomen, dan geeft facebook aan dat de opkomst dus klote was. Zonder natuurlijk een oorzaak ervoor.

Op die manier promoot Facebook je volgende events natuurlijk mooi naar de kloten, als mensen gaan kijken hoe populair je vorige events waren. Want je hoeft maar een paar lage opkomsten te hebben, en Facebook trapt je vrolijk nog dieper. Met te suggereren dat er toch eigenlijk nooit iemand komt op wat jij organiseert.

De oplossing is natuurlijk dat je meer betaalde reclame moet kopen op facebook. Want dan kun je net zo rijk worden als Kim Kardashian.

Oppassen met events op Facebook te zetten dus. En de rustige events beter verwijderen. In elk geval nuttig om achteraf nog even terug te klikken hoe je populariteit door Facebook wordt uitgevent. Voor je het weet prijzen ze je regelrecht het graf in.
Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.