Privacy - Wat niemand over je mag weten

Microsoft houdt Windows 7 gebruikers extra in de gaten...

14-07-2019, 14:24 door Anoniem, 36 reacties
Reacties (36)
14-07-2019, 17:36 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Dit doet de deur dicht. Ben er nu helemaal klaar mee: https://webwereld.nl/security/111342-microsoft-houdt-windows-7-gebruikers-extra-in-de-gaten

Ja zeg! Dat is toch een open deur? Die kan je helemaal niet (meer) dicht doen ;-)
14-07-2019, 18:35 door A.J.
Door Anoniem: Dit doet de deur dicht. Ben er nu helemaal klaar mee: https://webwereld.nl/security/111342-microsoft-houdt-windows-7-gebruikers-extra-in-de-gaten
Als je er klaar mee bent zou ik zeggen stap dan over op een ander besturingssysteem.

https://ubuntu.com/download/desktop

Succes!
14-07-2019, 20:12 door Anoniem
Ubuntu; Amazon... niet mijn ding.

Arch voor nerds, Deb voor geeks, Centos voor team-redhat.. Richtingenstrijd is wel in ding in het land van alternatieve besturingssysteem, maar gelukkig zijn er alternatieven.
14-07-2019, 20:50 door Anoniem
Door Anoniem: Dit doet de deur dicht. Ben er nu helemaal klaar mee: https://webwereld.nl/security/111342-microsoft-houdt-windows-7-gebruikers-extra-in-de-gaten
Onderhoud was toch bijna afgelopen, dus jouw opmerking is echt een open deur.
15-07-2019, 11:04 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Dit doet de deur dicht. Ben er nu helemaal klaar mee: https://webwereld.nl/security/111342-microsoft-houdt-windows-7-gebruikers-extra-in-de-gaten
Onderhoud was toch bijna afgelopen, dus jouw opmerking is echt een open deur.

Wat een onzinnige reactie. Dat heeft met al dan niet onderhoud niets te maken.
15-07-2019, 11:53 door Ron625
Door Anoniem: Ubuntu; Amazon... niet mijn ding.
Waar slaat dit op?
Een stuk geschiedenis van 5 jaar geleden, wat makkelijk uitgezet kon worden?
Daarnaast was het alleen bij gebruik van de Unity desktop....................
15-07-2019, 11:59 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Ubuntu; Amazon... niet mijn ding.

Arch voor nerds, Deb voor geeks, Centos voor team-redhat.. Richtingenstrijd is wel in ding in het land van alternatieve besturingssysteem, maar gelukkig zijn er alternatieven.

Geen richtingenstrijd maar gewoon iets kiezen wat voor jou geschikt is. Toegegeven, er zijn te veel distro's om uit te kiezen voor de beginner maar als je een uurtje rondneust op het web weet je al snel wat goede beginners distro's zijn.

Manjaro voor beginners en dagelijks gebruik, Mint voor beginners en dagelijks gebruik. Beiden eenvoudig te installeren en met websites met duidelijke handloeidingen.
15-07-2019, 13:20 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Ubuntu; Amazon... niet mijn ding.

Arch voor nerds, Deb voor geeks, Centos voor team-redhat.. Richtingenstrijd is wel in ding in het land van alternatieve besturingssysteem, maar gelukkig zijn er alternatieven.

Gewoon Debian (hoezo voor 'nerds'). Heel veel distributies zijn daar sowieso van afgeleid (Ubuntu, Mint, etc.) Stabiliteit en het werkt gewoon. Maar er zijn inderdaad veel alternatieven. In een virtual machine kan je het ook gewoon uitproberen en bepalen wat het beste bij je past. De verschillen zijn meestal niet zo groot want je hebt altijd de Linux kernel en een bepaalde set van - die komen voor alle distributies van dezelfde ontwikkelaars - applicaties.
15-07-2019, 13:45 door Anoniem
Even los van het onderwerp van de extra telemetry via security-only update...

Bron is webwereld.nl, wel eens die reacties onder die artikelen gelezen daar... het zegt wel iets over de poster die het artikel hier post, aardig bevooroordeeld ;-)

Het staat in de categorie : Tirade
Een tirade (van het Italiaanse tirata dat "ruk" betekent) is een omslachtige aanklacht of aanmaning, die veelal op theatrale wijze wordt gepresenteerd.
16-07-2019, 08:56 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Even los van het onderwerp van de extra telemetry via security-only update...

Bron is webwereld.nl, wel eens die reacties onder die artikelen gelezen daar... het zegt wel iets over de poster die het artikel hier post, aardig bevooroordeeld ;-)

Het staat in de categorie : Tirade
Een tirade (van het Italiaanse tirata dat "ruk" betekent) is een omslachtige aanklacht of aanmaning, die veelal op theatrale wijze wordt gepresenteerd.

Kom, kom, niet de boodschapper in twijfel gaan trekken. Forbes bericht er ook over: https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/08/30/windows-10-spying-on-windows-7-and-windows-8/
16-07-2019, 11:37 door Anoniem
Door En Rattshaverist:
Door Anoniem: Even los van het onderwerp van de extra telemetry via security-only update...

Bron is webwereld.nl, wel eens die reacties onder die artikelen gelezen daar... het zegt wel iets over de poster die het artikel hier post, aardig bevooroordeeld ;-)

Het staat in de categorie : Tirade
Een tirade (van het Italiaanse tirata dat "ruk" betekent) is een omslachtige aanklacht of aanmaning, die veelal op theatrale wijze wordt gepresenteerd.

Kom, kom, niet de boodschapper in twijfel gaan trekken. Forbes bericht er ook over: https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/08/30/windows-10-spying-on-windows-7-and-windows-8/

Lees mijn eerste regel, ging me nog geen eens om de inhoud... ging mij echt om de bron webwereld.nl specifiek, wie dat als bron gebruikt...
16-07-2019, 12:59 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Door En Rattshaverist:
Door Anoniem: Even los van het onderwerp van de extra telemetry via security-only update...

Bron is webwereld.nl, wel eens die reacties onder die artikelen gelezen daar... het zegt wel iets over de poster die het artikel hier post, aardig bevooroordeeld ;-)

Het staat in de categorie : Tirade
Een tirade (van het Italiaanse tirata dat "ruk" betekent) is een omslachtige aanklacht of aanmaning, die veelal op theatrale wijze wordt gepresenteerd.

Kom, kom, niet de boodschapper in twijfel gaan trekken. Forbes bericht er ook over: https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/08/30/windows-10-spying-on-windows-7-and-windows-8/

Lees mijn eerste regel, ging me nog geen eens om de inhoud... ging mij echt om de bron webwereld.nl specifiek, wie dat als bron gebruikt...

Lees mijn eerste regel nog eens (de boodschapper in twijfel gaan trekken...). En dan zou dat wat zeggen over de poster die het artikel hier post en aardig bevooroordeeld zou zijn. En dan wil je met droge ogen beweren dat het je niet zou gaan om de inhoud van het artikel?
16-07-2019, 15:20 door Anoniem
Telemetrie is uit te schakelen in Windows als je bang bent dat Microsoft onvoorzichtig met je data omgaat. Ik denk zelf dat dit wel mee valt. Goed dat je er in ieder geval mee bezig bent.

Wel zou het makkelijker gemaakt moeten worden met 1 knop of instelling om het verzamelen te weigeren vind ik. Veel mensen hebben geen benul van het verzamelen, en accepteren dit klakkeloos.

Als lezer van security.nl verwacht ik dat je technisch onderlegd genoeg bent om dit zelf snel uit te schakelen. Het direct willen overschakelen naar een ander OS vind ik zelf dan ook een redelijk overdreven reactie. Ik ben ook benieuwd of je weet wat voor diensten verder data van jou verzamelen. Dat zijn er namelijk meer dan je denkt.

Kritisch zijn en niet zomaar accepteren dat je data verzameld wordt is in ieder geval heel slim.
16-07-2019, 15:25 door Anoniem
Door En Rattshaverist:
Door Anoniem: Even los van het onderwerp van de extra telemetry via security-only update...

Bron is webwereld.nl, wel eens die reacties onder die artikelen gelezen daar... het zegt wel iets over de poster die het artikel hier post, aardig bevooroordeeld ;-)

Het staat in de categorie : Tirade
Een tirade (van het Italiaanse tirata dat "ruk" betekent) is een omslachtige aanklacht of aanmaning, die veelal op theatrale wijze wordt gepresenteerd.

Kom, kom, niet de boodschapper in twijfel gaan trekken. Forbes bericht er ook over: https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/08/30/windows-10-spying-on-windows-7-and-windows-8/

Gordon Kelly staat dan ook niet echt bekend om zijn kwaliteitsartikelen.
16-07-2019, 16:10 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 16-07-2019, 16:16
Door Anoniem: Als lezer van security.nl verwacht ik dat je technisch onderlegd genoeg bent om dit zelf snel uit te schakelen. Het direct willen overschakelen naar een ander OS vind ik zelf dan ook een redelijk overdreven reactie.

Wat? De aanmatiging! Je neemt de typische Microsoft minachting voor de gebruiker over met je 'als lezer van ... verwacht ik'. Verder begrijpt een kleuter dat dergelijke telemetrie standaard uitgeschakeld zou moeten zijn en dat jij zou mogen verwachten dat gebruikers dit in weten te schakelen, indien gewenst (maar welk weldenkend mens zou dit willen?)

Door Anoniem: Gordon Kelly staat dan ook niet echt bekend om zijn kwaliteitsartikelen.

Tuurlijk. Iedereen die kritisch is op de man afkraken...
16-07-2019, 17:15 door karma4
Door En Rattshaverist:
Tuurlijk. Iedereen die kritisch is op de man afkraken...
Dat zegt de persoon die niets anders kan en inhoudelijk ernstig tekort schiet. Tja... De grootste slechteriken behangen zich met alle soorten lintjes van verdiensten.
16-07-2019, 17:26 door [Account Verwijderd]
Door karma4:
Door En Rattshaverist:
Tuurlijk. Iedereen die kritisch is op de man afkraken...
Dat zegt de persoon die niets anders kan en inhoudelijk ernstig tekort schiet. Tja... De grootste slechteriken behangen zich met alle soorten lintjes van verdiensten.

Ha, ha karma4. Ik zou inhoudelijk te kort schieten? Jij schertsfiguur! Heb je een inhoudelijk argument over het onderwerp of kan je wellicht beter zwijgen?
16-07-2019, 17:27 door Spiff has left the building
@karma4 , 17:15 uur,
Ik bemoei me zelden met wat je allemaal post, maar nu vind ik het echt nodig.
De eerste zin van je post, daar herken ik En Rattshaverist niet in, het is blijkbaar slechts jouw persoonlijke visie.
De tweede zin van je post, die vind ik schandalig en kwaadaardig, die zul je mijns inziens moeten terugnemen.
Ik zal zekerheidshalve tevens een abuse-melding maken.
16-07-2019, 17:58 door Anoniem
Door Anoniem: Dit doet de deur dicht. Ben er nu helemaal klaar mee: https://webwereld.nl/security/111342-microsoft-houdt-windows-7-gebruikers-extra-in-de-gaten
Ok, aufwiedersehen. We zullen je missen! /s
16-07-2019, 23:30 door [Account Verwijderd]
Door Spiff: @karma4 , 17:15 uur,
Ik bemoei me zelden met wat je allemaal post, maar nu vind ik het echt nodig.
De eerste zin van je post, daar herken ik En Rattshaverist niet in, het is blijkbaar slechts jouw persoonlijke visie.
De tweede zin van je post, die vind ik schandalig en kwaadaardig, die zul je mijns inziens moeten terugnemen.
Ik zal zekerheidshalve tevens een abuse-melding maken.

Dank voor de morele steun Spiff. Ik kan er wel tegen hoor en zelf kan ik ook wel eens tegen het valse aan voor de dag komen maar ik probeer dat wel te beperken tot waar ik het doelwit ben van denigrerende opmerkingen. En eigenlijk is het natuurlijk sowieso geen manier van met elkaar omgaan.
17-07-2019, 06:48 door karma4
Door En Rattshaverist:
Dank voor de morele steun Spiff. Ik kan er wel tegen hoor en zelf kan ik ook wel eens tegen het valse aan voor de dag komen maar ik probeer dat wel te beperken tot waar ik het doelwit ben van denigrerende opmerkingen. En eigenlijk is het natuurlijk sowieso geen manier van met elkaar omgaan.
Je hoeft enkel de vele reacties na te lopen die ontaarden in persoonlijke aanvallen als er iets van kritiek op Linux of oss is.
Het lijkt de geaccepteerde gangbare cultuur te zijn.
Als daar wat van gezegd wordt moet je die orrzaak als probleem zien. Niet de boodschapper.
17-07-2019, 07:38 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 17-07-2019, 07:51
Door karma4:
Door En Rattshaverist:
Dank voor de morele steun Spiff. Ik kan er wel tegen hoor en zelf kan ik ook wel eens tegen het valse aan voor de dag komen maar ik probeer dat wel te beperken tot waar ik het doelwit ben van denigrerende opmerkingen. En eigenlijk is het natuurlijk sowieso geen manier van met elkaar omgaan.

Je hoeft enkel de vele reacties na te lopen die ontaarden in persoonlijke aanvallen als er iets van kritiek op Linux of oss is.

Dat kan je de hele tijd roeptoeteren maar feitelijk is het eerder andersom en is het in de regel juist het andere kamp dat in geval van kritiek met denigrerende, de professionaliteit in twijfel trekkende opmerkingen komt. Op die provocatie volgt dan natuurlijk weer een reactie, wat jij dan graag mag spindoctoren naar jouw geliefde stokpaardje.

Door karma4:Het lijkt de geaccepteerde gangbare cultuur te zijn.

Spreek er jouw kamp op aan s.v.p.

Door karma4:Als daar wat van gezegd wordt moet je die orrzaak als probleem zien. Niet de boodschapper.

Zoek een spiegel, kijk jezelf eens goed in de ogen en reflecteer diep op je eigen gedrag.
17-07-2019, 08:55 door Anoniem
Als je iets te verbergen heb,dan moet je je druk maken,anders niet.
Ze kijken maar.
Als je met een computer begint en je je overal aanmeld ben je voor je leven getekend en bekend als een bonte hond!
Iedereen kijkt mee!
Ook je antivirus,mail.programmas die je gebruikt etc etc.
Kun je toch niks aan doen.
Verdienen aan je.
17-07-2019, 09:06 door Anoniem
Door Anoniem: Telemetrie is uit te schakelen in Windows als je bang bent dat Microsoft onvoorzichtig met je data omgaat. Ik denk zelf dat dit wel mee valt. Goed dat je er in ieder geval mee bezig bent.

Wel zou het makkelijker gemaakt moeten worden met 1 knop of instelling om het verzamelen te weigeren vind ik. Veel mensen hebben geen benul van het verzamelen, en accepteren dit klakkeloos.

Als lezer van security.nl verwacht ik dat je technisch onderlegd genoeg bent om dit zelf snel uit te schakelen. Het direct willen overschakelen naar een ander OS vind ik zelf dan ook een redelijk overdreven reactie. Ik ben ook benieuwd of je weet wat voor diensten verder data van jou verzamelen. Dat zijn er namelijk meer dan je denkt.

Kritisch zijn en niet zomaar accepteren dat je data verzameld wordt is in ieder geval heel slim.

Probleem is dat je het niet zelf in de hand hebt.

Na installatie en configuratie van de 1511 windows 10 bleek dat bij de eerstvolgende grote update microsoft AL mijn privacy instellingen weer op de default waardes had gezet. Hetzelfde gebeurd ook met nieuwe functionaliteiten. Microsoft zet die standaard op opt-in.

Aangezien je windows aan het internet moet hangen om de updates binnen te halen kan windows na de update direct beginnen met alle data naar microsoft te sturen .. want toestemming

Gisteren ontdekte ik ook iets soortgelijks op mijn android telefoon ... de contacts app had na een update weer alle toestemmingen voor het benaderen van microfoon, telefoon, sdkaart etc etc

Kortom .. je hebt eigenlijk niks meer te zeggen over je apparaten.

We gaan naar een wereld toe waar je betaald voor het gebruik van b.v. je telefoon, je auto etc .. maar je wordt er NOOIT meer eigenaar van.
17-07-2019, 09:58 door Bitje-scheef
Door Anoniem:
Door Anoniem: Telemetrie is uit te schakelen in Windows als je bang bent dat Microsoft onvoorzichtig met je data omgaat. Ik denk zelf dat dit wel mee valt. Goed dat je er in ieder geval mee bezig bent.

Wel zou het makkelijker gemaakt moeten worden met 1 knop of instelling om het verzamelen te weigeren vind ik. Veel mensen hebben geen benul van het verzamelen, en accepteren dit klakkeloos.

Als lezer van security.nl verwacht ik dat je technisch onderlegd genoeg bent om dit zelf snel uit te schakelen. Het direct willen overschakelen naar een ander OS vind ik zelf dan ook een redelijk overdreven reactie. Ik ben ook benieuwd of je weet wat voor diensten verder data van jou verzamelen. Dat zijn er namelijk meer dan je denkt.

Kritisch zijn en niet zomaar accepteren dat je data verzameld wordt is in ieder geval heel slim.

Probleem is dat je het niet zelf in de hand hebt.

Na installatie en configuratie van de 1511 windows 10 bleek dat bij de eerstvolgende grote update microsoft AL mijn privacy instellingen weer op de default waardes had gezet. Hetzelfde gebeurd ook met nieuwe functionaliteiten. Microsoft zet die standaard op opt-in.

Aangezien je windows aan het internet moet hangen om de updates binnen te halen kan windows na de update direct beginnen met alle data naar microsoft te sturen .. want toestemming

Gisteren ontdekte ik ook iets soortgelijks op mijn android telefoon ... de contacts app had na een update weer alle toestemmingen voor het benaderen van microfoon, telefoon, sdkaart etc etc

Kortom .. je hebt eigenlijk niks meer te zeggen over je apparaten.

We gaan naar een wereld toe waar je betaald voor het gebruik van b.v. je telefoon, je auto etc .. maar je wordt er NOOIT meer eigenaar van.

Nokia 3310
17-07-2019, 10:20 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 17-07-2019, 10:21
Door Anoniem: We gaan naar een wereld toe waar je betaald voor het gebruik van b.v. je telefoon, je auto etc .. maar je wordt er NOOIT meer eigenaar van.

Opgelost met een custom ROM op je telefoon, Linux op je computer. Voor je auto? Die is lastiger Maar heb je echt slechte ervaringen daarmee? Updates met reboots tijdens het rijden of net als je dringend weg moet? ;-)
17-07-2019, 11:01 door Anoniem
Door En Rattshaverist:
Door Anoniem:
Door En Rattshaverist:
Door Anoniem: Even los van het onderwerp van de extra telemetry via security-only update...

Bron is webwereld.nl, wel eens die reacties onder die artikelen gelezen daar... het zegt wel iets over de poster die het artikel hier post, aardig bevooroordeeld ;-)

Het staat in de categorie : Tirade
Een tirade (van het Italiaanse tirata dat "ruk" betekent) is een omslachtige aanklacht of aanmaning, die veelal op theatrale wijze wordt gepresenteerd.

Kom, kom, niet de boodschapper in twijfel gaan trekken. Forbes bericht er ook over: https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2015/08/30/windows-10-spying-on-windows-7-and-windows-8/

Lees mijn eerste regel, ging me nog geen eens om de inhoud... ging mij echt om de bron webwereld.nl specifiek, wie dat als bron gebruikt...

Lees mijn eerste regel nog eens (de boodschapper in twijfel gaan trekken...). En dan zou dat wat zeggen over de poster die het artikel hier post en aardig bevooroordeeld zou zijn. En dan wil je met droge ogen beweren dat het je niet zou gaan om de inhoud van het artikel?

Nee gaat mij niet om de inhoud, als er andere inhoud zou zijn die ook verwezen wordt naar webwereld dan was mijn mening hetzelfde.
17-07-2019, 11:16 door Ron625
Door Anoniem: Telemetrie is uit te schakelen in Windows als je bang bent dat Microsoft onvoorzichtig met je data omgaat.
Dus niet.
Schakel het allemaal uit, en zorg dat je kale Windows opstart.
Kijk dan naar je data verkeer, dat er toch nog steeds is.
Het zijn geen updates (die je niet/moeilijk kunt uitzetten), dus is het data die uitgewisseld wordt, zonder je toestemming.
Niemand kan mij vertellen, wat er dan verteld wordt aan Microsoft, dus ...................
17-07-2019, 12:31 door Anoniem
Bij laatste Win7 update paar dagen geleden werd mijn computer zoveel langzamer.
Heb systeem herstel toegepast, en de MS updates eraf gegooid.
Nu draait alles weer vlot.
Tis net of ze de Win7 gebruikers in het laatste jaar van support a.h. frustreren zijn, zodat ze maar gaan upgraden.
17-07-2019, 14:30 door Anoniem
Microsoft houdt Windows 7 gebruikers extra in de gaten

Dan kun je dus beter Windows 10 gebruiken.
17-07-2019, 14:59 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Microsoft houdt Windows 7 gebruikers extra in de gaten

Dan kun je dus beter Windows 10 gebruiken.

Mee eens, kies gewoon Windows 10 als je per se Windows wilt blijven gebruiken want het draait sneller dan 7.
Of ga gewoon voor 100% over op een Mac of Linux.
17-07-2019, 15:09 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem:
Microsoft houdt Windows 7 gebruikers extra in de gaten

Dan kun je dus beter Windows 10 gebruiken.

Microsoft is met Windows 10 begonnen met het aftappen van gebruikersgegevens. Dat schiet dus helemaal niets op in vergelijking met Windows 7 of 8.
17-07-2019, 15:30 door Anoniem
Door En Rattshaverist:
Door Anoniem:
Microsoft houdt Windows 7 gebruikers extra in de gaten

Dan kun je dus beter Windows 10 gebruiken.

Microsoft is met Windows 10 begonnen met het aftappen van gebruikersgegevens. Dat schiet dus helemaal niets op in vergelijking met Windows 7 of 8.
En omdat het niets opschiet, want tegenwoordig wordt 7 en 8 ook afgetapt, kan je net zo goed 10 gebruiken.
17-07-2019, 16:54 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 17-07-2019, 16:55
Door Anoniem:
Door En Rattshaverist:
Door Anoniem:
Microsoft houdt Windows 7 gebruikers extra in de gaten

Dan kun je dus beter Windows 10 gebruiken.

Microsoft is met Windows 10 begonnen met het aftappen van gebruikersgegevens. Dat schiet dus helemaal niets op in vergelijking met Windows 7 of 8.
En omdat het niets opschiet, want tegenwoordig wordt 7 en 8 ook afgetapt, kan je net zo goed 10 gebruiken.

En omdat TS aangeeft moeite te hebben met dat aftappen zijn geen van de Windows varianten kandidaat voor gebruik.
17-07-2019, 18:20 door perplex0
Ehmmmm, het ontgaat kennelijk veel mensen, of ze willen het gewoon niet horen, dat MS in alle versies tegenwoordig, enorm veel data verzameld. Dat zijn feiten, geen verzinsels, geen kwaadsprekerij.... FEITEN.

En niemand weet wat daarmee allemaal precies verzameld wordt. Wellicht ook je banknummer en je wachtwoord....
Daarom is MS Windows één van de gevaarlijkste besturingssystemen, die er momenteel bestaan, voor wat betreft persoonlijke gegevens, en ook gegevens, die je vanwege de overheid of vanwege banken, niet met anderen mag delen.

Lees maar eens wat banken daarover bijv. zeggen. Toch gaan bij de meeste, misschien wel elke Windows-gebruiker allerlei persoonlijke gegevens over de lijn naar Microsoft. Toch niet een bedrijf dat je zomaar kan vertrouwen.

Dus al dat gelul van: Moet je maar Windows 10 gebruiken, is werkelijk te stom om voor te dansen.
Windows 10 verzamelt werkelijk als een gek alles wat je doet. Maar de gek, dat ben je zelf....
05-08-2019, 03:41 door Anoniem
Door perplex0: Ehmmmm, het ontgaat kennelijk veel mensen, of ze willen het gewoon niet horen, dat MS in alle versies tegenwoordig, enorm veel data verzameld. Dat zijn feiten, geen verzinsels, geen kwaadsprekerij.... FEITEN.

Dus al dat gelul van: Moet je maar Windows 10 gebruiken, is werkelijk te stom om voor te dansen.
Windows 10 verzamelt werkelijk als een gek alles wat je doet. Maar de gek, dat ben je zelf....

Windows 10 is pas een open deur... Heel veel privacy opties maar je bent wel een half uur bezig om ze allemaal handmatig te vinden en om te toggelen, wie doet dat?

Het is gewoon een scam. Default security zou en privacy zou misschien bij wet geregeld moeten worden door de toezichthouders net zoals dat ging met de opt-out regeling voor email in de spambestrijding destijds.

Soms is overheidsbemoeienis wel fijn. De overheid en Brussel hebben tenslotte het meeste last van deze zwakke 'standaardconfiguraties'.

Wie zei dat Windows 10 de laatste Windows was?
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.