image

De Jonge roept Kamer op om spoedwet corona-app snel te behandelen

vrijdag 21 augustus 2020, 10:01 door Redactie, 49 reacties

Minister De Jonge van Volksgezondheid heeft de Tweede Kamer opgeroepen om de spoedwet voor de corona-app met "de grootst mogelijke spoed" te behandelen, het liefst volgende week nog. Vandaag behandelt de Ministerraad het wetsvoorstel voor de "Tijdelijke wet notificatieapplicatie covid-19". De wet moet voor de "benodigde wettelijke grondslag" zorgen om de corona-app CoronaMelder landelijk te kunnen gebruiken.

"Gezien het toenemende aantal besmettingen en de bijdrage die CoronaMelder kan leveren bij het beheersen van de verspreiding van het virus, ben ik een spoedwetprocedure gestart om de benodigde wettelijke grondslag te realiseren voor de beoogde invoeringsdatum van 1 september dan wel zo snel mogelijk daarna", zo liet De Jonge eerder deze week weten.

De Autoriteit Persoonsgegevens had de minister begin deze maand al duidelijk gemaakt dat de privacy van gebruikers van de app nog onvoldoende is gewaarborgd. Eén van de kritiekpunten is dat er een wet moet komen om de inzet van de app goed te regelen. "Gezien de omvangrijke en veelomvattende impact van een corona-app, is een wet de meest logische basis. Die wet zou moeten regelen dat de minister van Volksgezondheid de bevoegdheid krijgt deze gegevens te verwerken én zou ook privacywaarborgen moeten bevatten", zo stelde de toezichthouder.

De Jonge laat in een brief aan de Tweede Kamer weten dat hij zijn best zal doen om het wetsvoorstel, nadat het vandaag door de Ministerraad is behandeld, meteen naar de Kamer te sturen. "Gezien de toenemende urgentie en het doel om 1 september 'CoronaMelder' landelijk te introduceren, verzoek ik u om het wetsvoorstel zodra het door Uw Kamer is ontvangen met de grootst mogelijke spoed in behandeling te nemen. Bij voorkeur reeds komende week", aldus het verzoek van de minister.

Reacties (49)
21-08-2020, 10:17 door Anoniem
Het reproductiegetal neemt alweer af dus doe maar rustig aan kamerleden.

1500000 mensen kunnen de app niet eens gebruiken aangezien het OS 'te oud' is, een lachertje toch.
800000 hebben de app inmiddels gedownload, zegt niks over het gebruik of het aantal verwijderde apps. Ik denk dat er veel mensen uit nieuwsgierigheid dat ding gedownload hebben.

Maar goed, de toezichthouder, je weet wel dat orgaan wat moet voorkomen dat de overheid haar burgers bespioneerd, is nog steeds niet akkoord dus 'we' wachten maar af.
21-08-2020, 10:19 door Anoniem
Ik ben geen jurist, maar ik ben toch verbaasd dat dit niet geregeld kan worden (dus al is eigenlijk) met bestaande wetgeving....?
21-08-2020, 10:24 door Anoniem
Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?
21-08-2020, 10:58 door Anoniem
Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt dan waneer je nauwelijks test zoals een aantal maanden geleden.
21-08-2020, 11:15 door Anoniem
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?
De wet is er om misbruik te voorkomen, bijvoorbeeld dat je werkgever je verplicht de app te installeren.
Zeg maar: introduceren van een doelbinding, bijvoorbeeld door zaken als hieronder op te nemen:
- de app is bedoeld om besmettingen i9n kaart te brengen en kontaktonderzoek te vereenvoudigen
- de app is vrijwillig
- niemand mag je dwingen de app te installeren, en niemand mag vragen toegang te geven tot de gegevens in de app (dus ook je werkgever of een horecaondernemer niet)

De AP geeft aan dat er veel informatie uit gehaald kan worden terwijl dat niet het doel van de app is, en die vraagt daarom om een specifieke wet om dit potentiele misbruik bij voorbaat strafbaar te maken.
Dat gaat aanzienlijk sneller dan wachten op allerlei proefprocessen om op basis van bestaande wetgeving te achterhalen wat er nu wel of niet met de app mag.

De vraag is natuurlijk: wat staat er exact in de wet?
21-08-2020, 11:26 door Erik van Straten
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?
In Duitsland hebben ze kennelijk niet zo'n wet, en daar is een camping begonnen met het verplichtstellen van de Duitse "Corona-Warn-App" (https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/oldenburg_ostfriesland/Krummhoern-Campingplatz-macht-Corona-App-zur-Pflicht,coronaapp154.html).
21-08-2020, 11:34 door User2048
Door Erik van Straten:
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?
In Duitsland hebben ze kennelijk niet zo'n wet, en daar is een camping begonnen met het verplichtstellen van de Duitse "Corona-Warn-App" (https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/oldenburg_ostfriesland/Krummhoern-Campingplatz-macht-Corona-App-zur-Pflicht,coronaapp154.html).
Ik denk dat die campingeigenaar die eis niet mag stellen, maar ik moet bekennen dat ik geen kenner ben van het Duitse recht.

Hij zegt dat hij de maatregel neemt om gasten te weren die Corona niet serieus nemen. Of gasten het serieus nemen, kun je ook zien aan de manier waarop ze hun mondkapje gebruiken. (Mondkapjes zijn in Duitsland verplicht in openbare gelegenheden.) Als het mondkapje losjes om de kin bungelt, dan neemt de drager het niet serieus. Geen app voor nodig!
21-08-2020, 11:45 door Anoniem
Ik maak mij meer zorgen over het feit dat maar 1 man in de Veiligheidsregio in Nederland volledig voor het zeggen heeft, terwijl die niet democratisch is gekozen. Laten ze in het parlement daar eens haast mee maken, want ik dacht dat wij 4 overheden hadden (Rijksoverheid, Gemeentelijke overheid, Provinciale overheid, Waterschap), maar stiekem is dit opgeploft naar 5, de Veiligheidsregio, die overigens niet is opgericht om dit soort 'bestuur' uit te voeren.

https://www.bndestem.nl/breda/wie-heeft-het-eigenlijk-voor-het-zeggen-in-tijden-van-corona~a95f89db/
21-08-2020, 11:51 door Anoniem
Door User2048:
Door Erik van Straten:
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?
In Duitsland hebben ze kennelijk niet zo'n wet, en daar is een camping begonnen met het verplichtstellen van de Duitse "Corona-Warn-App" (https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/oldenburg_ostfriesland/Krummhoern-Campingplatz-macht-Corona-App-zur-Pflicht,coronaapp154.html).
Ik denk dat die campingeigenaar die eis niet mag stellen, maar ik moet bekennen dat ik geen kenner ben van het Duitse recht.

Hij zegt dat hij de maatregel neemt om gasten te weren die Corona niet serieus nemen. Of gasten het serieus nemen, kun je ook zien aan de manier waarop ze hun mondkapje gebruiken. (Mondkapjes zijn in Duitsland verplicht in openbare gelegenheden.) Als het mondkapje losjes om de kin bungelt, dan neemt de drager het niet serieus. Geen app voor nodig!

Ik kijk ook met Nederlandse ogen naar die camping maar mij lijkt dat hij die eis helemaal niet hoeft te stellen, hij kan weigeren wie hij wil het is immers prive terrein. Ik was in Duitsland afgelopen zomer en op een camping hing een bordje op het sanitairgebouw dat een mondkapje verplicht was, indien men zich daar niet aan hield zou men verwijderd worden van de camping.
21-08-2020, 11:56 door Anoniem
Hugo de Jonge heeft een running mate die 100k gekost heeft: rapper Ali B. Hoe wanhopig is men op dat ministerie om deze virushoax vooral warm te houden? Zichelf belachelijk makend om vooral aan de eisen van witwasmachine WHO te voldoen?
Op dit moment vindt de ernstigste breach in onze grondrechten plaats sinds de Tweede Wereldoorlog en de zogenaamde journalistiek neemt dat alles klakkeloos over. Hoe opvallend is het onderhand als virologen met een 'afwijkende' visie in de USA worden aangeklaagd? Alsof ze minstens zo corrupt zijn als de lieden van de WHO en hun gekochte politieke knechten? Hoe zit het met de griepcijfers voor 2020? Gaat goed toch? Hier in NL slechts 400 dit jaar, waar 6500 doden per jaar gangbaar is. In de UK hebben ze de griepdoden vrijwel helemaal 'witgewassen ' naar coronadoden??
Als straks de leugen niet meer te handhaven is (kwestie van tijd), zul je in die kringen een hoop 'vrijwillig afgetredenen' met stille trom zien vertrekken naar de meest exotische oorden vér van de gebruikelijke jurisdicties. Met hun gestolen en door corruptie vergaarde dollars rennend door de (door hen nog gecontroleerde) douanes.
21-08-2020, 12:03 door Anoniem
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt dan waneer je nauwelijks test zoals een aantal maanden geleden.

Wil mijnheer Trump zich niet met binnnlandse aangelegenheden ...
21-08-2020, 12:19 door Anoniem
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?
Dat laatste, maar niet vanuit de overheid. Deze zal sturen op sociale druk door onder meer werkgevers, horeca en mkb te verplichten om te controleren of mensen de app wel hebben. Zo ontstaat een forse druk op mensen waardoor deze in feite toch verplicht worden om de app te hebben.
De Jonge is echt een dictatoriaal mannetje aan het worden met een veel te groot ego en hele foute ideeën. Dit is nu echt zo'n type dat je straks niet aan de macht wilt hebben want dit soort typen hebben lak aan democratie en zaken als het EVRM.
21-08-2020, 13:18 door Briolet
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt ….

Kijk b.v. naar de rioolwater metingen. Dit getal in onafhankelijk van het wel/niet testen door individuen. Die waarde stijgt ook duidelijk.
21-08-2020, 13:22 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Hugo de Jonge heeft een running mate die 100k gekost heeft: rapper Ali B. Hoe wanhopig is men op dat ministerie om deze virushoax vooral warm te houden? Zichelf belachelijk makend om vooral aan de eisen van witwasmachine WHO te voldoen?
Op dit moment vindt de ernstigste breach in onze grondrechten plaats sinds de Tweede Wereldoorlog en de zogenaamde journalistiek neemt dat alles klakkeloos over. Hoe opvallend is het onderhand als virologen met een 'afwijkende' visie in de USA worden aangeklaagd? Alsof ze minstens zo corrupt zijn als de lieden van de WHO en hun gekochte politieke knechten? Hoe zit het met de griepcijfers voor 2020? Gaat goed toch? Hier in NL slechts 400 dit jaar, waar 6500 doden per jaar gangbaar is. In de UK hebben ze de griepdoden vrijwel helemaal 'witgewassen ' naar coronadoden??
Als straks de leugen niet meer te handhaven is (kwestie van tijd), zul je in die kringen een hoop 'vrijwillig afgetredenen' met stille trom zien vertrekken naar de meest exotische oorden vér van de gebruikelijke jurisdicties. Met hun gestolen en door corruptie vergaarde dollars rennend door de (door hen nog gecontroleerde) douanes.

Je kon dit natuurlijk allemaal niet 'meer' kwijt op Twitter: ('virushoax etc...')
Sowieso omdat het teveel woorden zijn - gezien de voorwaarden van Twitter - om dezelfde opruiende taal te posten en actueel (daarom mijn 'meer') vanwege dit:

https://nos.nl/artikel/2344875-zeker-vijftig-accounts-verspreidden-nepnieuws-over-corona-in-nederland.html

Dat waren dus allemaal Twitter- accounts.
21-08-2020, 13:24 door spatieman
leuk die app, maar BT is nog steeds lek als een mandje, dus die app blijft er mooi vanaf.
21-08-2020, 13:34 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt dan waneer je nauwelijks test zoals een aantal maanden geleden.

Wil mijnheer Trump zich niet met binnnlandse aangelegenheden ...
En u reageert wel, maar u hebt nooit Mathematische Statistiek gestudeerd (ik wel) en ik weet dat Anoniem van 10.58 uur Statistisch gezien, correct heeft geredeneerd (en u dus niet).
21-08-2020, 13:39 door Anoniem
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt dan waneer je nauwelijks test zoals een aantal maanden geleden.

Op het moment dat het aantal ziekenhuisopnames en tevens het aantal mensen met een corona besmetting op de IC toenemen (zoals nu het geval is) kun je wel degelijk spreken van een toename van de verspreiding van het Corona virus.
21-08-2020, 14:21 door Anoniem
Door Briolet:
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt ….

Kijk b.v. naar de rioolwater metingen. Dit getal in onafhankelijk van het wel/niet testen door individuen. Die waarde stijgt ook duidelijk.

En het reproductiegetal gaat naar beneden.
21-08-2020, 14:22 door Bitje-scheef
Door Anoniem: Ik ben geen jurist, maar ik ben toch verbaasd dat dit niet geregeld kan worden (dus al is eigenlijk) met bestaande wetgeving....?

Er is een wet die slechts een gedeelte regelt en dus niet sluitend was. Probleem is eigenlijk nog steeds dat groepen in een privé omstandigheid niet goed kunnen worden aangepakt anders dan met een spoedwet of APV.

Kortom er is kennelijk een uitbreiding nodig. Deze is niet alleen voor Covid19, maar ook gelijk voor andere virus/bacterie uitbraken.

Er is natuurlijk veel twijfel en weerstand, de overheid rekt nog wel eens e.a. op. Aan de andere kant, als je niet dat stukje verder kan ingrijpen, dan blijft het geheel sluimeren en woekeren tot een 2e golf of zelfs 3e golf.

Met "gezonde" tegenzin, zie ik het aan, maar realiseer mij ook dat mensen nu eenmaal mensen zijn en dat velen het niet volhouden. Hierdoor is de wetsuitbreiding kennelijk nodig.
21-08-2020, 14:24 door Anoniem
"Gezien de omvangrijke en veelomvattende impact van een corona-app, is een wet de meest logische basis. Die wet zou moeten regelen dat de minister van Volksgezondheid de bevoegdheid krijgt deze gegevens te verwerken én zou ook privacywaarborgen moeten bevatten", zo stelde de toezichthouder.

Hier gaat de AP dus duidelijk buiten haar mandaat!
De verantwoordelijke minister stelde tijdens de tweede handelingen namelijk dat de AP EXPLICIET niet bedoeld is en NIET opgericht werd om uitwegen aan een minister te bieden die inbreuken op de privacy sorteren.
Tegelijk stelde diezelfde minister ook dat "een AP dat niets voor niets bewust een onafhankelijk bestuursorgaan achtig karakter zal" hebben en dus ook geen rol kan hebben in het geven van aanwijzingen hoe inbreuken op privacy gecodificeerd en goedgekeurd zouden moeten worden.
Die beginselen zijn volgens diezelfde minister volstrekt opzichzelfstaande vereisten die de speelruimte die een AP heeft afbakenen en waar de AP BINNEN moet blijven.
Van tweeën 1 kan volgens de minister niet waar zijn bij zaken waar je enerzijds, tegen de strekking van de grondwet in privacy gevoelige gegevens deling zou willen legaliseren. Zeker daar waar er zonder aanwezigheid van uitzonderlijke omstandigheden en/of noodzaak die gevoelige gegevens niet aan de orde zouden zijn gesteld, aldus de minister.

En de minister stelde expliciet dat "uitzonderlijke omstandigheden" enkel is wanneer Nederland bijvoorbeeld door een buitenlandse mogendheid zou worden binnengevallen of dat er een staatsgreep wordt gepleegd.
Die laatste 2 spelen hier niet, dus is er geen grond voor legaliseren van de gegevensdeling.
Derhalve kan niemand van of buiten de AP dan ook een appel doen op de AP dat ze iets dergelijks wel kan/moet laten passeren.
21-08-2020, 14:24 door Bitje-scheef
Door spatieman: leuk die app, maar BT is nog steeds lek als een mandje, dus die app blijft er mooi vanaf.

Definieer de lekken even spatieman. Volgens mij stonden er nog alleen contractuele zaken open met Apple en Google.
21-08-2020, 14:26 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt dan waneer je nauwelijks test zoals een aantal maanden geleden.

Op het moment dat het aantal ziekenhuisopnames en tevens het aantal mensen met een corona besmetting op de IC toenemen (zoals nu het geval is) kun je wel degelijk spreken van een toename van de verspreiding van het Corona virus.

Op het moment dat de IC's nagenoeg vol lagen werden mensen op leeftijd niet eens meer ingezonden, niet getest en gingen wel dood. Nee, niet door Corona ze waren immers niet getest en zo heeft Nederland kunstmatig de besmettings getallen laag gehouden zoals een bananenrepubliek ook doet. Niet meten is niet weten is dus geen besmetting.

Nu wordt er wel gemeten en nemen de besmettingen toe, die app moet en zal er doorkomen en een succes worden.
21-08-2020, 14:31 door Bitje-scheef
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt dan waneer je nauwelijks test zoals een aantal maanden geleden.

Op het moment dat het aantal ziekenhuisopnames en tevens het aantal mensen met een corona besmetting op de IC toenemen (zoals nu het geval is) kun je wel degelijk spreken van een toename van de verspreiding van het Corona virus.

Het echte momentum is er wel uit. Maar ieder beetje helpt. De besmettingen komen nu wel terug bij andere leeftijd- en bevolkingsgroepen. Vooral in grote steden in bepaalde wijken, afwijkende binnen- en buitencultuur begreep ik van een hoogleraar op de radio.
.
21-08-2020, 14:35 door Anoniem
Door Anoniem:
1500000 mensen kunnen de app niet eens gebruiken aangezien het OS 'te oud' is, een lachertje toch.

Hoezo is dit niet voor alle types toestellen ?
Vroeger konden ze tog ook iets maken voor die oudere toestellen ?
Hoezo kan dat nu niet meer ineens ?
Is dit een verkoop-techniek ?
21-08-2020, 14:37 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt dan waneer je nauwelijks test zoals een aantal maanden geleden.

Op het moment dat het aantal ziekenhuisopnames en tevens het aantal mensen met een corona besmetting op de IC toenemen (zoals nu het geval is) kun je wel degelijk spreken van een toename van de verspreiding van het Corona virus.


De Pandemie is al lang voorbij.
21-08-2020, 14:54 door [Account Verwijderd]
Door Bitje-scheef:
Door Anoniem: Ik ben geen jurist, maar ik ben toch verbaasd dat dit niet geregeld kan worden (dus al is eigenlijk) met bestaande wetgeving....?

Er is een wet die slechts een gedeelte regelt en dus niet sluitend was. Probleem is eigenlijk nog steeds dat groepen in een privé omstandigheid niet goed kunnen worden aangepakt anders dan met een spoedwet of APV.

Kortom er is kennelijk een uitbreiding nodig. Deze is niet alleen voor Covid19, maar ook gelijk voor andere virus/bacterie uitbraken.

Er is natuurlijk veel twijfel en weerstand, de overheid rekt nog wel eens e.a. op. Aan de andere kant, als je niet dat stukje verder kan ingrijpen, dan blijft het geheel sluimeren en woekeren tot een 2e golf of zelfs 3e golf.

Met "gezonde" tegenzin, zie ik het aan, maar realiseer mij ook dat mensen nu eenmaal mensen zijn en dat velen het niet volhouden. Hierdoor is de wetsuitbreiding kennelijk nodig.

Er komt een moment dat wij het allemaal niet meer volhouden. De reden daarvoor is van niet af te stoppen biologisch/sociale aard. Wij zijn letterlijk niet gebouwd als solitaire wezens. Het zit niet in 'onze genen', en net als andere - de meeste - zoogdieren zijn we voor onze mentale gezondheid sterk afhankelijk van onbeperkt sociaal contact.
Als we dat niet kunnen- of slechts verminderd mógen continueren, worden wij daar op de lange duur mentaal ziek van en ontwikkelen wij minstens psychische klachten.
Op de korte termijn voelt dat - zoals nu door de overheid om heel rationele reden wordt opgelegd - voor velen als straf(maatregelen)
Omdat totale sociale afzondering ons op de lange duur ziek maakt, bestaat in ons penitentiair systeem eenzame opsluiting ook niet meer, en als het voorkomt wordt de afzondering van anderen regelmatig onderbroken door het zogenaamde 'luchten'.

Ik maak mij geen illusies. Dat virus is onder de mensheid gekomen en het is nog maar zeer de vraag of het ooit zodanig muteert dat de mortaliteitsfactor omlaag gaat.
Wat we wel met zekerheid kunnen stellen is dat wij, de mens, kundig genoeg zijn, behoudens uitzonderingen (1), om een vaccin te ontwikkelen en wereldwijd beschikbaar te stellen, maar of de wil daarvoor aanwezig is blijft een vraag (economische omstandigheden in de breedste zijn.)

(1) Hiv (humaan immuniteitsdeficiëntievirus) veroorzaker van Aids.
Tot nu heeft men daar nog geen werkzaam vaccin tegen kunnen ontwikkelen. Met diverse medicijnen wordt de kwaal beheersbaar; slechts dat.
21-08-2020, 16:04 door Anoniem
Door spatieman: leuk die app, maar BT is nog steeds lek als een mandje, dus die app blijft er mooi vanaf.

Ik zou het fijn vinden als je deze stelling met feiten kan onderbouwen
21-08-2020, 16:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door spatieman: leuk die app, maar BT is nog steeds lek als een mandje, dus die app blijft er mooi vanaf.

Ik zou het fijn vinden als je deze stelling met feiten kan onderbouwen

Ik zou het zo niet hebben omschreven, maar Bluetooth lekt inderdaad informatie: een uniek MAC adres, waarmee personen gevolgd worden door kastjes langs de kant van de weg, in winkelcentra en in winkels. Ik zeg met opzet dat het zo is, omdat dit al heel lang zo gebeurt en het AP er meerdere keren voor heeft gewaarschuwd. Het is zodoende ook mogelijk een Bluetooth MAC adres te koppelen aan een WiFi MAC adres of ID en Bluetooth en andere zenders in auto's.
21-08-2020, 18:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door spatieman: leuk die app, maar BT is nog steeds lek als een mandje, dus die app blijft er mooi vanaf.

Ik zou het fijn vinden als je deze stelling met feiten kan onderbouwen

https://cve.mitre.org/cgi-bin/cvekey.cgi?keyword=bluetooth

Door Anoniem:



De Pandemie is al lang voorbij.[/quote]
https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Meer dan 5 miljoen besmettingen in de USA op dit moment. Dus nee, de pandemie is niet allang voorbij.

Door Anoniem: Hugo de Jonge heeft een running mate die 100k gekost heeft: rapper Ali B. Hoe wanhopig is men op dat ministerie om deze virushoax vooral warm te houden? Zichelf belachelijk makend om vooral aan de eisen van witwasmachine WHO te voldoen?
Op dit moment vindt de ernstigste breach in onze grondrechten plaats sinds de Tweede Wereldoorlog en de zogenaamde journalistiek neemt dat alles klakkeloos over. Hoe opvallend is het onderhand als virologen met een 'afwijkende' visie in de USA worden aangeklaagd? Alsof ze minstens zo corrupt zijn als de lieden van de WHO en hun gekochte politieke knechten? Hoe zit het met de griepcijfers voor 2020? Gaat goed toch? Hier in NL slechts 400 dit jaar, waar 6500 doden per jaar gangbaar is. In de UK hebben ze de griepdoden vrijwel helemaal 'witgewassen ' naar coronadoden??
Als straks de leugen niet meer te handhaven is (kwestie van tijd), zul je in die kringen een hoop 'vrijwillig afgetredenen' met stille trom zien vertrekken naar de meest exotische oorden vér van de gebruikelijke jurisdicties. Met hun gestolen en door corruptie vergaarde dollars rennend door de (door hen nog gecontroleerde) douanes.

Ga je lekker in je facebook bubbel?
Waarom zou de WHO of wie dan ook hierover liegen? Geef me eens 1 goede reden... Ik hou mijn adem niet in.
21-08-2020, 19:28 door Anoniem
Door Anoniem: Ik ben geen jurist, maar ik ben toch verbaasd dat dit niet geregeld kan worden (dus al is eigenlijk) met bestaande wetgeving....?
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?
Zeker, zeker!
Maar niet volgens iedereen.
Die nieuwe wet moet er komen "voor alle zekerheid" en om A.P. niet tegen de haren in te strijken.
A.P. vind namelijk dat zo'n speciale wet er zou moeten komen, ook al is de minister het daar eigenlijk niet mee eens, evenals de landsadvocaat, die vindt dat de bestaande wetgeving al voldoende ruimte biedt voor apps.
Lees: https://nieuws.nl/algemeen/20200817/de-jonge-komt-met-spoedwet-voor-app-coronamelder/
21-08-2020, 21:50 door Anoniem
Ik gebruik een nokia 3310 wat een heerlijkheid

The Matrix
21-08-2020, 23:51 door Anoniem
Een minister die wat doet en dat vervolgens tot staatsgeheim maakt, hoeveel meer alarmbellen zijn er nodig om zo'n mannetje juist in macht te beperken, in plaats van te versterken? Mensjes die dat soort dingen doen, en vervolgens willen voorkomen dat zoiets democratisch verantwoord wordt, zijn geen knip voor de neus waard.

Of je gelooft in iets, en gaat dat in alle openbaarheid verdedigen, omdat je in iedere vezel van je lijf voelt dat je voor iets staat dat goed te verdedigen en uit te leggen valt, of je voelt aan je water dat het het daglicht niet kan verdragen, en legt het daarom achter slot en grendel.

Boerenverstand ("street wise") stelt derhalve dat Hugo, de rechtenstripper, zo snel als mogelijk zelf gestript dient te worden van al zijn bevoegdheden. Maak niet normaal wat niet normaal is.

De rechten die u en de uwen hebben (hadden?) en momenteel genieten zijn zwaarbevochten gewonnen om meerdere redenen.Verloochen hen die dat voor elkaar gebokst hebben niet, want zij deden wat zij gedaan hebben voor u en de uwen, niet voor zichzelf. Dat waren mensen die geleefd hebben in een situatie van "zo niet langer, dit moet veranderd worden, koste wat kost". En wie gooit dat kind met het badwater weg? Zij die hedendaags op termijn gedwongen gaan worden de geschiedenis te herhalen, ten koste van uzelf en de uwen. Jammer, niets echt geleerd van het verleden.

You're just another brick in the wall. Teachers, leave us kids alone.

Iedere leerkracht, jeugdwerker, diversity officer, politicus, hooggeplaatste ambtenaar, iedereen, die de feiten der geschiedenis ontkent, zou terstond, en permanent, ontslagen dienen te worden van welke publiekelijke, of sociaal maatschappelijk gerelateerde, functie dan ook.

Onze kinderen kunnen onze toekomst niet waarborgen als hun basis gebaseerd is op wensdenken, of machtslust, of waandenken, zij kunnen dat enkel en alleen als zij ten volle op de hoogte zijn van de werkelijke feiten der geschiedenis, de waarheid, de volledige waarheid, en niets dan de waarheid. Al het andere is manipulatie, hetgeen geen andere grondslag kent dan eigen gewin voor enkelen, of onwetendheid.

Onze kinderen zijn onze toekomst, en daarom moeten wij erop vertrouwen dat zij het aankunnen om op basis van feiten, alle feiten, de volledige feiten (ook de thans politiek, of sociaal, ongewenste), en niets anders dan de werkelijke feiten, de volgende stappen in onze maatschappij te bepalen.

Als wij, als volwassenen, niet kunnen, niet willen, niet wensen, om wat voor reden dan ook, de volledige waarheid, met enkel en alleen feiten, kenbaar te maken aan onze kinderen, dan verdienen wij het om vervangen te worden voor wat dan ook wat daarvoor in de plaats gaat komen. En dat hebben wel dan enkel en alleen aan onszelf te danken.

Vroeger was er een cultuur, een tribale samenleving, van normen en waarden en principes, die wel, met gevaar voor eigen leven, de stranden van Normandië bestormende, omdat ze vochten voor hun manier van leven voor hen die na hun gingen komen, een manier van leven die welvaart heeft gebracht aan velen, gezondheid, vrijheid, ontwikkeling, veiligheid, zekerheid, noem maar op. Velen hebben daar van geprofiteerd en hun eigen levensomstandigheden aanzienlijk kunnen verbeteren dan daarvoor. Velen mensen werden rijker, konden studeren, eigen bezit verwerven, gezonder leven (medische gezondheidszorg dus, niet tofu knagen of iets dergelijks), noem maar op.

Zij zijn echter voor niets gestorven, want wij pissen op hun graf. Wij breken aan alle kanten af waar zij voor stonden en gestreden hebben.Kennelijk stammen wij af van voorvaderen die te dom waren om te poepen, niets snapte van wat er werkelijk toe doet, dus hoog tijd dat we vervangen worden door hen die hedendaags wel dat licht hebben gezien, zij weten het natuurlijk beter, want de generaties voor ons waren helemaal fout. Aan alle kanten wordt gezonder leven, kunnen studeren, eigen bezit verwerven, noem maar op, afgebroken.

Maar goed, laten wij de theorieën van Darwin in de praktijk gaan testen (Darwin was, uiteraard, een vieze, smerige, witte, waarschijnlijk PVV stemmende, racist, fascist en nazi; die ook nog weigerde om aan herstelbetalingen te doen) . Dus, we hebben een soort die feitelijk aantoonbaar in staat is gebleken om een maatschappij naar hoger welvaartsniveau te brengen, met allerlei feitelijk aantoonbare voordelen voor de ingezetenen, en die vervangen wij door een maatschappij waar dat alles op parasitaire wijze om zeep wordt geholpen, en dan kijken wat beter werkt.

Want, als je eenmaal een maatschappij hebt bereikt die wel allerlei nobele doelen voor ingezetenen kan waarmaken, en volhouden, dan dien je dat, uiteraard, te vervangen door iets wat dat teniet doet. En dat heeft, uiteraard, nooit iets te maken met puur (liegend en bedriegend) eigenbelang van enkelen, maar enkel en alleen met algemene, en algehele, maatschappelijke verbetering.

Had ik al "street wise" genoemd? "Be able to smell a rat"?
Of liever in wensdenken blijven zweven?
22-08-2020, 02:00 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt dan waneer je nauwelijks test zoals een aantal maanden geleden.

Op het moment dat het aantal ziekenhuisopnames en tevens het aantal mensen met een corona besmetting op de IC toenemen (zoals nu het geval is) kun je wel degelijk spreken van een toename van de verspreiding van het Corona virus.


De Pandemie is al lang voorbij.

Die indruk heb ik niet.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
22-08-2020, 13:37 door Pandit
Door Anoniem: Hugo de Jonge heeft een running mate die 100k gekost heeft: rapper Ali B. Hoe wanhopig is men op dat ministerie om deze virushoax vooral warm te houden? Zichelf belachelijk makend om vooral aan de eisen van witwasmachine WHO te voldoen?
Op dit moment vindt de ernstigste breach in onze grondrechten plaats sinds de Tweede Wereldoorlog en de zogenaamde journalistiek neemt dat alles klakkeloos over. Hoe opvallend is het onderhand als virologen met een 'afwijkende' visie in de USA worden aangeklaagd? Alsof ze minstens zo corrupt zijn als de lieden van de WHO en hun gekochte politieke knechten? Hoe zit het met de griepcijfers voor 2020? Gaat goed toch? Hier in NL slechts 400 dit jaar, waar 6500 doden per jaar gangbaar is. In de UK hebben ze de griepdoden vrijwel helemaal 'witgewassen ' naar coronadoden??
Als straks de leugen niet meer te handhaven is (kwestie van tijd), zul je in die kringen een hoop 'vrijwillig afgetredenen' met stille trom zien vertrekken naar de meest exotische oorden vér van de gebruikelijke jurisdicties. Met hun gestolen en door corruptie vergaarde dollars rennend door de (door hen nog gecontroleerde) douanes.
Een perfecte weergave van wat er gaande is, Toch jammer te constateren dat er ook hier mensen zijn die je bekritiseren en verwijzen naar een artikel op de staatsmedia. Ik ben bang dat ik tegen dovemansoren praat om toch te verdiepen in die zgn "nepniews" berichten, zoals Maurice de Hond, Cafe Weltschmerz, Virus waarheid etc., ze betrekken hun data van het RIVM , CBS etc en laten artsen en wetenschappers aan het woord .Iedereen is (gelukkig) nog vrij om er van te vinden wat je wilt. maar wel met de juiste informatie.En dat gaat momenteel helemaal niet goed.
22-08-2020, 20:22 door Anoniem
Door Pandit:
Door Anoniem: Hugo de Jonge heeft een running mate die 100k gekost heeft: rapper Ali B. Hoe wanhopig is men op dat ministerie om deze virushoax vooral warm te houden? Zichelf belachelijk makend om vooral aan de eisen van witwasmachine WHO te voldoen?
Op dit moment vindt de ernstigste breach in onze grondrechten plaats sinds de Tweede Wereldoorlog en de zogenaamde journalistiek neemt dat alles klakkeloos over. Hoe opvallend is het onderhand als virologen met een 'afwijkende' visie in de USA worden aangeklaagd? Alsof ze minstens zo corrupt zijn als de lieden van de WHO en hun gekochte politieke knechten? Hoe zit het met de griepcijfers voor 2020? Gaat goed toch? Hier in NL slechts 400 dit jaar, waar 6500 doden per jaar gangbaar is. In de UK hebben ze de griepdoden vrijwel helemaal 'witgewassen ' naar coronadoden??
Als straks de leugen niet meer te handhaven is (kwestie van tijd), zul je in die kringen een hoop 'vrijwillig afgetredenen' met stille trom zien vertrekken naar de meest exotische oorden vér van de gebruikelijke jurisdicties. Met hun gestolen en door corruptie vergaarde dollars rennend door de (door hen nog gecontroleerde) douanes.
Een perfecte weergave van wat er gaande is, Toch jammer te constateren dat er ook hier mensen zijn die je bekritiseren en verwijzen naar een artikel op de staatsmedia. Ik ben bang dat ik tegen dovemansoren praat om toch te verdiepen in die zgn "nepniews" berichten, zoals Maurice de Hond, Cafe Weltschmerz, Virus waarheid etc., ze betrekken hun data van het RIVM , CBS etc en laten artsen en wetenschappers aan het woord .Iedereen is (gelukkig) nog vrij om er van te vinden wat je wilt. maar wel met de juiste informatie.En dat gaat momenteel helemaal niet goed.

En wat heeft de WHO, regering, enz te winnen bij al die doden? Als je zo zeker bent dat corona allemaal onzin is, bezoek eens een IC en laat je infecteren. Kijken of je het dan nog onzin vindt.
Jij gelooft eerder Maurice de Hond, een opinie peiler, eerder dan een arts?
Jij gelooft eerder wat iemand op facebook, twitter etc. plaats ipv gerenommeerde media?

Ik kan ook wel roepen dat de aarde plat is, maar het is toch echt wetenschappelijk bewezen dat de aarde rond is.
Nogmaals, kom met wetenschappelijk onderbouwd bewijs dat het allemaal onzin is en ik geef je direct gelijk.
Tot die tijd...
22-08-2020, 20:50 door Anoniem
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?

Dat is heel simpel.
De AVG stelt
- verbod op verwerken persoonsgegevens, tenzij
- 1. Wettelijke reden
- 2. nakomen (of voorbereiden) contractuele verplichting
- 3. algemeen belang (geldt alleen voor overheden)
- 4. gerechtvaardigd belang (vooral voor bedrijven)
- 5. direct belang betrokkenen (voor als je bewusteloos op straat gevonden wordt)
- 6. Toestemming door betrokkene

Dat tenzij moet altijd worden uitgelegd. Als er een wettelijke reden is, dan heb je verder niet zoveel meer uit te leggen waarom de persoonsgegevens worden verwerkt. Dan nog hoeft er géén verplichting te bestaan.
Toestemming is altijd mogelijk, maar niet altijd wenselijk. Toestemming kan worden ingetrokken en dan moet de verwerker die betreffende gegevens verwijderen. Ook dat is niet verplicht bij een wettelijke reden.
23-08-2020, 06:20 door karma4
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik ben geen jurist, maar ik ben toch verbaasd dat dit niet geregeld kan worden (dus al is eigenlijk) met bestaande wetgeving....?
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?
Zeker, zeker!
Maar niet volgens iedereen.
Die nieuwe wet moet er komen "voor alle zekerheid" en om A.P. niet tegen de haren in te strijken.
A.P. vind namelijk dat zo'n speciale wet er zou moeten komen, ook al is de minister het daar eigenlijk niet mee eens, evenals de landsadvocaat, die vindt dat de bestaande wetgeving al voldoende ruimte biedt voor apps.
Lees: https://nieuws.nl/algemeen/20200817/de-jonge-komt-met-spoedwet-voor-app-coronamelder/
In de wet publieke volksgezondheid is er geen sprake van vrijwilligheid het gaat om verplichtingen met mogelijkheid tot ingrijpen tot achter de voordeur. Het gaat om de bescherming van personen privacy van anderen. Het is heel raar dat het ap zo tegen de privacy van anderen is.

Er is meer dan enkel de privacy wet van het ap. Er is ook een wetboek van strafrecht naast de verkeerswet. De uitvoering van een anpr staat niet in de wet. Het is raar om voor een ap met bestaande taken nieuwe wetten te willen. Het is wel waar het wringt. De app faalt omdat hij geen hulp bij bco door de ggd's is.
23-08-2020, 08:12 door Password1234
Door Briolet:
Door Anoniem: Hoe kan de Jonge (CDA) beweren dat het aantal besmettingen toeneemt? Er wordt immers veel meer getest en dan is het ook logisch dat je meer besmettingen vindt ….

Kijk b.v. naar de rioolwater metingen. Dit getal in onafhankelijk van het wel/niet testen door individuen. Die waarde stijgt ook duidelijk.
Volgens het rijksoverheid dashboard daalt rioolwatermeting juist. En hij loopt 2 weken achter.
Met deze verwarring kan iedereen het bij het juiste eind hebben.
23-08-2020, 09:31 door Anoniem
Door karma4: In de wet publieke volksgezondheid is er geen sprake van vrijwilligheid het gaat om verplichtingen met mogelijkheid tot ingrijpen tot achter de voordeur. Het gaat om de bescherming van personen privacy van anderen. Het is heel raar dat het ap zo tegen de privacy van anderen is.
De AP heeft uitdrukkelijk als taak om de AVG en een aantal gerelateerde wetten te handhaven, en heeft daarbij uitdrukkelijk de ruimte en zelfs de plicht om daar beleid voor op te stellen. Je kan het oneens zijn met keuzes die ze daarbij maken, maar het is onzin om dat te framen als tegen privacy van anderen zijn.

Er is meer dan enkel de privacy wet van het ap. Er is ook een wetboek van strafrecht naast de verkeerswet. De uitvoering van een anpr staat niet in de wet. Het is raar om voor een ap met bestaande taken nieuwe wetten te willen. Het is wel waar het wringt. De app faalt omdat hij geen hulp bij bco door de ggd's is.
In de AVG schrijft voor dat een verwerking op grond van algemeen belang in wetgeving moet zijn verankerd. AP kan inderdaad als waakhond van de AVG melden dat die vereiste er is, en als de wettelijke verankering er nog niet is dan moet die er dus komen. Ook hier geldt dat je het oneens kan zijn met de beoordeling van de situatie, en Hugo de Jonge geeft ook aan dat hij het niet eens is met het oordeel van AP (maar er toch aan wil voldoen), maar dat AP een wet kan eisen klopt, simpelweg omdat AP kan (en moet) eisen dat een verwerking aan de eisen van de AVG voldoet en de AVG die eis nou eenmaal stelt als algemeen belang de grondslag is.
23-08-2020, 09:57 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?

Dat is heel simpel.
De AVG stelt
- verbod op verwerken persoonsgegevens, tenzij
- 1. Wettelijke reden
- 2. nakomen (of voorbereiden) contractuele verplichting
- 3. algemeen belang (geldt alleen voor overheden)
- 4. gerechtvaardigd belang (vooral voor bedrijven)
- 5. direct belang betrokkenen (voor als je bewusteloos op straat gevonden wordt)
- 6. Toestemming door betrokkene

Dat tenzij moet altijd worden uitgelegd. Als er een wettelijke reden is, dan heb je verder niet zoveel meer uit te leggen waarom de persoonsgegevens worden verwerkt. Dan nog hoeft er géén verplichting te bestaan.
Toestemming is altijd mogelijk, maar niet altijd wenselijk. Toestemming kan worden ingetrokken en dan moet de verwerker die betreffende gegevens verwijderen. Ook dat is niet verplicht bij een wettelijke reden.

Hi ho, zo simpel is het bijvoorbeeld al helemaal niet volgens de wetgever.
Die meldde dat de reden van toestemming verkrijging bijvoorbeeld heel heel zwaar moet zijn.
Die meldde erbij dat de enkele reden voor uitwerken van een uitzonderingbevoegdheid bij wet omdat een overheid of gegevensverwerker anders met de gewenste middelen inbreuken op het recht/de wet zou veroorzaken sec geen grond kan zijn.
Zoiets zou namelijk volgens de minister verantwoordelijk bij de verhandelingen van de AVG teveel de geur hebben van zoeken naar willekeurige een uitzondering op de grondrechten of een inbreuk op het geheel ervan willen creëeren
Zo simpel is het zeker niet.
Het directe belang beperk zich volgens volgens de wetgever uitsluitend tot het onmiddelijke effect bij uitblijven van hulp of bescherming en specifiek gaat die juist niet op wanneer er volgens de minister een besmettelijke ziekte of griepgolf is die door het land gaat. Dergelijke situaties spelen volgens de verhandelingen niet enkel 1 op 1 en is dus niet beperkt tot enkel dat ene moment waardoor er geen onmiddelijk belang meer aan de orde is.
Gerechtvaardigd belang moest volgens de minister letterlijk niet te veel lijken op een doorwuifconstructie door de wet of de overheid. Zo van die agent gaf iemand wettelijk toestemming door rood te rijden en dat deed persoon vervolgens.
Oftewel volgens de minister, het kenmerk van de regeling waarop men met toestemming inbreuken zou willen plegen moet niet ingaan tegen de kern waarom die regel / regels of bepaling in de eerste plaats juist bestaat.

Misschien heeft u wel betere / completere argumentaties om de bovenstaande vragensteller te beantwoorden.
Want de App en gedachte van aanpalende maatregelen rondom de App stuiken / stranden dus primair op de wets vereisten zoals de overheid ze zelf heeft bedoeld.
23-08-2020, 10:59 door Anoniem
Door Anoniem: Een minister die wat doet en dat vervolgens tot staatsgeheim maakt, hoeveel meer alarmbellen zijn er nodig om zo'n mannetje juist in macht te beperken, in plaats van te versterken? Mensjes die dat soort dingen doen, en vervolgens willen voorkomen dat zoiets democratisch verantwoord wordt, zijn geen knip voor de neus waard.

Of je gelooft in iets, en gaat dat in alle openbaarheid verdedigen, omdat je in iedere vezel van je lijf voelt dat je voor iets staat dat goed te verdedigen en uit te leggen valt, of je voelt aan je water dat het het daglicht niet kan verdragen, en legt het daarom achter slot en grendel.

Boerenverstand ("street wise") stelt derhalve dat Hugo, de rechtenstripper, zo snel als mogelijk zelf gestript dient te worden van al zijn bevoegdheden. Maak niet normaal wat niet normaal is.

De rechten die u en de uwen hebben (hadden?) en momenteel genieten zijn zwaarbevochten gewonnen om meerdere redenen.Verloochen hen die dat voor elkaar gebokst hebben niet, want zij deden wat zij gedaan hebben voor u en de uwen, niet voor zichzelf. Dat waren mensen die geleefd hebben in een situatie van "zo niet langer, dit moet veranderd worden, koste wat kost". En wie gooit dat kind met het badwater weg? Zij die hedendaags op termijn gedwongen gaan worden de geschiedenis te herhalen, ten koste van uzelf en de uwen. Jammer, niets echt geleerd van het verleden.

You're just another brick in the wall. Teachers, leave us kids alone.

Iedere leerkracht, jeugdwerker, diversity officer, politicus, hooggeplaatste ambtenaar, iedereen, die de feiten der geschiedenis ontkent, zou terstond, en permanent, ontslagen dienen te worden van welke publiekelijke, of sociaal maatschappelijk gerelateerde, functie dan ook.

Onze kinderen kunnen onze toekomst niet waarborgen als hun basis gebaseerd is op wensdenken, of machtslust, of waandenken, zij kunnen dat enkel en alleen als zij ten volle op de hoogte zijn van de werkelijke feiten der geschiedenis, de waarheid, de volledige waarheid, en niets dan de waarheid. Al het andere is manipulatie, hetgeen geen andere grondslag kent dan eigen gewin voor enkelen, of onwetendheid.

Onze kinderen zijn onze toekomst, en daarom moeten wij erop vertrouwen dat zij het aankunnen om op basis van feiten, alle feiten, de volledige feiten (ook de thans politiek, of sociaal, ongewenste), en niets anders dan de werkelijke feiten, de volgende stappen in onze maatschappij te bepalen.

Als wij, als volwassenen, niet kunnen, niet willen, niet wensen, om wat voor reden dan ook, de volledige waarheid, met enkel en alleen feiten, kenbaar te maken aan onze kinderen, dan verdienen wij het om vervangen te worden voor wat dan ook wat daarvoor in de plaats gaat komen. En dat hebben wel dan enkel en alleen aan onszelf te danken.

Vroeger was er een cultuur, een tribale samenleving, van normen en waarden en principes, die wel, met gevaar voor eigen leven, de stranden van Normandië bestormende, omdat ze vochten voor hun manier van leven voor hen die na hun gingen komen, een manier van leven die welvaart heeft gebracht aan velen, gezondheid, vrijheid, ontwikkeling, veiligheid, zekerheid, noem maar op. Velen hebben daar van geprofiteerd en hun eigen levensomstandigheden aanzienlijk kunnen verbeteren dan daarvoor. Velen mensen werden rijker, konden studeren, eigen bezit verwerven, gezonder leven (medische gezondheidszorg dus, niet tofu knagen of iets dergelijks), noem maar op.

Zij zijn echter voor niets gestorven, want wij pissen op hun graf. Wij breken aan alle kanten af waar zij voor stonden en gestreden hebben.Kennelijk stammen wij af van voorvaderen die te dom waren om te poepen, niets snapte van wat er werkelijk toe doet, dus hoog tijd dat we vervangen worden door hen die hedendaags wel dat licht hebben gezien, zij weten het natuurlijk beter, want de generaties voor ons waren helemaal fout. Aan alle kanten wordt gezonder leven, kunnen studeren, eigen bezit verwerven, noem maar op, afgebroken.

Maar goed, laten wij de theorieën van Darwin in de praktijk gaan testen (Darwin was, uiteraard, een vieze, smerige, witte, waarschijnlijk PVV stemmende, racist, fascist en nazi; die ook nog weigerde om aan herstelbetalingen te doen) . Dus, we hebben een soort die feitelijk aantoonbaar in staat is gebleken om een maatschappij naar hoger welvaartsniveau te brengen, met allerlei feitelijk aantoonbare voordelen voor de ingezetenen, en die vervangen wij door een maatschappij waar dat alles op parasitaire wijze om zeep wordt geholpen, en dan kijken wat beter werkt.

Want, als je eenmaal een maatschappij hebt bereikt die wel allerlei nobele doelen voor ingezetenen kan waarmaken, en volhouden, dan dien je dat, uiteraard, te vervangen door iets wat dat teniet doet. En dat heeft, uiteraard, nooit iets te maken met puur (liegend en bedriegend) eigenbelang van enkelen, maar enkel en alleen met algemene, en algehele, maatschappelijke verbetering.

Had ik al "street wise" genoemd? "Be able to smell a rat"?
Of liever in wensdenken blijven zweven?
Het zou wel fijn zijn als je eerst uitpluist waar het in feite over gaat
voordat je er van alles uitkraamt dat kant nog wal raakt.
23-08-2020, 13:03 door Anoniem
Ik had die corona melder gedownload maar wat een waardeloos spel is dat. Ik heel de wijk door en geen 1 persoon gevonden met corona. Ik heb hem gelijk verwijderd. Ik vind Pokemon Go echt veeel leuker.
23-08-2020, 13:19 door Anoniem
citaat "bij de Afdeling advisering van de Raad van State ter overweging aanhangig gemaakt het voorstel van wet houdefhnde "


wat is "houdefhnde" ?
24-08-2020, 00:52 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: citaat "bij de Afdeling advisering van de Raad van State ter overweging aanhangig gemaakt het voorstel van wet houdefhnde "


wat is "houdefhnde" ?

houdende [tijdelijke bepalingen]
24-08-2020, 09:49 door Anoniem
Spoedwet voor een vrijwillige app... right. Hugo de Jonge zijn opdracht zal voltooid worden goedschiks of kwaadschiks.

Ga naar: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Kies voor vanaf 27-2 en plaats dit dan in perspectief(doden vs positief geteste, nu vs maart) met de huidige en aangekondigde maatregelen m.b.t. verregaande vrijheidsbeperkingen, verplichte app, bedrijfsluitingen, mondkapjes, boetes, kliklijnen, anti-feestpolitie, censuur, media angstcampagne etc.

Het piept en kraakt onder de Corona leugen kijk maar eens naar deze arts zijn relaas op de Spaanse nationale televisie live! https://youtu.be/SwlkumcRf6w in Nederland zijn ook steeds meer wetenschappers, dokters en andere medisch professionals die aansluiting zoeken bij Viruswaarheid omdat de media en politiek ons voorliegt over de huidige situatie.

Wil je echt weten hoe het zit met Corona kijk dan de door bigtech gecensureerde Plandemic 2: https://freedomplatform.tv/plandemic-indoctornation-world-premiere/
24-08-2020, 11:57 door Anoniem
Door Anoniem: Het reproductiegetal neemt alweer af
ZELFS als je manipulatief in één grafiek de lijn "ge'incubeerde besmettingen" ineens vervolgt met "aangetroffen virus -of deeltjes- in de neus"...

Het lijntje "doden" per 1000 besmettingen gaat van 2% naar 2‰
Daarmee is duidelijk dat SARS-COV2 S-strain de overhand neemt, en de SARS-COV2 L-strain z.g.a. verdwenen is.

Momenteel sterven zo'n 7 personen per week aan Corona.
Waarmee verkeersdeelnemer zijn nu dubbel zo dodelijk is dan de beide Corona's.
Die 7 zijn waarschijnlijk oude mensen i.c.m. complicaties - al blijven die cijfers onbekend.

Als je de nationale en regionale overheden of enkel de RIVM zelf nog niet tegenstrijdig genoeg vond, luister/kijk dan eens naar Pierre Capel, hoogleraar emiritus immunologie
https://www.youtube.com/watch?v=plCeaKuJxq0
25-08-2020, 10:51 door Anoniem
Door Piet Slagwerker:
Door Anoniem: Hugo de Jonge heeft een running mate die 100k gekost heeft: rapper Ali B. Hoe wanhopig is men op dat ministerie om deze virushoax vooral warm te houden? Zichelf belachelijk makend om vooral aan de eisen van witwasmachine WHO te voldoen?
Op dit moment vindt de ernstigste breach in onze grondrechten plaats sinds de Tweede Wereldoorlog en de zogenaamde journalistiek neemt dat alles klakkeloos over. Hoe opvallend is het onderhand als virologen met een 'afwijkende' visie in de USA worden aangeklaagd? Alsof ze minstens zo corrupt zijn als de lieden van de WHO en hun gekochte politieke knechten? Hoe zit het met de griepcijfers voor 2020? Gaat goed toch? Hier in NL slechts 400 dit jaar, waar 6500 doden per jaar gangbaar is. In de UK hebben ze de griepdoden vrijwel helemaal 'witgewassen ' naar coronadoden??
Als straks de leugen niet meer te handhaven is (kwestie van tijd), zul je in die kringen een hoop 'vrijwillig afgetredenen' met stille trom zien vertrekken naar de meest exotische oorden vér van de gebruikelijke jurisdicties. Met hun gestolen en door corruptie vergaarde dollars rennend door de (door hen nog gecontroleerde) douanes.

Je kon dit natuurlijk allemaal niet 'meer' kwijt op Twitter: ('virushoax etc...')
Sowieso omdat het teveel woorden zijn - gezien de voorwaarden van Twitter - om dezelfde opruiende taal te posten en actueel (daarom mijn 'meer') vanwege dit:

https://nos.nl/artikel/2344875-zeker-vijftig-accounts-verspreidden-nepnieuws-over-corona-in-nederland.html

Dat waren dus allemaal Twitter- accounts.

Piet, het aanhalen van berichten uit de MSM (waarvan NOS wel hèt voorbeeld is) is niet echt een overtuigende manier om de in de MSM gebruikte manier van berichtgeving te rechtvaardigen. Zij (en jij blijkbaar ook) kunnen het allemaal wel nepnieuws vinden maar wie gaat dat objectief bepalen? Zijn de sprookjes van de niet democratische, niet controleerbare WHO de meetlat tegenwoordig? Dat Twitter (en ook YouTube en FB etc) denkt accounts te moeten blokkeren/verwijderen zou ook jou moeten verontrusten in plaats van tevredenstellen. De huidige censuur golf in de social media is gewoon het equivalent van boekverbrandingen en dient op geen enkele wijze de democratie of het debat. Het is ook zeer verontrustend hoe de MSM zich zelf volledig in bedwang houdt: censuur niet nodig want ze papegaaien alleen de officiële lezing, ofwel strikte zelf censuur. Het wordt tijd voor echte onafhankelijke media zoals 'de andere krant' (https://deanderekrant.nl/)

Kortom: Corona angst (die door overheid en MSM wordt aangewakkerd) lijkt meer en meer alleen een smoes, een rookgordijn voor wat er met de democratie en vrij meningsuiting gebeurt.
26-08-2020, 16:43 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Maar... die app is toch vrijwillig? Waar heb je dan een wet voor nodig?
Of is het opeens toch niet zo vrijwillig meer?

Dat is heel simpel.
De AVG stelt
- verbod op verwerken persoonsgegevens, tenzij
- 1. Wettelijke reden
- 2. nakomen (of voorbereiden) contractuele verplichting
- 3. algemeen belang (geldt alleen voor overheden)
- 4. gerechtvaardigd belang (vooral voor bedrijven)
- 5. direct belang betrokkenen (voor als je bewusteloos op straat gevonden wordt)
- 6. Toestemming door betrokkene

Dat tenzij moet altijd worden uitgelegd. Als er een wettelijke reden is, dan heb je verder niet zoveel meer uit te leggen waarom de persoonsgegevens worden verwerkt. Dan nog hoeft er géén verplichting te bestaan.
Toestemming is altijd mogelijk, maar niet altijd wenselijk. Toestemming kan worden ingetrokken en dan moet de verwerker die betreffende gegevens verwijderen. Ook dat is niet verplicht bij een wettelijke reden.

Hi ho, zo simpel is het bijvoorbeeld al helemaal niet volgens de wetgever.
Die meldde dat de reden van toestemming verkrijging bijvoorbeeld heel heel zwaar moet zijn.
Die meldde erbij dat de enkele reden voor uitwerken van een uitzonderingbevoegdheid bij wet omdat een overheid of gegevensverwerker anders met de gewenste middelen inbreuken op het recht/de wet zou veroorzaken sec geen grond kan zijn.
Zoiets zou namelijk volgens de minister verantwoordelijk bij de verhandelingen van de AVG teveel de geur hebben van zoeken naar willekeurige een uitzondering op de grondrechten of een inbreuk op het geheel ervan willen creëeren
Zo simpel is het zeker niet.
Het directe belang beperk zich volgens volgens de wetgever uitsluitend tot het onmiddelijke effect bij uitblijven van hulp of bescherming en specifiek gaat die juist niet op wanneer er volgens de minister een besmettelijke ziekte of griepgolf is die door het land gaat. Dergelijke situaties spelen volgens de verhandelingen niet enkel 1 op 1 en is dus niet beperkt tot enkel dat ene moment waardoor er geen onmiddelijk belang meer aan de orde is.
Gerechtvaardigd belang moest volgens de minister letterlijk niet te veel lijken op een doorwuifconstructie door de wet of de overheid. Zo van die agent gaf iemand wettelijk toestemming door rood te rijden en dat deed persoon vervolgens.
Oftewel volgens de minister, het kenmerk van de regeling waarop men met toestemming inbreuken zou willen plegen moet niet ingaan tegen de kern waarom die regel / regels of bepaling in de eerste plaats juist bestaat.

Misschien heeft u wel betere / completere argumentaties om de bovenstaande vragensteller te beantwoorden.
Want de App en gedachte van aanpalende maatregelen rondom de App stuiken / stranden dus primair op de wets vereisten zoals de overheid ze zelf heeft bedoeld.

Excuus dat ik zo laat reageer. Dat doet geen recht aan jouw belangrijke reactie.

Ik wilde alleen maar aangeven dat het feitelijk verboden is persoonsgegevens te verwerken.
Dat mag alleen als je een heel goede reden hebt. Je hoeft niet meer redenen dan één van de zes. Het is ook niet verstandig meer dan één reden als heel goede reden te gebruiken.

Het feit dat een reden in de wet staat is al één van de voldoende redenen. Als de minister de Corona-app en de daaraan gekoppelde verwerking persoonsgegevens in de wet krijgt, dan hoeft er verder hoegenaamd niets meer te worden uitgelegd. Dan wordt namelijk ook verondersteld dat de/een belangenafweging persoon-organisatie ook is gedaan. Als dat niet is gebeurd, dan nog staat de heel goede reden in een wet.

Als de minister ook nog toestemming organiseert, dan kan die toestemming ook weer worden ingetrokken door de betreffende persoon. Of dan de heel goede reden 'in de wet opgenomen' nog steeds geldt, dat weet ik niet. Dat is dan voer voor juristen.

Een heel goede reden opnemen in de wet, betekent dat de verwerker daaruit het recht heeft de persoonsgegevenste verwerken. Dit betekent niet dat elke Nederlander dan ook die app moet installeren. Dat is een heel ander onderwerp. Elke Nederlanden kan dan nog steeds kiezen om de app niet te installeren.

geeft dit voldoende duidelijkheid over hoe ik eea zie?
Ik ben geen jurist, maar wel AVG opgeleid.

Je h
27-08-2020, 12:10 door Anoniem
Door Anoniem: Ik maak mij meer zorgen over het feit dat maar 1 man in de Veiligheidsregio in Nederland volledig voor het zeggen heeft, terwijl die niet democratisch is gekozen. Laten ze in het parlement daar eens haast mee maken, want ik dacht dat wij 4 overheden hadden (Rijksoverheid, Gemeentelijke overheid, Provinciale overheid, Waterschap), maar stiekem is dit opgeploft naar 5, de Veiligheidsregio, die overigens niet is opgericht om dit soort 'bestuur' uit te voeren.

https://www.bndestem.nl/breda/wie-heeft-het-eigenlijk-voor-het-zeggen-in-tijden-van-corona~a95f89db/

Inderdaad, dat is wel heel erg communistisch opgezet die organisatie. Zogenaamd de juiste man op de juiste plek ofzo.... Maar ondertussen spelen ze onder 1 hoedje .
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.