/dev/null - Overig

Gevaarlijke 'influencer'maatschappij

24-09-2020, 09:28 door [Account Verwijderd], 34 reacties
Laatst bijgewerkt: 24-09-2020, 09:52
Alsof namen als 'Bizzey', 'Dyna', 'Outsiders', 'DJ Chuckie', 'Mental Theo', 'Rugged', 'Trobi', 'Abstract', 'Yes-R', 'Kosso', 'Famke Louise' al niet waarschuwing genoeg zijn :-(

Bovenstaand soort lui - met als enige kwalificatie dat ze niet kunnen zingen ('rapmuziek'), ze er wel leuk uit zien of leuke bekken kunnen trekken - gooit al geruime tijd allerlei ongefundeerde onzin de wereld in. Normaliter is dat - gezien hun al even wazige publiek - niet heel erg, echter nu hebben deze figuren met de hashtag #ikdoenietmeermee een 'front' proberen te vormen tegen de aanpak van de overheid omtrent corona. Op tv maken ze zichzelf daarmee totaal belachelijk. De dag erna schrijven ze dat het een beetje dom was en dat ze zich nu eerst willen laten 'educaten' door een echte viroloog. Alvorens weer 'het podium' op te willen zoeken met nog meer gebakken lucht. Het is een aanfluiting en blijkt nu zelfs levensgevaarlijk, deze influencermaatschappij, waarin dit soort lui zonder enige opleiding, relevante achtergrond of zelf maar intelligentie maar wat kunnen krijsen op sociale media.
Reacties (34)
24-09-2020, 10:00 door Anoniem
Even ongefundeerd vaak als de officiële propaganda kanalen. De waarheid? Gevangen tussen belangen allerlei aard. Wie hebben dit soort maatschappij gecreëerd? Leef er dan maar mee, maar hou me verschoond van dit soort berichten. Jouw overheid heeft toch nog niet meer spreekbuizen en ja-knikkers nodig? Wat schuift het?
Jodocus Oyevaer
24-09-2020, 10:05 door Bitje-scheef
Ik vermoed dat dansmanneke Wim Engels van VirusWaarheid hierachter zit, die zich steeds meer opwerpt als een soort messias voor de stoer-tegen-de-regering beweging. Hij roept inmiddels ook op tot het plegen van geweld tegen journalisten (o.a. powned) om vervolgens weer te ontkennen.

Kritisch op de overheid is prima, zeker als dit goed onderbouwd is. Interessante stellingen, altijd prima. Maar deze actie was gewoon heel dom.
24-09-2020, 10:49 door Anoniem
Door Bitje-scheef: Ik vermoed dat dansmanneke Wim Engels van VirusWaarheid hierachter zit, die zich steeds meer opwerpt als een soort messias voor de stoer-tegen-de-regering beweging. Hij roept inmiddels ook op tot het plegen van geweld tegen journalisten (o.a. powned) om vervolgens weer te ontkennen.

Kritisch op de overheid is prima, zeker als dit goed onderbouwd is. Interessante stellingen, altijd prima. Maar deze actie was gewoon heel dom.

Dat was al bekend, dus dat is geen heel wonderlijke voorspelling. De deelnemers zelf ontdekten al heel snel dat ze zich met zaken die ze boven de pet gaan bezighielden en het initiatief is inmiddels gesmolten als sneeuw voor de zon. Buiten een stevige deuk in het imago van de deelnemers is er niet veel gebeurd.
24-09-2020, 10:55 door Anoniem
Nou wil ik hier toch even mijn kijk op geven.
Ja die Famke louise kwam beetje dom over en had zich ook nog eens slecht voorbereid.
Maar het is ook wel heel makkelijk om haar te dissen nu ze bij Op1 is geweest.
Maar zij en die anderen hebben tenminste wel lef om iets van onze huidige toestand te zeggen!
Kijk zij en die anderen denken er iets te simpel over maar er zijn ook mensen die alles van de regering voor zoete koek slikken en dat is ook dom!
Je moet altijd ook blijven nadendenken en zelf onderzoeken.
https://www.ninefornews.nl/van-dissel-geeft-eindelijk-toe-dat-de-coronatest-niet-betrouwbaar-is/
Dit is in Amerika ook al gezegd door een gezaghebbende instantie dat die pcr testen niet betrouwbaar zijn en veel vals positieven genereert.
Als ze aan Rutte vragen hoeveel slachtoffers heeft Corona daadwerkelijk gekost kan hij daar niet op antwoorden.
Maar we worden wel allemaal angst aangejaagd en betutteld plus die aankomende spoedwet geeft hun alle macht zonder democratische controle.
https://www.youtube.com/watch?v=Dtgilip_8Wg
Kijk en contempleer en haal het door je eigen filter.
Dus als ze nu overal in de media krijsen dat de besmettingen oplopen wil dat niet alles zeggen[denk aan vals positieven]
maar geeft dat hun[regering] wel het recht om ons leven te beheersen en de economie kapot te maken?
24-09-2020, 11:21 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 24-09-2020, 11:23
Door Anoniem:
Door Bitje-scheef: Ik vermoed dat dansmanneke Wim Engels van VirusWaarheid hierachter zit, die zich steeds meer opwerpt als een soort messias voor de stoer-tegen-de-regering beweging. Hij roept inmiddels ook op tot het plegen van geweld tegen journalisten (o.a. powned) om vervolgens weer te ontkennen.

Kritisch op de overheid is prima, zeker als dit goed onderbouwd is. Interessante stellingen, altijd prima. Maar deze actie was gewoon heel dom.

Dat was al bekend, dus dat is geen heel wonderlijke voorspelling. De deelnemers zelf ontdekten al heel snel dat ze zich met zaken die ze boven de pet gaan bezighielden en het initiatief is inmiddels gesmolten als sneeuw voor de zon. Buiten een stevige deuk in het imago van de deelnemers is er niet veel gebeurd.

Kunnen die lui dan zelfs niet lezen?

https://kloptdatwel.nl/2020/06/06/de-denkfouten-van-willem-engel-het-coronavirus/

Waarom ben ik niet echt verbaasd?
24-09-2020, 11:22 door Anoniem
tja influencers marketing politiek allemaal t zelfde BS. de iets subtielere vorm is management. wie oh wie geloofd er nou ook dat de man aan de top volledig overzicht en verstand van alles heeft? maar we doen maar lekker alsof dat wel zo is telkens.
24-09-2020, 11:47 door MathFox
We moeten kritisch zijn en blijven op wat onze overheid doet en beweert!
We mogen best wel kritischer zijn op wat multinationals doen...
Neem alles wat je op Internet leest, ziet en hoort met een gepaste portie zout, zeker waar het gaat om mededelingen van influencers en andere reclamemakers.
Wees vooral ook kritisch op jezelf.

De overheid krijgt wat mij betreft een voldoende in de afhandeling van de corona-pandemie, maar ik zie behoorlijk wat verbeterpunten. De "influencers" hebben laten zien wat ze waard zijn door hun hashtag posts weer in te trekken. Afwijkende meningen moet je kunnen laten horen; maar dan zonder oproepen die de volksgezondheid ernstig schade doen.

#ikdoemee, maar ben het niet eens met ... is de juiste boodschap.
24-09-2020, 11:52 door Anoniem
Zolang specifieke vakkennis over het onderwerp en de nodige intelligentie ontbreken kan men beter niet op eigen houtje wat gaan rondbazuinen over dingen waar je weinig of geen verstand van hebt.

(en minstens zo goed is om niet naar zulke mensen te luisteren)
24-09-2020, 11:53 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 24-09-2020, 11:54
Door MathFox: We moeten kritisch zijn en blijven op wat onze overheid doet en beweert!
We mogen best wel kritischer zijn op wat multinationals doen...

Gefundeerde kritiek op multinationals is nog tot daar aan toe. Maar die 'roverheid' kritiek slaat echt nergens op.

Door MathFox: Neem alles wat je op Internet leest, ziet en hoort met een gepaste portie zout, zeker waar het gaat om mededelingen van influencers en andere reclamemakers.
Wees vooral ook kritisch op jezelf.

Serieuze kritiek vind je natuurlijk en inderdaad niet bij dat soort 'influencers'.

Door MathFox: De overheid krijgt wat mij betreft een voldoende in de afhandeling van de corona-pandemie, maar ik zie behoorlijk wat verbeterpunten. De "influencers" hebben laten zien wat ze waard zijn door hun hashtag posts weer in te trekken. Afwijkende meningen moet je kunnen laten horen; maar dan zonder oproepen die de volksgezondheid ernstig schade doen.

Het plebs moet gewoon de mond houden en gewoon luisteren naar mensen die er verstand van hebben! Het is een groot gevaar voor de stabiliteit van de maatschappij dat eenieder zomaar z'n stem kan laten horen. Dat en referenda.
24-09-2020, 13:02 door Bitje-scheef
Door Anoniem:
Door Bitje-scheef: Ik vermoed dat dansmanneke Wim Engels van VirusWaarheid hierachter zit, die zich steeds meer opwerpt als een soort messias voor de stoer-tegen-de-regering beweging. Hij roept inmiddels ook op tot het plegen van geweld tegen journalisten (o.a. powned) om vervolgens weer te ontkennen.

Kritisch op de overheid is prima, zeker als dit goed onderbouwd is. Interessante stellingen, altijd prima. Maar deze actie was gewoon heel dom.

Dat was al bekend, dus dat is geen heel wonderlijke voorspelling. De deelnemers zelf ontdekten al heel snel dat ze zich met zaken die ze boven de pet gaan bezighielden en het initiatief is inmiddels gesmolten als sneeuw voor de zon. Buiten een stevige deuk in het imago van de deelnemers is er niet veel gebeurd.

Was voor mij geen "voorspelling", zoals geschreven een vermoeding, maar ik had nog niet gelezen dat er al een werkelijke link was.
24-09-2020, 13:02 door Anoniem
Tja, enkel gevaarlijk als je een inhoudsloos puber meisje zonder kennis van zaken serieus neemt. Ligt ook bij jezelf.

De domheid van mensen die zich hierdoor laten beinvloeden, da's pas gevaarlijk.
24-09-2020, 13:03 door Anoniem
We moeten kritisch zijn en blijven op wat onze overheid doet en beweert!

Ach, we krijgen de regering die we zelf kiezen als bevolking. Wat dat betreft zijn we zelf medeverantwoordelijk, voor slechte leiders.
24-09-2020, 13:55 door MathFox
Door Toje Fos: Het plebs moet gewoon de mond houden en gewoon luisteren naar mensen die er verstand van hebben! Het is een groot gevaar voor de stabiliteit van de maatschappij dat eenieder zomaar z'n stem kan laten horen. Dat en referenda.
Mag ik jou een kritische vraag stellen?
Waarom suggereer jij dat burgers geen kritische vragen mogen stellen?

Vrijheid van meningsuiting is belangrijk om de democratie goed te laten werken.
24-09-2020, 14:10 door Anoniem
@MathFox,
Je kunt dan gaan werken bij de MSM om alle zogeheten niet geprefereerde opvattingen weg te halen. Als dat niet helpt alle viruskritische-geluid-verspreiders laten oppakken voor hun en andermans veiligheid. Ieder die de maatregelen niet strikt handhaaft, is schuldig aan wat nu gebeurt. Niets geleerd na 77 jaar van de geschiedenis?
J.O.
24-09-2020, 14:13 door Anoniem
Wat is er zo gevaarlijk aan? Je zal altijd freaks hebben die in een fase blijven hangen door 'fan' van iets of iemand te zijn en de meest belachelijke stellingen voor wáár aan te nemen. En inderdaad, het is niet hun taak om de medisch specialist uit te hangen. Maar hoe onbezonnen en belachelijk de stellingen van die zgn. influencers soms ook zijn, voor mij zijn die lui beter te verteren dan die uitgestreken smoelen van Rutte en co. die aantoonbare leugens verspreiden, domme angst verspreiden en vooral nalaten hun volk te vertegenwoordigen.
Nee, wat die jonge influencers doen is hun leeftijdgenoten aan het denken zetten. Op onderzoek laten gaan. Bewijzen laten zoeken. Leren dat iedere autoriteit een gezond wantrouwen verdient. Een eigen mening vormen en gezond verstand opbouwen. En ja, wat als de plank eens wordt misgeslagen? Hoort erbij. Net als vrij kunnen zijn en durven denken. Broodnodig in deze tijden. Vrijheid van meningsuiting en op je bek mogen gaan horen nu eenmaal bij een vrije maatschappij. Veel belangrijker dan politiestaat, stompzinnige lockdowns, angst en corruptie. Ga zo door, zou ik zeggen.
En voor advies en evt. oplossingen omtrent ziekten ga je naar een arts of specialist en daar horen gekochte politici of influencers niet bij.
24-09-2020, 16:37 door Anoniem
Door Toje Fos: Het plebs moet gewoon de mond houden en gewoon luisteren naar mensen die er verstand van hebben! Het is een groot gevaar voor de stabiliteit van de maatschappij dat eenieder zomaar z'n stem kan laten horen. Dat en referenda.
Als je het zo formuleert is het enige wat je bereikt dat "het plebs", zoals jij het noemt, bevestigd ziet dat er een elite is die de vijand is van het volk. Op die manier zal het luisteren naar de mensen die er verstand van hebben er niet beter op worden, vrees ik.
24-09-2020, 18:02 door Anoniem
Door Anoniem: @MathFox,
Je kunt dan gaan werken bij de MSM om alle zogeheten niet geprefereerde opvattingen weg te halen. Als dat niet helpt alle viruskritische-geluid-verspreiders laten oppakken voor hun en andermans veiligheid. Ieder die de maatregelen niet strikt handhaaft, is schuldig aan wat nu gebeurt. Niets geleerd na 77 jaar van de geschiedenis?
J.O.

Daar hebben we inderdaad van geleerd. Daarom is dan ook in de VN "code of offenses against the peace and security of mankind" het volgende opgenomen: "persecution on political, [...] grounds", en is in een rapport over Noord Korea dan ook het volgende opgenomen: "These crimes against humanity entail [...] persecution on political, [...] grounds". Eveneens had het Joegoslavië Tribunaal als mandaat tot vervolging op te gaan voor o.a. "(h) persecutions on political, [...] grounds", evenals het International Criminal Court: "(h) Persecution against any identifiable group or collectivity on political, [...]" (alle https://en.wikipedia.org/wiki/Crimes_against_humanity).

Ik ben het nagenoeg geheel oneens met Viruswaarheid of #ikdoenietmeermee. Ik vind hun ideeën slecht ingelicht en grotendeels onjuist. Dat neemt niet weg dat ik een eventuele oproep om deze groep of welke dan ook die kritiek heeft op een overheidsbeleid dan maar op te sluiten of zelfs maar te criminaliseren uitsluitend vanwege hun mening uitgesproken verwerpelijk vind. Ik mag toch hopen dat mensen in staat zijn tegenargumentaties van een beter niveau te kunnen bedenken.
24-09-2020, 19:14 door beatnix
RIVM is uitdrukkelijk niet opgericht om budget te spenderen aan 'promotie campagnes' om 'handhaving Nederlandse wet' te stimuleren e.d. Men behoort zich af te vragen waarom sommigen bij het RIVM zulks toch krijgen na te streven en welke spreekwoordelijke 'dubbele agenda' daarachter zit, want zelf komt zo'n zogenoemd 'adviesorgaan' niet zomaar even op het idee. Bijvoorbeeld.
25-09-2020, 05:23 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 25-09-2020, 05:24
Door MathFox:
Door Toje Fos: Het plebs moet gewoon de mond houden en gewoon luisteren naar mensen die er verstand van hebben! Het is een groot gevaar voor de stabiliteit van de maatschappij dat eenieder zomaar z'n stem kan laten horen. Dat en referenda.
Mag ik jou een kritische vraag stellen?
Waarom suggereer jij dat burgers geen kritische vragen mogen stellen?

Vrijheid van meningsuiting is belangrijk om de democratie goed te laten werken.

Tuurlijk mag dat (vrijheid van vraagstelling). Ik ben serieus van mening dat je mensen, die niet de benodigde intelligentie, opleiding en/of relevante ervaring hebben, beter niet te veel aan het woord kan laten. Dat kost alleen maar heel veel tijd en levert niets op. Kijk maar naar het #ikdoenietmeermee debacle.
25-09-2020, 08:55 door Anoniem
Het probleem is niet dat iemand wat kan roepen, ongeacht of het waar is of niet en ongeacht of je het er mee eens bent of niet. Mensen roepen dingen, daar ga je ze niet van weerhouden.

Het probleem ligt aan de kant van de ontvanger die zoiets zonder na te denken aanneemt of na gaat doen. Juist op (a)sociale media waar letterlijk iedereen wat kan roepen moet je kritisch zijn op alle berichten die je ergens van willen overtuigen. Klopt het wat ze zeggen? Ga zelf op onderzoek uit, vorm je eigen mening, het is de beste remedie tegen nepnieuws en "influencers".
25-09-2020, 10:43 door Anoniem
Door Toje Fos: Tuurlijk mag dat (vrijheid van vraagstelling). Ik ben serieus van mening dat je mensen, die niet de benodigde intelligentie, opleiding en/of relevante ervaring hebben, beter niet te veel aan het woord kan laten. Dat kost alleen maar heel veel tijd en levert niets op. Kijk maar naar het #ikdoenietmeermee debacle.
Ik ben bang dat het resultaat erger zou zijn dan wanneer we ze wel aan het woord gelaten worden. Niet bijster intelligente mensen kunnen soms opvallend wijs zijn, en ook intelligente, zelfs hoogintelligente mensen, kunnen op allerlei terreinen verbluffend irrationeel zijn en daar ook nog eens heel zelfverzekerd en stellig in zijn. Het laat zich niet zo makkelijk vangen in dat soort criteria.

Wat onze tijd bijzonder maakt is de snelheid waarmee grootschalig gecommuniceerd kan worden. Het begon al voor het internet algemeen beschikbaar werd met de uitbreiding van tv-zenders, waaronder 24-uurs nieuwszenders als CNN. Nieuwsmedia kwamen daardoor onder druk te staan om vooral snel met nieuws te komen, en snelheid is niet goed voor de nauwkeurigheid en bedachtzaamheid.

Toen het internet algemeen beschikbaar werd veranderde usenet van een zeer informatieve informatiebron en discussieplatform in een puinzooi, omdat het gehalte aan mensen enorm toenam dat zich niet aan het onderwerp van een nieuwsgroep wist of wenste te houden, en van alles eruit flapte zonder zich af te vragen of te kunnen beoordelen of het wel iets toevoegde.

De sociale media hebben dat balletje overgenomen en nog eens versterkt, waarbij mij opvalt hoeveel meer alles op personen gericht is geraakt in plaats van op onderwerpen. Sociale mediabedrijven leven van advertentieinkomsten, advertenties worden in een hoger tempo getoond als het aantal interacties hoog wordt gehouden, en dus zijn hun machine learning-systemen die "interessante" dingen onder de aandacht brengen inherent gericht op het bevorderen van impulsiviteit en het remmen van bedachtzaamheid.

Het effect daarvan is dat we als het ware steeds meer samengedromd op een groot virtueel plein boven elkaar uit proberen te komen om nog gehoord te worden. En degenen die het handigste de dynamiek van sociale media en de makkelijk oplaaiende opwinding weten te bespelen slagen er het beste in opvattingen te verspreiden, lang niet altijd met goede bedoelingen.

Dat is volgens mij het probleem. Bedenk dat intelligente mensen hier echt niet immuun voor zijn, ook die kunnen zich laten meeslepen door verontwaardiging en andere emoties die tot de impulsieve manier van reageren leiden die advertentieinkomsten opleveren.

Het probleem is niet dat domme mensen aan het woord komen, het probleem is dat we communiceren via systemen die snelheid en impulsiviteit actief in de hand werken en daardoor maken dat we gemiddeld dommer reageren dan waar we eigenlijk toe in staat zijn. Een van de dingen waar ik me de laatste jaren over verbaas is dat ook veel intelligente mensen die systemen als neutraal beschouwen qua vrijheid van meningsuiting, terwijl het aanwakkeren van impulsiviteit en het remmen van bedachtzaamheid in mijn ogen in de verste verte niet neutraal is.
25-09-2020, 11:11 door Anoniem
Maar dat officiële berichten even fake kunnen zijn, is natuurlijk onzin! Geloof Google, CNN, NPO. Not me.
25-09-2020, 11:46 door MathFox
Door Toje Fos: Ik ben serieus van mening dat je mensen, die niet de benodigde intelligentie, opleiding en/of relevante ervaring hebben, beter niet te veel aan het woord kan laten. Dat kost alleen maar heel veel tijd en levert niets op. Kijk maar naar het #ikdoenietmeermee debacle.
Toje, als je naar efficiëntie van het debat kijkt ben ik het met je eens. Als je naar het eindresultaat kijkt zie je het regelmatig gebeuren dat een groep experts keihard op een "oplossing" afrent die voor personen buiten de expertgroep onaanvaardbaar is. Wanneer er af en toe kritische vragen door "outsiders" gesteld worden kun je dit oogkleppenprobleem vermijden.
29-03-2021, 13:59 door Anoniem
Van alle influencers is alleen Bilal Wahib te geloven. Ik heb die 17K namelijk gwn gekregen.
29-03-2021, 18:21 door Anoniem
In DSM VI worden 'influencer' en 'policor' toegevoegd aan de groep persoonlijkheidsstoornissen. Dit gevolgd met de tekst dat genezing vrijwel onmogelijk is.
30-03-2021, 10:58 door Anoniem
De TS, en diverse anderen, wijst naar een groep mensen die, volgens de media, anderen negatief beinvloeden. Laten we daar eens rationeel bij stil staan want wat doet de media zelf eigenlijk met beinvloeding?
Als je je emotie even uitschakeld en je kijkt naar de beelden van volle ziekenhuizen in het begin van de Corona crisis zie je in feite altijd dezelfde beelden uit voornamelijk Italie. Daarmee wordt angst aangejaagd. Waarom zien we deze beeld nog nauwelijks voorbij komen? Omdat deze er nauwelijks meer zijn. Net als de rijen met ambulances in London waarbij de media de suggestie wekte dat hierin Covid slachtoffers lagen die moesten wachten. Maar, als je naar afleveringen van de serie Ambulance hebt gekeken van een aantal jaren terug zie je deze rijen ook staan want ook in GB hebben ze de zorg dramatisch afgeschaald door bezuinigingen waardoor er nauwelijks IC bedden beschikbaar zijn. Maar de angst voor de Engelse variant is daarmee wel succesvol aangewakkerd terwijl de cijfers van het RIVM zelf een geheel ander beeld schetsen. Nu lopen de ziekenhuizen leeg in GB doordat er zo hard wordt gevaccineerd, maar ook dat klopt niet want het grootste deel van de bevolking is niet gevaccineerd en de mensen die wel gevaccineerd zijn kunnen anderen nog steeds besmetten. De media draait en knipt heel selectief in berichtgevingen waardoor veel mensen op een verkeerd been worden gezet en denken iets te zien/horen wat in een geheel andere context is gezegd of gedaan.
Zo schijnen we, volgens de media, ineens veel gelukkiger te zijn met ons leven tijdens Corona dan ervoor. Tja, en dat terwijl de GGZ de noodklok luidt over de enorme toename van zelfmoorden, psychische storingen en geestelijke aandoeningen.
Zo'n oordeel over geluk zegt natuurlijk helemaal niets zonder de juiste context. Voor Corona waren we vrij en wat doen mensen als ze geen vrijheid hebben? Ze gaan eraan wennen en passen zich aan de nieuwe situatie aan. Het zogenaande Stockholm syndroom in feite. Zijn de mensen dan daadwerkelijk gelukkiger dan voor de vrijheidsbeperkingen? Welnee, maar in het gemanipuleerde brein lijkt dat wel zo want men heeft zich aan de situatie aangepast.
Daar gaat de media uiteraard mee aan de haal en wil ons doen laten geloven dat we gelukkig moeten zijn met de huidige situatie van vrijheidsbeperkingen.

Wat dat betreft is de media een ster geworden in het polariseren van de maatschappij door hun eenzijdige berichtgeving namens de overheid Je kunt hier natuurlijk parallelen trekken met de media aanpak voor en tijdens WO2, de Mexicaanse griep ed. maar door de aanwezige cognitieve disonantie bij de meerderheid van de mensen zul je daarmee weinig bereiken want alles wat buiten het media narratief valt wordt als ongewenst afgewezen.
Dat gedrag zie ook terug bij de TS en diverse reageerders. Als de naam Willem Engel valt dan krijgen velen een waas voor de ogen en willen Willem het liefst terecht gesteld zien terwijl Willem, als voormalig arts en wetenschapper van het LUMC, gewoon zijn mening geeft over wat hij ziet. De media heeft van Willem een crimineel gemaakt omdat zijn mening niet past in het beeld dat de overheid en media wil uitdragen.
Hoe harder de media iemand probeert onderuit te halen hoe banger de opdrachtgevers voor zo iemand zijn. Denk daar maar eens aan als je gemanipuleerde brein je dat tenminste toestaat.
30-03-2021, 13:14 door Anoniem
Door Anoniem: Even ongefundeerd vaak als de officiële propaganda kanalen. De waarheid? Gevangen tussen belangen allerlei aard. Wie hebben dit soort maatschappij gecreëerd? Leef er dan maar mee, maar hou me verschoond van dit soort berichten. Jouw overheid heeft toch nog niet meer spreekbuizen en ja-knikkers nodig? Wat schuift het?
Jodocus Oyevaer

Dat de officiële lezing beïnvloed wordt door politieke overwegingen is duidelijk, maar maar al te vaak verzanden overwegingen in die richting in de meest bizarre alternatieve complottheorieën. Mensen zijn zo woke dat ze de weg volledig kwijtraken.
30-03-2021, 17:29 door Anoniem
U lijkt wakker.

Vroeger wilde je als je 6 was brandweerman worden, nu willen ze gamer en influencer worden.

Influencers zijn mensen die hun gezicht verkopen aan bedrijven. Een soort menselijk reklamebord. Het is een soort prostitutie waarbij de gekochtte influencers de hemel in geprezen worden door marketingbedrijfjes die je even aan een miljoen followers helpen, om de schapen te lokken.

Als je mij zwaar zou betalen zou ik ook lulverhalen ophangen online en op podia. Ook als je me te weinig zou betalen trouwens :)

Verder is het echte virus de slapende mens die weet dat er iets niet klopy maar er de vinger niet op kan leggen. Bijvoorbeeld Jensen filmpjes kijken maar niet weten dat hij bitterballen eet met de republikeinse VS ambassadeur.

Laten we de Foreign Policy nog een 2de kans geven. Ze geven zich al genoeg bloot en dan is het de bedoeling dat we net als bij een blote dame, we er naar kijken.

Misschien wil ze aandacht, misschien wil ze de show stelen. Wie weet
31-03-2021, 11:43 door Anoniem
Door Anoniem: ... terwijl Willem, als voormalig arts en wetenschapper van het LUMC, ....

Dit is DE 1 april grap van 2021. Toen Willem zijn dansschool kaduuk ging is hij zich gaan verdiepen in de RiVM boodschappen. Een dansleraar dus, die zo zijn eigen mening verteld zonder enige wetenschappelijk/medische bewijs.
31-03-2021, 16:19 door Anoniem
Ik ken een RIVM specialist die beweert dat die zich totaal niet met de Mexicaanse griep heeft beziggehouden of daar invloed op heeft gehad.

En die zien we regelmatig in het nieuws aan zijn baard krabbend.

Willem Bever van de Fabeltjeskrant
31-03-2021, 19:48 door Anoniem
Door Anoniem: Ik ken een RIVM specialist die beweert dat die zich totaal niet met de Mexicaanse griep heeft beziggehouden of daar invloed op heeft gehad.

En die zien we regelmatig in het nieuws aan zijn baard krabbend.

Willem Bever van de Fabeltjeskrant

Leuk..ik
Door Anoniem:
Door Anoniem: ... terwijl Willem, als voormalig arts en wetenschapper van het LUMC, ....

Dit is DE 1 april grap van 2021. Toen Willem zijn dansschool kaduuk ging is hij zich gaan verdiepen in de RiVM boodschappen. Een dansleraar dus, die zo zijn eigen mening verteld zonder enige wetenschappelijk/medische bewijs.

Hij danst wel op een goeie drum waar ook meer Nederlanders op dansen.

Wie zou die drummer zijn? De kosmos?

Ik wil verzoening wn een gelfbrief van die andere goden je weet wel die tapdansen met teveel passie en zonder reden.
01-04-2021, 13:00 door Anoniem
Iedereen zijn mening is belangrijk, waarom?
Omdat het balancerend kan werken.
Door mensen meteen uit te sluiten of weg te zetten als dom, wappie, gek, moeten-ze-opsluiten, gevaarlijk, polariseer je en zet je jezelf boven anderen.
En hoe denk je dat dit gaat uitwerken?

Het is nu juist waarom er zoveel anders-denkenden zijn op dit moment. Juist omdat een groep mensen anderen 'weg zet'.
Zodra, eigenlijk best wel grote groep, mensen andere weg gaat zetten als 'naar jou hoef ik niet te luisteren lalalalalala", zullen deze mensen zich genoodzaakt voelen om steeds luider te worden. Al was het maar omdat ze zich ongehoord voelen, gediscremineerd voelen, weggepoetst...

En wanneer je dat maar lang genoeg en erg genoeg doet gaat een keer de boel barsten...
Nu zal ik niet snel een revolutie verwachten, maar deze rellen in Amsterdam, Den Haag en Eindhoven had Stevie Wonder nog zien aankomen.
Juist door het weg te poetsen...

En de rellen wegpoetsen wat hierop volgde maakt het NOG erger.... in die "rellen" mensen zaten vertegenwoordigers van alle leeftijden, alle standen... Mensen die op de grond liggen, bloedend, met bijtende honden, met 3 politie-agenten er bovenop... "wij willen je beschermen tegen het gevaarlijke corona waar jij 95% kans niet eens merkt dat je het hebt... daarom ga jij nu met bebloede gezicht, gapende wond met hondenspeeksel in je been en 3 agenten die overal mee in contact komen geholpen worden".... omaatjes in rolstoelen die platgereden worden met politie-busjes, vrouwen die voor een aanstormende politiebus geduwd worden.,.....

Verder wordt geroepen dat mondkapjes niet werken door de hoge pief van het RIVM, medische mensen wordt al jaren verteld bij de opleiding dat je maximaal 4 uur een mondkapje mag dragen voordat je er ziek van wordt. Nu wordt het ineens verplicht gesteld en ipv echte mondkapjes die daadwerkelijk het virus filteren worden nu 2de hands theedoeken, onderbroeken, washandjes en in belgie zelfs lappen stof gebruikt met zilvernitraat waar je kanker van krijgt? Hoe kun je dat verkopen met een strak gezicht? Het maakt het hele beleid ongeloofwaardig.

Verder een premier die in een jaar tijd nog nooit getest is, totdat ie bij een TV show wil komen voor de verkiezingen? Die wel bij Macron is geweest (besmet), die wel bij Mona Keijzer (besmet) is geweest, die wel bij Ollongren (besmet) is geweest (wie moet anders aangegeven hebben 'functie-elders')? Elke week komt ie met tientallen mensen in contact in de kamer, bij het persmoment. En nog nooit is er iemand geweest die besmet was in zijn kring? Had hij geen corona app op zijn gsm? En Hugo met zijn eigen app, die door heel het land reist, zelfs gehugged wordt door mensen die het niet konden helpen, en nu is die pas vorige week voor het eerst in contact gekomen met iemand die besmet was?

Specialisten het land laten leiden?
Laten we dan Max Vestappen vragen wat de maximum snelheid in Nederland moet worden?
Laten we Google vragen welke zoekmachine we op school moeten gebruiken?

De wereld moet een balans zijn.... Tussen risico nemen en risico wegnemen. Tussen het kopen van een Tesla of een Hummer. Tussen Microsoft en Linux, tussen Android en IOS, tussen JNOS en NXOS.

Dus laten we naar iedereen luisteren, hoe dom ze ook mogen klinken, want iedereen heeft gelijk. Het is alleen die balans tussen kunnen leven en de natuur verpesten... tussen leven en opgesloten zitten, tussen al 80 jaar geleefd hebben het leven van anderen op hold te zetten...of erger, na 18 jaar leven het niet meer zien zitten omdat iemand besloten heeft dat iemand van 90 jaar nog een extra jaar moet kunnen hebben.

Ik ben zelf te oud om het te begrijpen maar dit afgelopen jaar hebben nog nooit zoveel jongeren zelfmoord gepleegd. Er zijn in elk EU land behalve Scandinavie meer jongeren doodgegaan door corona dan aan corona. Jongeren die in een (scheeps)ramp als eerste gered zouden moeten worden, niet als laatste...

Dus kom maar op influencers... ik wil iedereen zijn mening horen, ook, nee, juist als die niet hetzelfde is als de mijne. Want misschien heb ik het wel mis? Er is er maar 1 ding erger dan het mis hebben, en dat is het mis hebben en niet geluisterd hebben naar iemand anders die het wel bij het juiste eind had.
01-04-2021, 15:25 door Anoniem
Door Anoniem: Als de naam Willem Engel valt dan krijgen velen een waas voor de ogen en willen Willem het liefst terecht gesteld zien terwijl Willem, als voormalig arts en wetenschapper van het LUMC, gewoon zijn mening geeft over wat hij ziet.
Kennelijk krijg jij zelf ook een soort waas voor ogen als je die naam ziet.

Willem Engel is namelijk geen arts, en het woord wetenschapper zou ik niet gebruiken voor een student die zijn studie heeft afgebroken om dansleraar te worden, maar voor iemand die beroepsmatig wetenschap beoefent, en zo ver is Willem Engel nooit gekomen. Hij was wel op weg om wetenschapper te worden maar heeft voor wat anders gekozen.

Zijn studie was biofarmacie. Dat is geen opleiding tot arts en geen opleiding waar je arts voor moet zijn. Een VWO-diploma met het juiste profiel is genoeg. Geneesmiddelenonderzoek zit wel in de medische hoek, maar dat maakt iemand nog geen arts.
01-04-2021, 16:46 door Anoniem
Door Anoniem: Willem Engel is namelijk geen arts, en het woord wetenschapper zou ik niet gebruiken voor een student die zijn studie heeft afgebroken om dansleraar te worden, maar voor iemand die beroepsmatig wetenschap beoefent, en zo ver is Willem Engel nooit gekomen.

De claim van Willem Engel, zoals vermeld op voorheen Viruswaanzin.NL, de vroegere naam en gelijknamige website waaronder de omstreden actiegroep en stichting "Viruswaarheid" begon, stelt het volgende:

"Willem Engel heeft een wetenschappelijke carrière gemaakt als Bio Farmaceutisch wetenschapper nadat hij in 2001 afstudeerde aan de Universiteit van Leiden. [1] In 2008 verliet hij de wetenschapswereld. Sindsdien geeft hij dansles in zijn eigen studio DA Dance Studio in Rotterdam."

https://archive.is/wdm4d#selection-201.0-205.121


De heer Engel is weliswaar ooit in Leiden afgestudeerd in de biofarmacie, maar hij heeft zijn promotie nooit afgerond. Hij is als dansleraar gaan flierefluiten. Zijn onafgemaakte disseratie werd nooit gepubliceerd. Zijn claim dat hij dertien jaar geleden als biofarmaceut "carrière" zou hebben gemaakt, is dus gebaseerd op een leugentje. Een periode van dertien jaar niet werkzaam zijn in dat bijzonder specialistische vakgebied staat gelijk aan een eeuwigheid geleden.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.