image

Europese Unie start begin juni proef met digitaal coronapaspoort

dinsdag 13 april 2021, 14:32 door Redactie, 17 reacties

De Europese Unie zal begin juni een proef met een digitaal coronapaspoort starten dat het voor houders eenvoudiger moet maken om binnen de EU te reizen. Eind juni moet het onderliggende Europese systeem gereed en operationeel zijn, zo maakte EU-commissaris Didier Reynders voor Justitie bekend in de commissie burgerlijke vrijheden, justitie en binnenlandse zaken (LIBE) van het Europees Parlement.

Het "Digital Green Certificate" zal als bewijs dienen dat iemand is gevaccineerd, negatief op corona is getest of hersteld is van het virus. Het bewijs zal zowel digitaal als in papieren formaat beschikbaar komen en een qr-code bevatten om de authenticiteit van het bewijs te garanderen. De Europese Commissie zal een gateway bouwen, net als met de corona-apps, waardoor nationale coronapaspoorten binnen de hele EU zijn te verifiëren. De persoonlijke data van de houder gaat niet via deze gateway, alleen de informatie voor de verificatie van de digitale handtekening. Er komt dan ook geen centrale certificaatdatabase, merkte Reynders op.

Volgens GroenLinks-Europarlementariër Tineke Strik is het coronapaspoort een goede stap voorwaarts zolang niemand wordt gediscrimineerd, het recht op privacy is gegarandeerd en het paspoort alleen wordt gebruikt zolang strikt noodzakelijk. In het voorstel van de Europese Commissie wordt gesteld dat het coronapaspoort niet meer nodig is zodra de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aangeeft dat de coronapandemie voorbij is. Het voorstel voor het coronapaspoort moet nog door het Europees Parlement worden goedgekeurd.

Reacties (17)
13-04-2021, 14:38 door majortom - Bijgewerkt: 13-04-2021, 14:48
De Europese Commissie zal een gateway bouwen, net als met de corona-apps, waardoor nationale coronapaspoorten binnen de hele EU zijn te verifiëren.
Daar gaan we al, zoals verwacht: geen decentrale oplossing maar een centraal georienteerde. Oftewel, geen registratie betekent geen toegang. Weet ik dat ook weer, hoef ik voorlopig geen vakantieplannen te maken.
13-04-2021, 14:45 door Anoniem
Volgens GroenLinks-Europarlementariër Tineke Strik is het coronapaspoort een goede stap voorwaarts zolang niemand wordt gediscrimineerd, het recht op privacy is gegarandeerd en het paspoort alleen wordt gebruikt zolang strikt noodzakelijk.
Nou ja, het doel is duidelijk: discrimineren tussen degenen die wel en die niet braaf meedoen in het proefkonijn project. Maar ondertussen mag er niet worden gediscrimineerd.
Voor de wat minder geletterden: discrimineren betekent onderscheid maken tussen.
13-04-2021, 14:52 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 13-04-2021, 14:53
"Volgens GroenLinks-Europarlementariër Tineke Strik is het coronapaspoort een goede stap voorwaarts zolang niemand wordt gediscrimineerd, het recht op privacy is gegarandeerd en het paspoort alleen wordt gebruikt zolang strikt noodzakelijk. In het voorstel van de Europese Commissie wordt gesteld dat het coronapaspoort niet meer nodig is zodra de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aangeeft dat de coronapandemie voorbij is. "

Wat is strikt noodzakelijk? Daar hebben ze vast allemaal andere gedachtes over.
En wanneer is het niet meer nodig? Als we het oordeel daar vanaf laten afhangen van het WHO?

Ze hebben dat hele corona/ covid tot op dag van vandaag nog niet kunnen aantonen, bewijzen of kunnen isoleren.
Of welke pandemie hebben we het eigenlijk?
Kan iets, waar van je alleen maar aanneemt dat het bestaat, ooit opgelost zijn?
13-04-2021, 14:53 door Anoniem
En dat allemaal voor een vaccin, wat een medisch experiment is, wat niet werkt tegen besmettingen, wat niet werkt om geen corona te krijgen, waarvan we niet weten wat de lange termijn effecten zijn, voor een virus waarvan de impact niet veel groter is dan van de griep…. En mensen blijven alles maar slikken als zoete koekjes, alles voor de “veiligheid”…. echt wordt wakker mensen aub!!!
13-04-2021, 15:39 door Anoniem
Volgens GroenLinks-Europarlementariër Tineke Strik is het coronapaspoort een goede stap voorwaarts zolang niemand wordt gediscrimineerd, het recht op privacy is gegarandeerd en het paspoort alleen wordt gebruikt zolang strikt noodzakelijk. In het voorstel van de Europese Commissie wordt gesteld dat het coronapaspoort niet meer nodig is zodra de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aangeeft dat de coronapandemie voorbij is.

Dat is een utopie. Als je niet wilt wat deze GroenLinks-dame beschrijft, dan moet je niet aan zo'n paspoort beginnen. Dat ding gaat ons de komende jaren opgedrongen worden. Die pandemie zal officieel nooit "voorbij" zijn en er zal altijd wel weer een andere mutatie / reden te bedenken zijn om het ding niet af te schaffen en juist te intensiveren. Alle privacywaarborgen die er nu nog enigszins zijn om het ding door te drukken zijn binnen 5 jaar verdwenen. Mark my words.
13-04-2021, 15:44 door MathFox
Door Anoniem: En dat allemaal voor een vaccin, wat een medisch experiment is, wat niet werkt tegen besmettingen, wat niet werkt om geen corona te krijgen, waarvan we niet weten wat de lange termijn effecten zijn, voor een virus waarvan de impact niet veel groter is dan van de griep….
Je klinkt alsof je ergens een verkeerde URL gevolgd hebt en in de echoput van COVID-ontkenners bent beland.

Ik geef toe, we weten nog niet veel van de lange termijn effecten van de COVID vaccins, maar ze hebben voor hun goedkeuring moeten bewijzen effectief te zijn, en ook het RIVM zegt aan de statistieken te merken dat de vaccinatie effect heeft. Oja, COVID is minstens 10 keer dodelijker dan influenza.
13-04-2021, 15:50 door Anoniem
Door Anoniem: En dat allemaal voor een vaccin, wat een medisch experiment is, wat niet werkt tegen besmettingen, wat niet werkt om geen corona te krijgen, waarvan we niet weten wat de lange termijn effecten zijn, voor een virus waarvan de impact niet veel groter is dan van de griep…. En mensen blijven alles maar slikken als zoete koekjes, alles voor de “veiligheid”…. echt wordt wakker mensen aub!!!

Klopt wat je zegt. Waanzin ten top.
13-04-2021, 15:57 door Anoniem
IT blijkt tegenwoordig een melkkoe i.p.v. het vroeger bedoelde: in dienst van de mens.

Tegen de tijd dat het systeem goed werkt zijn we miljoenen of miljarden euro's verder, is het virus onder controle en zijn de zakken van de bedrijven die de aanbesteding krijgen, gevuld.

Ik snap de Britten wel met hun Brexit. Zij lachen zich kapot terwijl de Europeanen krom liggen voor nutteloze prestige projecten.

Wanneer nu eens echt iets nuttigs waar burgers iets aan hebben. B.V. een krachtige AI-coach die burgers persoonlijk advies kan geven hoe ze met respect voor de medemens en regels hun persoonlijke problemen kunnen oplossen. Die je bijvoorbeeld kan adviseren wat je moet doen als je in een toeslagenaffaire verwikkeld raakt, automatisch bezwaarschriften voor je kan opstellen en verzenden, etc, etc.

Als het gaat om burgers dienen dan blijft het angstvallig stil...
13-04-2021, 15:58 door Anoniem
Door MathFox:
Door Anoniem: En dat allemaal voor een vaccin, wat een medisch experiment is, wat niet werkt tegen besmettingen, wat niet werkt om geen corona te krijgen, waarvan we niet weten wat de lange termijn effecten zijn, voor een virus waarvan de impact niet veel groter is dan van de griep….
Je klinkt alsof je ergens een verkeerde URL gevolgd hebt en in de echoput van COVID-ontkenners bent beland.

Ik geef toe, we weten nog niet veel van de lange termijn effecten van de COVID vaccins, maar ze hebben voor hun goedkeuring moeten bewijzen effectief te zijn, en ook het RIVM zegt aan de statistieken te merken dat de vaccinatie effect heeft. Oja, COVID is minstens 10 keer dodelijker dan influenza.

Werkelijk alles wat je hier stelt klopt niet.
- Ze hebben nog niet alle stadia doorlopen, in feite wordt het laatste stadium nu in het openbaar getest. De vaccins hebben een noodgoedkeuring gekregen, waarbij ze minder kritisch zijn. Zie ook de onderlinge verdeeldheid tussen medicijnagentschappen wereldwijd.
- Het is erg lastig om te zien of het vaccin effect heeft, omdat er tegelijkertijd ook andere factoren een rol spelen, zoals seizoenseffecten. In Israel is alles weer open, volgens de media vanwege het vaccin. In Florida is ook alles open, ook toen er nog vrijwel niemand gevaccineerd is. Zweden idem. Je kunt niet zo eenvoudig conclusies trekken. En het RIVM heeft er baat bij om deze informatie in hun voordeel uit te leggen.

Think again.
13-04-2021, 16:13 door Anoniem
Door MathFox:
Door Anoniem: En dat allemaal voor een vaccin, wat een medisch experiment is, wat niet werkt tegen besmettingen, wat niet werkt om geen corona te krijgen, waarvan we niet weten wat de lange termijn effecten zijn, voor een virus waarvan de impact niet veel groter is dan van de griep….
Je klinkt alsof je ergens een verkeerde URL gevolgd hebt en in de echoput van COVID-ontkenners bent beland.

Ik geef toe, we weten nog niet veel van de lange termijn effecten van de COVID vaccins, maar ze hebben voor hun goedkeuring moeten bewijzen effectief te zijn, en ook het RIVM zegt aan de statistieken te merken dat de vaccinatie effect heeft. Oja, COVID is minstens 10 keer dodelijker dan influenza.

Zo typisch dit, iemand is kritisch en wordt meteen als COVID ontkenner neergezet, wat heb je nog meer in petto, wappie, gekkie.... Mooi ook dat gescherm met statistieken, ignorance is bliss

Oja het vaccin is 100x dodelijker dan COVID, zelfde strakke onderbouwing als jouw reactie.
13-04-2021, 22:03 door Anoniem
Door Anoniem: In Florida is ook alles open, ook toen er nog vrijwel niemand gevaccineerd is. Zweden idem.

De situatie in Florida is niet florissant, tenzij je een witte huid hebt en veel geld hebt. Dan kun je het jezelf permitteren om je veilig terug te trekken in je omheinde, beveiligde suburb. De actuele epidemiologische situatie in Zweden, met een 7-daags gemiddelde van 625 nieuwe corona infecties per miljoen inwoners, is in werkelijkheid ook bedroevend slecht:

Sweden has reported Europe’s highest number of new coronavirus infections per head over the past week and has more patients in intensive care than at any time since the pandemic’s first wave.

https://www.theguardian.com/world/2021/apr/13/sweden-has-highest-new-covid-cases-per-person-in-europe
13-04-2021, 23:04 door Anoniem

Werkelijk alles wat je hier stelt klopt niet.
- Ze hebben nog niet alle stadia doorlopen, in feite wordt het laatste stadium nu in het openbaar getest. De vaccins hebben een noodgoedkeuring gekregen, waarbij ze minder kritisch zijn. Zie ook de onderlinge verdeeldheid tussen medicijnagentschappen wereldwijd.
- Het is erg lastig om te zien of het vaccin effect heeft, omdat er tegelijkertijd ook andere factoren een rol spelen, zoals seizoenseffecten. In Israel is alles weer open, volgens de media vanwege het vaccin. In Florida is ook alles open, ook toen er nog vrijwel niemand gevaccineerd is. Zweden idem. Je kunt niet zo eenvoudig conclusies trekken. En het RIVM heeft er baat bij om deze informatie in hun voordeel uit te leggen.

Think again.

Bron?
Geen papegaai spelen van mensen die niet weten waar ze over praten. Het siert je niet.

Mensen stellen zich terecht vragen in onzekere tijden. Als je antwoorden wil, moet je wel bereid zijn om ze zoeken en te accepteren, ook al zijn het niet de antwoorden die je wilde horen.
De juiste antwoorden zijn de antwoorden die verifieerbaar zijn. Het zijn zeker niet de meest spectaculaire beweringen zonder enige inhoud.

Snelheid:
Alle stadia zijn doorlopen en even kritisch beoordeeld als andere geneesmiddelen.
De reden waarom het sneller ging was voornamelijk tweeërlei:
1: Bepaalde stadia die normaliter volledig losstaand en na elkaar verlopen, kregen toestemming om deels te overlappen waardoor er in tijd bespaard werd.
2: Zowat heel de medische wereld heeft de lopende onderzoeksprojecten naar de achtergrond verschoven en onderzoek naar Corona prioriteit gegeven.

Verder was er ook meer transparantie dan anders over wie welke pistes aan het onderzoeken zodat er niet te veel dubbel werk werd gedaan door de verschillende agentschappen. Minder dubbel werk is meer nuttig werk.

https://letmegooglethat.com/?q=how+was+it+possible+to+develop+corona+vacine+so+quickly%3F

Effect:
Het effect van het vaccin is makkelijk aan te tonen en is ook aangetoond: Mensen die niet gevaccineerd zijn raken makkelijk besmet. Mensen die wel gevaccineerd zijn, raken veel minder makkelijk besmet.
Om die mathematisch (=wetenschappelijk) aan te tonen, maakt men gebruik van een "nul-hypothese" die nagaat wat is de kans dat deze uitkomst er zou zijn als het vaccin niet werkt? Is er statistische gezien voldoende verschil, dan stelt men dat het vaccin werkt.

Uiteraard zijn er vele varianten van SARS-CoV-2 en muteert het virus volop. Dit is te normaal en komt voor bij alle virussen. HIV (Aids) muteert zelfs zo snel dat er na een besmetting vaak meerdere varianten gelijktijdig in je lichaam aanwezig zijn.
De verschillende types van vaccins hebben daarom ook verschillende effectiviteiten, maar dat is dus steeds een "getal" dat geldt voor de specifieke varianten van dat moment. Deze cijfers verschillen dus in tijd omdat de virus varianten ook wijzigen, daarom is het zo goed als onmogelijk om de verschillende vaccins met elkaar te vergelijken. (Ook al omdat de verschillende vaccins op totaal verschillende manieren werken.)

"Seizoenseffecten" zijn vooral te wijten aan de menselijke gedragingen:
Als het buiten warm is en iedereen zit op elkaar in het park, is er inderdaad meer besmetting tussen verschillende gezinnen dan als het koud is en iedereen thuis met zijn eigen gezin voor de TV zit.

https://letmegooglethat.com/?q=are+there+seasonal+effects+for+corona%3F
13-04-2021, 23:18 door Anoniem

Zo typisch dit, iemand is kritisch en wordt meteen als COVID ontkenner neergezet, wat heb je nog meer in petto, wappie, gekkie.... Mooi ook dat gescherm met statistieken, ignorance is bliss

Oja het vaccin is 100x dodelijker dan COVID, zelfde strakke onderbouwing als jouw reactie.

Ik denk niet dat je weet wat "kritisch" wil zeggen.

Een statistiek is een mathematische weergave van iets. Wat het weergeeft en of dat relevant is in de geschetste context is een andere vraag, en die vraag stellen is kritisch zijn.

In ieder geval is een statistiek steeds gebasseerd op informatie. Kritisch zijn, zou ook kunnen betekenen om de vraag te stellen op welke informatie de statisctische data gebaseerd is.

Is het wetenschappelijk onderbouwde transparante experimenten die kunnen geverifieerd worden?
Of misschien het aantal likes op Facebook van een bepaald spectaculair statement?

Gewoon een stelling proberen goed te praten, noemt men argumenteren, en is eerder iets dat je doet in de politieke wereld, niet in een wetenschappelijke.

Ik ben kritisch en twijfel sterk aan jouw bewering dat het vaccin (Welk vaccin? Hoe toegediend?) 100x (Exact 100x?) dodelijker (Volgens de LD50 definitie?) is dan COVID (COVID-19?).
13-04-2021, 23:29 door Anoniem
Door Anoniem: En dat allemaal voor een vaccin, wat een medisch experiment is, wat niet werkt tegen besmettingen, wat niet werkt om geen corona te krijgen, waarvan we niet weten wat de lange termijn effecten zijn, voor een virus waarvan de impact niet veel groter is dan van de griep…. En mensen blijven alles maar slikken als zoete koekjes, alles voor de “veiligheid”…. echt wordt wakker mensen aub!!!

In tegenstelling tot mensen die nog in de ontkenningsfase zitten en onwaarheden blijven verspreiden, zijn er inderdaad mensen die al wakker geworden zijn en onderzoek doen.
Helaas komt het transparante en verifieerbare onderzoek met resultaten die compleet het tegenovergestelde zijn van jouw overtuigingen.

Je kan dus ofwel zelf blijven ontkennen en slikken wat je voorgeschoteld krijgt als zoete koekjes in de door jouw veilig geachte bubbel, ofwel een kritische bedenking maken over waar jij je (des)informatie eigenlijk vandaan haalt zodat je misschien ooit zelf eens wakker wordt.

Comparison of the characteristics, morbidity, and mortality of COVID-19 and seasonal influenza: a nationwide, population-based retrospective cohort study
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30527-0/fulltext
14-04-2021, 09:36 door Anoniem
Kijk ook eens naar de belangenverstrengelingen overal.
Van decisionmakers en Big Pharma bijvoorbeeld?
Politiek en WEF? Voor BBB?

Kijk hoe de discussie op een bepaalde manier steeds weer opnieuw "geframed" wordt.
Ten behoeve van wie allemaal?

Kijk waar het geld besteed aan de giro-loterij, zoal naar toe gaat (welke NGO's?).

Ik deel de zorgen van onze reactant, majortom, een globaal T-4-experiment.
Fascistoide en/of communistische ontwikkelingen dus (ja ook in en voor Eretz Israel).
Maar niet elke rav is een Zivi of Frank-aanhanger.

Er is ook nog een Safed-Tenach-richting, die niet onder invloed staat van de demonische geest van Jezabel (dybbuk).
Jezabel of Izabel was de dochter van Etbal. Haar demonsiche geest waart wereldwijd weer rond.

En dan komen we gelijk uit bij de Baal, het dal van Hinnom, de blinde Belial
(onze 'blindbelies' leiden ons hierin en hierheen, want de term blindbelie is afgeleid van een blinde Belial).

Je kunt er alleen maar in mee gaan, anders heb je "al bijna geen leven meer",
(in hoeverre figuurlijk en in hoeverre letterlijk?)

Weest dus geen 'blindbelies" lui, dat is mijn wens en mijn bede,

Jodocus Oyevaer
14-04-2021, 10:01 door Anoniem
Door MathFox:
Door Anoniem: En dat allemaal voor een vaccin, wat een medisch experiment is, wat niet werkt tegen besmettingen, wat niet werkt om geen corona te krijgen, waarvan we niet weten wat de lange termijn effecten zijn, voor een virus waarvan de impact niet veel groter is dan van de griep….
Je klinkt alsof je ergens een verkeerde URL gevolgd hebt en in de echoput van COVID-ontkenners bent beland.

Ik geef toe, we weten nog niet veel van de lange termijn effecten van de COVID vaccins, maar ze hebben voor hun goedkeuring moeten bewijzen effectief te zijn, en ook het RIVM zegt aan de statistieken te merken dat de vaccinatie effect heeft. Oja, COVID is minstens 10 keer dodelijker dan influenza.

Alle vaccins hebben een ontheffing van de EMA tot nog toe. Er zijn geen vaccins goedgekeurd simpelweg omdat de klinische proeven nog niet klaar zijn. Die lopen tot minstens 2023.
RIVM heeft bewezen absoluut niet svan statistiek te begrijpen. Dezelfde afname laar de griep elk jaar zien, zonder vaccin.
de IFR van Covid-19 is ongeveer die van de griep namelijk 0,15%. NIets bijzonders dus


Gaat MAthfox voortaan weer de juiste feiten gebruiken voordat hij de Hugo de Jonge fanclub pleziert
14-04-2021, 21:37 door Anoniem
Zit GroenLinks-Europarlementariër Tineke Strik te slapen of is hij helemaal onder de indruk van de omvang van de Opperste Sovjet ??? Hij stelt zich haast op als een afstempel-functionaris die op de kieslijst voor de EU verzeild is geraakt.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.