Banken en hun klantenservice het is om te huilen..
https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/mobiel-bankieren-app/voordelen/index.html
5 redenen om te bankieren met onze app
Altijd je bankzaken bij de hand: van je saldo checken tot geld overmaken
Geef ze maar door dat ze *alle informatie* op hun sites overeenkomsten ook nog even mogen aanpassen als deze functie inderdaad verdwijnt en dat ze dat even doorgeven in hun algemene voorwaarden voor ze hun eigen regels overtreden.
Soortgelijke onzin gehad met Triodos aan mijn kant daar zou je verplicht moeten inloggen via de app voor het kunnen bekijken van je rekening op mobiel. De browser omzeilen kost letterlijk 5 seconden en melding van gemaakt richting kwaliteitzorg. Zou opgelost worden maar was complex (1 code regel aanpassing uit ervaring) dus kon even duren.
Vervolgens ook even gewezen erop dat ze hun eigen regels aan overtreden waren met twee tegenstrijdige overeenkomsten waarin in de eerste ze verplicht zijn om gebruikers op de hoogte te stellen 30 dagen voor wijziging ingang (die al gaande was) en de tweede dat deze nieuwe overeenkomst dus enkel te zien is via internet bankieren of mobiel bankieren.
Kortom als je enkel mobiel hebt kun je dus niet meer inloggen maar je kan ook niet de voorwaarden zien waar je mee akkoord gaat dat je niet meer via browser kan inloggen op je mobiel. Dus dan zit je automatisch nog op de oude voorwaarden en mag de bank je niet verplichten tot het gebruik van de app voor bank inlog.
Zal eind dit jaar kijken hoever ze zijn met de oh zo *complexe* wijziging ;)