image

Microsoft komt wegens einde Internet Explorer met bidirectionele cookies

woensdag 30 maart 2022, 12:41 door Redactie, 11 reacties

Nog drie maanden en dan gaat Internet Explorer met "pensioen", aanleiding voor Microsoft om bidrectionele cookies voor Edge te introduceren. Hoewel het marktaandeel van IE de afgelopen jaren sterk is gedaald maken nog allerlei bedrijven en organisaties gebruik van legacy apps die speciaal voor Internet Explorer zijn ontwikkeld.

Vanaf 15 juni zal de IE11-desktopapplicatie niet meer op verschillende Windows 10-versies worden ondersteund. Wanneer gebruikers Internet Explorer toch starten zal Microsoft Edge worden geladen. Edge kan wanneer nodig via de IE-mode ook oude legacy IE-sites openen. Volgens Microsoft heeft de IE-mode van Edge al duizenden klanten geholpen.

Binnen deze organisaties kunnen werknemers te maken krijgen met zowel moderne als legacy websites. "Het is voor een goede gebruikerservaring belangrijk dat de juiste data tussen websites wordt gedeeld", zegt Microsofts Eric Van Aelstyn. Om hierbij te helpen heeft Microsoft bidirectionele cookies aan Edge toegevoegd. Voorheen konden cookies in de IE-mode alleen sessie-informatie doorgeven van moderne sites aan legacy sites, maar niet andersom.

Met de introductie van bidrectionele cookies is dat wel mogelijk. "Dat cookies in beide kanten informatie kunnen delen is met name belangrijk als je overgaat naar een grotere mix van moderne en legacy sites", aldus Van Aelstyn. Daarnaast kunnen beheerders in het Microsoft 365 admincenter handmatig aangeven voor welke cloudsites ze cookies willen delen. Na het uitfaseren van Internet Explorer 11 op 15 juni zal Microsoft de browser niet meer ondersteunen.

Reacties (11)
30-03-2022, 13:38 door Anoniem
Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
30-03-2022, 15:22 door Anoniem
Door Anoniem: Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
Ja, maar dan moet je geen Windows gebruiken. ;)
30-03-2022, 16:59 door karma4 - Bijgewerkt: 30-03-2022, 17:05
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
Ja, maar dan moet je geen Windows gebruiken. ;)
en natuurlijk geen open source gebruiken wegens opgelegde verplichtingen in die gesloten gemeenschap

Wat is er op tegen mij een migratie 2 omgevingen door elkaar te kunnen gebruiken.
Als het ene nog niet geheel over wel he nieuwe met wal wel klaar is gebruiken. interoperatbiliteit
30-03-2022, 18:13 door Anoniem
Bidirectionele cookies? WTF?? die worden zeker a.s. vrijdag geimplementeerd?
30-03-2022, 18:23 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
Ja, maar dan moet je geen Windows gebruiken. ;)
Linux moet je ook niet gebruiken want geen enkel verschil met Windows.
30-03-2022, 20:09 door Anoniem
Door karma4:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
Ja, maar dan moet je geen Windows gebruiken. ;)
en natuurlijk geen open source gebruiken wegens opgelegde verplichtingen in die gesloten gemeenschap

Wat is er op tegen mij een migratie 2 omgevingen door elkaar te kunnen gebruiken.
Als het ene nog niet geheel over wel he nieuwe met wal wel klaar is gebruiken. interoperatbiliteit

Wat bedoel je met "gesloten gemeenschap" bij open source?

de interoperatbiliteit komt meestal niet van Microsoft. :(
30-03-2022, 20:41 door Anoniem
Door Anoniem:
Door karma4:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
Ja, maar dan moet je geen Windows gebruiken. ;)
en natuurlijk geen open source gebruiken wegens opgelegde verplichtingen in die gesloten gemeenschap

Wat is er op tegen mij een migratie 2 omgevingen door elkaar te kunnen gebruiken.
Als het ene nog niet geheel over wel he nieuwe met wal wel klaar is gebruiken. interoperatbiliteit

Wat bedoel je met "gesloten gemeenschap" bij open source?

de interoperatbiliteit komt meestal niet van Microsoft. :(
Zowel Linux als Microsoft zijn interoperabel, het is maar net hoe je het bekijkt.
30-03-2022, 23:43 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door karma4:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
Ja, maar dan moet je geen Windows gebruiken. ;)
en natuurlijk geen open source gebruiken wegens opgelegde verplichtingen in die gesloten gemeenschap

Wat is er op tegen mij een migratie 2 omgevingen door elkaar te kunnen gebruiken.
Als het ene nog niet geheel over wel he nieuwe met wal wel klaar is gebruiken. interoperatbiliteit

Wat bedoel je met "gesloten gemeenschap" bij open source?

de interoperatbiliteit komt meestal niet van Microsoft. :(
Zowel Linux als Microsoft zijn interoperabel, het is maar net hoe je het bekijkt.

Vergeet appel niet..
ooit een pdf, gemaakt op een apple, moeten editen. Zowel niet onder linux als onder windows..
-HaSo
30-03-2022, 23:46 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door karma4:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
Ja, maar dan moet je geen Windows gebruiken. ;)
en natuurlijk geen open source gebruiken wegens opgelegde verplichtingen in die gesloten gemeenschap

Wat is er op tegen mij een migratie 2 omgevingen door elkaar te kunnen gebruiken.
Als het ene nog niet geheel over wel he nieuwe met wal wel klaar is gebruiken. interoperatbiliteit

Wat bedoel je met "gesloten gemeenschap" bij open source?

de interoperatbiliteit komt meestal niet van Microsoft. :(
Zowel Linux als Microsoft zijn interoperabel, het is maar net hoe je het bekijkt.

Klopt, maar het is over het algemeen niet Microsoft die daarvoor zorgt.
31-03-2022, 10:35 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
Ja, maar dan moet je geen Windows gebruiken. ;)
Nou, altijd beter dan die gebruikerservaring van al die Linuxvarianten. ja, Apple is mooi, maar wel met een extreem dik gouden randje. Ik blijf toch maar bij Windows, met Firefox en soms Edge.
31-03-2022, 12:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door karma4:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mag ik gewoon zelf bepalen wat mijn 'gebruikers ervaring' is?
Ja, maar dan moet je geen Windows gebruiken. ;)
en natuurlijk geen open source gebruiken wegens opgelegde verplichtingen in die gesloten gemeenschap

Wat is er op tegen mij een migratie 2 omgevingen door elkaar te kunnen gebruiken.
Als het ene nog niet geheel over wel he nieuwe met wal wel klaar is gebruiken. interoperatbiliteit

Wat bedoel je met "gesloten gemeenschap" bij open source?

de interoperatbiliteit komt meestal niet van Microsoft. :(
Zowel Linux als Microsoft zijn interoperabel, het is maar net hoe je het bekijkt.

Klopt, maar het is over het algemeen niet Microsoft die daarvoor zorgt.
Het is over het algemeen ook Microsoft die daarvoor zorgt.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.