image

Minister verwacht geen grote problemen door verdwijnen papieren niet-thuisbriefje

vrijdag 26 augustus 2022, 10:33 door Redactie, 38 reacties

Minister Adriaansens van Economische Zaken verwacht geen grote problemen door het verdwijnen van het papieren niet-thuisbriefje van PostNL. Eerder had Klaas Gravesteijn, directeur van de Vereniging van Openbare Bibliotheken, nog gewaarschuwd dat het nieuwe online niet-thuisbriefje voor een digitale kloof zorgt.

Sinds 1 juli informeert PostNL via e-mail waar een pakket is bezorgd, bijvoorbeeld bij de buren of een PostNL-punt. Volgens Gravesteijn creëert het bedrijf hiermee een nieuwe digitale kloof voor vier miljoen Nederlanders die onvoldoende digitaal vaardig zijn. PvdA-Kamerlid Kathmann vroeg de minister vervolgens om opheldering. Adriaansens laat in haar reactie weten dat de papieren berichten niet volledig verdwijnen.

Bij pakketverzendingen die onder de universele postdienst (UPD) vallen en bij medische en aangetekende post krijgen mensen nog steeds een papieren ‘niet-thuisbericht’ wanneer PostNL geen e-mailadres of telefoonnummer heeft gekregen van de ontvanger van het pakket. Bij UPD-pakketverzendingen gaat het bijvoorbeeld om pakketten die mensen naar familie of vrienden sturen. "Ook mensen die geen e-mailadres of mobiel nummer hebben, behouden daarom de mogelijkheid om UPD-pakketjes te ontvangen", aldus de minister.

Bij webwinkels bestelde pakketten vallen niet onder de UDP. "Het online bestellen van producten veronderstelt ook dat de besteller voldoende digitaal vaardig is en beschikt over een e-mailadres zodat hij of zij op de hoogte kan worden gesteld van de status van de bestelling", voegt Adriaansens toe. Bij veel webwinkels kan de klant daarnaast aangeven waar een pakket moet worden bezorgd.

"Ondanks dat mensen voor het ontvangen van UPD-pakketten de mogelijkheid van een fysiek ‘niet-thuisbericht’ behouden, ziet het kabinet dat digitalisering een belangrijk onderdeel is van onze samenleving", laat de minister verder weten, die nogmaals herhaalt dat personen die online producten bestellen over bepaalde digitale vaardigheden en vaak een e-mailadres moeten beschikken.

Reacties (38)
26-08-2022, 11:12 door Anoniem
Minister vergeet dat je niet eens een email krijgt van post.nl. Was dat maar zo. Er zijn al weer twee pakketten retour afzender. De webwinkel geeft aan dat ze het terug hebben ontvangen en sturen het weer op. Kan heel lang door gaan ;-)
26-08-2022, 11:23 door Anoniem
Bij de volgende bestelling een andere paketdienst kiezen dan PostNL. Mijn laatste 10 bestellingen kwamen al niet meer via PostNL en zelfs een dezelfde dag levering zat etbij.
26-08-2022, 11:31 door Anoniem
hèhè eindelijk geen retour brief je ..? weer stuk veiliger op internet...
26-08-2022, 11:32 door Anoniem
Hier ook twee maal een pakket naar mij toegestuurd zonder e-mail notificatie en geen briefje (ook niet terug te vinden in de PostNL app) en ik kon dus niet weten dat het ergens op een pakketpunt stond. Heel fijn allemaal deze nieuwe manier van werken.
26-08-2022, 12:18 door [Account Verwijderd]
Sinds 3 slechte ervaringen met Post.nl in ongeveer 5 jaar tijd koop ik niets meer online, tenzij het pakketje door de brievensleuf past en indien niet: ik kan kiezen voor een bestelpunt of andere pakketverzender

Alleen al van dat bezorgen bij de buren door 'Pet.nl' gaan mijn haren overeind staan. Beslist 'Pet.nl' voor mij of ik in goede verstandhouding leef met mijn buren?!

Van mij mag Post.nl - als dat mogelijk zou zijn - subiet het recht tot leveren van
zendingen die niet door de brievensleuf passen ontnomen worden.
Graag zag ik die mogelijkheid onderzocht worden door Min. Adriaansens (EZ) Maar ja...het zal weer eens geen VVD lid zijn, dus dat zal er wel nooit van komen.
26-08-2022, 12:20 door Anoniem
Volkomen knettergekke actie. Ik ben klant, want ik betaal namelijk verzendkosten.
Je komt het maar lekker brengen ipv automatisch doorduwen naar de supermarkt en dan liegen dat je een meail hebt verstuurd.

Wat een waardeloze k*t club is dat toch die PostNL.
26-08-2022, 12:27 door Anoniem
We hebben hier al 2 pakketten die zonder enige melding (email of nu papier) bii de buren waren afgeleverd. Zie maar te achterhalen waar je pakketje is Nu hebben wij goed contact met de buren, maar voor hetzelfde geld zeggen die niks.
26-08-2022, 12:46 door Anoniem
Laten weten bij de webshop dat jij je pakketje niet ontvangen hebt, indien je niets vernomen hebt waar het gebleven is.
Als wij dat massaal doen is dit soort nonsens gauw afgelopen bij PostNL. Alhoewel...

Overigens zit in het mailsysteem van PostNL een datalekje. Helaas geen contactgegevens kunnen vinden van PostNL waar je dit zou kunnen melden.
26-08-2022, 13:21 door Anoniem
Lijkt een sterfhuis constructie door steeds meer drempels op te werpen voor mensen die de dienstverlening op een bepaalde manier gewend zijn. Hoogst klant onvriendelijk bovendien.
26-08-2022, 13:22 door Anoniem
Nou, dan gaat het toch lekker retour afzender? Ik ben dat digi-drammen spuug zat!
26-08-2022, 13:56 door Anoniem
Pakketjes, waar bezorgd (kan ong, in de halve straat zijn) ? -> kijk in de app
Trein uitgevallen ? -> kijk in de app
Herhaalrecept ? -> kijk in de app (EPD zonder toestemming)

Telefoon helemaal vol met apps, batterij weer leeg, datacenter draait op volle toeren, de koeling nog harder.
En dan zeggen dat een papiertje slecht voor het milieu is?
En ja, ik ben digi-vaardig
26-08-2022, 14:06 door Anoniem
Als de overheid eisen kan stellen aan PostNL hoe pakketten bezorgd worden, dan mag PostNL op haar beurt overheidssteun verlangen. Als de minister wil dat iedereen een briefje in de bus krijgt bij een gemist bezorgmoment - prima, maar dan vraag PostNL een fijne vergoeding voor elk briefje dat ze in de bus doen.

Want het zal toch niet zo zijn dat PostNL wèl een briefje in de bus moet doen, maar DHL en FexEx niet?
26-08-2022, 14:12 door Anoniem
Tja, moet je maar meegaan in de digitale wereld...
Al die mensen je voor zijn gegaan in de wereld van Facebook, MSN, Hyves, CU2, Geocities, friendster, myspace enz..
Die hebben er voor gezorgd dat er nu digi-or-else ambtenaren zijn gekomen.
Koffiezetten? automatiseren. afrekenen bij de kassa? automatiseren...

Automatiseren om het automatiseren... niet meer in het achterhoofd houden dat er ook nog mensen zijn die door hun leeftijd, IQ of sociale status niet in staat zijn om een iphone van 1600 euro te kopen (je moet wel de laatste supporte versie van IOS hebben, anders doet je bank en facebook het ook al niet meer) en deze weten te gebruiken.
26-08-2022, 14:21 door Anoniem
Met een papieren 'niet thuis' briefje in m'n brievenbus weet ik zeker dat de bezorger aan de deur is geweest. Met een digitale kan hij direct naar een afhaalpunt rijden en me een e-mail sturen dat ik niet thuis was.....
26-08-2022, 14:27 door Briolet
Door Anoniem: Nou, dan gaat het toch lekker retour afzender? Ik ben dat digi-drammen spuug zat!

Hoezo digidrammen? Het gaat voornamelijk om pakketjes die als partijpost door webshops verstuurd worden. Als je digitaal bestelt, ben je zelf al digitaal begonnen.

Particulieren sturen volgens de UDP voorwaarden en daar blijft het briefje behouden.

https://www.postnl.nl/over-postnl/over-ons/markt-en-regelgeving/universele-postdienst/

Wij als klein bedrijf sturen ook geen partijenpost, maar steeds losse pakketten. Onze zendingen zijn dus ook UDP en klanten krijgen netjes een briefje als wij geen e-mail adres doorgeven. Bij dat laatste moeten we nu wel even oppassen omdat ik soms mijn eigen mailadres invul als de ontvanger geen mailadres heeft. (Dit om het sturen van de mail te controleren)

---

Overigens ben je ook zelf aan het digi-drammen. Kun je niet beter off-line gaan en een ingezonden brief per post opsturen? Liefst handgeschreven zodat je ook geen digitale computer hoeft te gebruiken.
26-08-2022, 14:31 door Anoniem
PostNL heeft een gelijknamige app, waarmee je heel eenvoudig de post naar je adres kan zien. Dat lost de meeste van bovengenoemde problemen op. Afgaande op het niveau van de reacties hier, zal ik het begrip "app" nog nader toelichten: een app is een programmaatje dat je op je smartphone kan gebruiken. Klinkt ingewikkeld maar valt reuze mee. Als je via een webshop kan bestellen, gaat dit ook lukken.
26-08-2022, 14:47 door Anoniem
Wat denk je van een niet-thuis-briefje terwijl je wel thuis bent, maar dat ze te lam zijn om aan te bellen.

Al verscheidene malen meegemaakt.
26-08-2022, 15:03 door Anoniem
Weer een stapje dichterbij een mensloos-systeem, zeer winstgevend.
26-08-2022, 15:06 door Nescio
Heel herkenbaar het niet op de hoogte brengen van post nl wat betreft het afleveren van pakket bij post afhaalpunt zonder notificatie hier van, laat staan welk afhaalpunt.
P.S, ik heb de post app dus het maakt niks uit.
26-08-2022, 15:18 door Anoniem
Je kunt toch ook gewoon een makkelijk verwijderbaar klein stickertje plakken naast de bel of op de brievenbus als postbode? Dat je weest bent met iets. Net zoals bijvoorbeeld het Rode Kruis doet zodat je geen tien collectebussen onder je neus krijgt? Er hoeft toch verder ook niks op te staan? Als je maar weet dat ze geweest zijn. Iedereen weet zijn eigen postkantoor te vinden.

Is dat nou zo moeilijk allemaal?

Ik ga toch niet een app op mijn telefoon erbij zetten voor iets wat zelden gebeurt? Het is al zo een rommeltje. Ik wil er geen apps bij, ik wil er juist van af! Zijn niet te vertrouwen ook, die apps, ongeacht wat ze of de telefoon zelf er van zegt. Ik mot die rotzooi niet meer hebben juist. Loop dan maar door met je pakketje en huur maar een groter magazijn. Mijn telefoon is mijn privesfeer. Of wil meneer de postbode ook even mee naar binnen lopen, en kopje koffie krijgen en dan zien of er nog wat in de slaapkamer te beleven valt of zo? Dat ze het durven vragen is al grof, onbetamelijk en onbeschoft. Dat een minister daar achter gaat staan is nog veel erger. Waar is die naar school geweest? Als ik vragen mag?
26-08-2022, 16:01 door majortom - Bijgewerkt: 26-08-2022, 16:02
Door Anoniem: PostNL heeft een gelijknamige app, waarmee je heel eenvoudig de post naar je adres kan zien. Dat lost de meeste van bovengenoemde problemen op. Afgaande op het niveau van de reacties hier, zal ik het begrip "app" nog nader toelichten: een app is een programmaatje dat je op je smartphone kan gebruiken. Klinkt ingewikkeld maar valt reuze mee. Als je via een webshop kan bestellen, gaat dit ook lukken.
Als je bereid bent om een app te installeren met trackers en verregaande permissies dan is dat een optie (https://reports.exodus-privacy.eu.org/en/reports/nl.tpp.mobile.android/latest/).

Verder wordt het, zoals een andere poster al opmerkte, wel heel gemakkelijk om een niet thuis melding te doen door de bezorger als die geen zin/tjd heeft. Je krijgt dan DHL achtige praktijken waarbij ik dit al een aantal maal heb meegemaakt.
26-08-2022, 16:15 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Wat denk je van een niet-thuis-briefje terwijl je wel thuis bent, maar dat ze te lam zijn om aan te bellen.

Al verscheidene malen meegemaakt.

Ook al dus.
Wel... dat is een van de drie slechte ervaringen met Post... NEEN Pest.nl in de afgelopen 5 jaar waar ik het over had in mijn reactie om 12:18 uur:

Ik had een groot artikel besteld voor thuisbezorging. Ik heb geen auto. dus dat is ook al een belangrijke reden waarom je er absoluut voor zorgt dat iemand je pakket in ontvangst kan nemen.
Om 14:00 kreeg ik de melding "wij hebben u niet thuis getroffen" o.i.d. terwijl in de huiskamer mijn deurbel hangt.
Einde van het liedje was dat ik met de taxi mijn postpakket ben gaan ophalen bij een Pest.nl ophaalpunt, want daar was het neerge...derd. Gelukkig was de leverancier zo coulant om de taxikosten te vergoeden.

Pest.nl kan van mij écht de pest, tering of de kolere krijgen.
Het wordt hoog tijd dat Pest.nl dat kroontje in hun logo (dat staat voor hofleverancier) moet verwijderen. Dat slaat werkelijk nergens meer op!
Het is een aanfluiting dat het Koningshuis bekroning heeft voortgezet van Pest.nl
26-08-2022, 16:20 door Briolet
Door Anoniem: Je kunt toch ook gewoon een makkelijk verwijderbaar klein stickertje plakken naast de bel of op de brievenbus als postbode? …
… Er hoeft toch verder ook niks op te staan? Als je maar weet dat ze geweest zijn. Iedereen weet zijn eigen postkantoor te vinden.

Dat zal niet werken. Ik zit in een klein dorp en daar zitten al meerdere afhaal locaties. Ik weet niet of elke postbesteller het naar dezelfde locatie gaat brengen. b.v. aangetekende brieven worden hier door een andere bezorger gebracht dan de pakketten.
26-08-2022, 16:53 door majortom
Door Briolet:
Door Anoniem: Je kunt toch ook gewoon een makkelijk verwijderbaar klein stickertje plakken naast de bel of op de brievenbus als postbode? …
… Er hoeft toch verder ook niks op te staan? Als je maar weet dat ze geweest zijn. Iedereen weet zijn eigen postkantoor te vinden.

Dat zal niet werken. Ik zit in een klein dorp en daar zitten al meerdere afhaal locaties. Ik weet niet of elke postbesteller het naar dezelfde locatie gaat brengen. b.v. aangetekende brieven worden hier door een andere bezorger gebracht dan de pakketten.
Sinds PostNL maar 1 keer aanbiedt en vervolgens naar een afhaalpunt brengt al bij 3 verschillende afhaalpunten mijn pakketten moeten ophalen. Het lijkt een beetje willekeur bij welk afhaalpunt je pakket wordt afgeleverd.
26-08-2022, 17:16 door Anoniem
Door Anoniem: Bij de volgende bestelling een andere paketdienst kiezen dan PostNL. Mijn laatste 10 bestellingen kwamen al niet meer via PostNL en zelfs een dezelfde dag levering zat etbij.
Heb al 2 pakketjes de afgelopen 2 weken via DHL Parcel gekregen.....een dag later dan het zou moeten.

Dus geef mij PostNL maar.
26-08-2022, 18:26 door Anoniem
Door Anoniem: Weer een stapje dichterbij een mensloos-systeem, zeer winstgevend.

Dit vind ik de beste reactie.
In het begin van de computer revolutie dachten we dat het banen zou kosten,eerst niet maar nu wel,want straks worden computerprogramma's ook door andere programma's gemaakt.En zo voort.
Inderdaad in winkels,laagbetaalden kunnen er allemaal uit.
Als dat geen sociaal probleem gaat opleveren??
26-08-2022, 18:36 door Anoniem
Een idee, een kast naast de deur die via een app te openen is. Zo kan ik mooi een app door de strot duwen van PostNL

Verwacht ik geen pakket dan gaat die kast niet open.
27-08-2022, 09:44 door Anoniem
Door Anoniem: Met een papieren 'niet thuis' briefje in m'n brievenbus weet ik zeker dat de bezorger aan de deur is geweest. Met een digitale kan hij direct naar een afhaalpunt rijden en me een e-mail sturen dat ik niet thuis was.....


Zo zal het wel eens kunnen zijn:
Als de bezorger in tijdnood komt of er zat van is kan hij/zij dit zo doen.
Dus zoals alles in de digitale wereld: "ja het is voor Uw gemak en U mag dit of dat"
Nee U moet dit of dat en het word alleen maar ingewikkelder.
De administratie word op het bordje van de consument gelegd.
Die draagt de lasten.
En de aandeelhouders worden steeds machtiger en rijker.
28-08-2022, 16:34 door Anoniem
Door Anoniem: een app is een programmaatje dat je op je smartphone kan gebruiken. Klinkt ingewikkeld maar valt reuze mee. Als je via een webshop kan bestellen, gaat dit ook lukken.

Zodra er een port komt voor mijn Nokia 3310 (2017) zal ik 'm installeren.

Bestellen bij een webshop gaat trouwens prima zonder smartfoon.
28-08-2022, 20:09 door Anoniem
Mensen vergeten vaak dat ze geen klant zijn van de bezorgdienst maar dat dit de afzender is. Zolang het pakket niet ontvangen is dan is de afzender ten alle tijden verantwoordelijk. De ontvanger moet dus geen contact opnemen met de bezorgdienst maar een niet ontvangen pakket bij de afzender melden. Daarom betaal ik alles wat ik online koop met een creditcard. Als ik mijn spullen niet ontvang en de afzender gaat moeilijk doen dan maak ik er een betwiste afschrijving van en mag de afzender het met de creditcard maatschappij gaan oplossen. Ik heb mijn geld dan vaak al terug.
Ik accepteer ook geen pakketten voor buren meer want je bent dan het werk aan het doen van de bezorger die ervoor betaald krijgt. Soms komen ze met 10 pakketten of ik die voor de buren kan aannemen. Als je dan nee zegt worden ze boos, vooral degene van een bepaalde bevolkingsgroep kunnen slecht tegen een nee. Maar dat zijn dan ook degenen bij wie het vaakst pakketten 'kwijt' raken.
29-08-2022, 06:18 door Anoniem
Door Anoniem: Mensen vergeten vaak dat ze geen klant zijn van de bezorgdienst maar dat dit de afzender is. Zolang het pakket niet ontvangen is dan is de afzender ten alle tijden verantwoordelijk.
Bij een Oostenrijkse (=EU) webwinkel stond in de AGB (allgemeine Geschäftsbedingungen): "Der Versand der Waren erfolgt per Post und auf Gefahr des Empfängers".
Dat klopt dus niet?
(gelukkig is het wel goed gegaan, maar ik kreeg toch een ongemakkelijk gevoel)
Soms komen ze met 10 pakketten of ik die voor de buren kan aannemen. Als je dan nee zegt worden ze boos, vooral degene van een bepaalde bevolkingsgroep kunnen slecht tegen een nee. Maar dat zijn dan ook degenen bij wie het vaakst pakketten 'kwijt' raken.
Welke bevolkingsgroep bedoel je precies? Ben ik wel benieuwd naar.
29-08-2022, 10:04 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mensen vergeten vaak dat ze geen klant zijn van de bezorgdienst maar dat dit de afzender is. Zolang het pakket niet ontvangen is dan is de afzender ten alle tijden verantwoordelijk.
Bij een Oostenrijkse (=EU) webwinkel stond in de AGB (allgemeine Geschäftsbedingungen): "Der Versand der Waren erfolgt per Post und auf Gefahr des Empfängers".
Dat klopt dus niet?
Nee. Wij wonen in Nederland. Kijk maar eens op consumentenbond.nl onder consumentenrecht
29-08-2022, 13:36 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mensen vergeten vaak dat ze geen klant zijn van de bezorgdienst maar dat dit de afzender is. Zolang het pakket niet ontvangen is dan is de afzender ten alle tijden verantwoordelijk.
Bij een Oostenrijkse (=EU) webwinkel stond in de AGB (allgemeine Geschäftsbedingungen): "Der Versand der Waren erfolgt per Post und auf Gefahr des Empfängers".
Dat klopt dus niet?
Nee. Wij wonen in Nederland. Kijk maar eens op consumentenbond.nl onder consumentenrecht

Aangezien het is gekocht in het buitenland (oostelijk) zal ik er maar niet zomaar vanuit gaan dat het Nederlands recht geld.
29-08-2022, 14:10 door Anoniem
Door Anoniem: PostNL heeft een gelijknamige app, waarmee je heel eenvoudig de post naar je adres kan zien. Dat lost de meeste van bovengenoemde problemen op. Afgaande op het niveau van de reacties hier, zal ik het begrip "app" nog nader toelichten: een app is een programmaatje dat je op je smartphone kan gebruiken. Klinkt ingewikkeld maar valt reuze mee. Als je via een webshop kan bestellen, gaat dit ook lukken.

Leuk, ik heb die app, de helft komt er niet in en status klopt regelmatig ook geen bal van.
29-08-2022, 17:25 door Anoniem
Bij aangetekende post gaat het fout in mijn ervaring, Vorig jaar enkele keren meegemaakt: géén briefje in de bus. Na 3 weken ging het aangetekend stuk retour afzender want was niet opgehaald.
De vaste bezorger hierop aangesproken en die zei doodleuk dat het niet-thuis-dus-afhalen-bericht via email ging!! Kan helemaal niet bij aangetekende stukken. Hij had niet eens briefjes bij zich!
De klacht hierover bij PostNL is gestrand door onvoldoende begrip van het probleem.
De uitspraak van de minister over aangetekende stukken strookt niet met de praktijk.
Voorstel: laat de minister van PostNL eisen dat er een meldpunt komt voor stukken waar dit fout is gegaan. Dan krijgt PostNL inzicht in de omvang van het probleem en kan er intern op sturen dat bezorgers goed worden geïnstrueerd.
30-08-2022, 07:13 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mensen vergeten vaak dat ze geen klant zijn van de bezorgdienst maar dat dit de afzender is. Zolang het pakket niet ontvangen is dan is de afzender ten alle tijden verantwoordelijk.
Bij een Oostenrijkse (=EU) webwinkel stond in de AGB (allgemeine Geschäftsbedingungen): "Der Versand der Waren erfolgt per Post und auf Gefahr des Empfängers".
Dat klopt dus niet?
Nee. Wij wonen in Nederland. Kijk maar eens op consumentenbond.nl onder consumentenrecht

Aangezien het is gekocht in het buitenland (oostelijk) zal ik er maar niet zomaar vanuit gaan dat het Nederlands recht geld.
Nee, maar EU-recht?
30-08-2022, 07:40 door Anoniem
Door Anoniem: PostNL heeft een gelijknamige app, waarmee je heel eenvoudig de post naar je adres kan zien. Dat lost de meeste van bovengenoemde problemen op. Afgaande op het niveau van de reacties hier, zal ik het begrip "app" nog nader toelichten: een app is een programmaatje dat je op je smartphone kan gebruiken. Klinkt ingewikkeld maar valt reuze mee. Als je via een webshop kan bestellen, gaat dit ook lukken.
Mìj lukt het wel, maar Postnl heeft beperkte mogelijkheden: Postnl heeft recent ter verificatie van je adres iDIN ingevoerd om bij de bezorgopties in app of account te komen; met deze opties kun je enige grip krijgen op het bezorgproces door bijvoorbeeld een afhaalpunt in te stellen.
Maar mensen die niet internetbankieren hebben geen iDIN!
Ik voel me zwaar benadeeld want dit was de reden dat ik een Postnl-account had geopend.
Ik denk dat de groep niet-internetbankierders voor een groot deel overlapt met mensen die minder digitaal vaardig zijn; deze mensen worden dus extra buitengesloten omdat Postnl de toegang tot digitale mogelijkheden (via app en account) bemoeilijkt.
20-11-2022, 22:23 door Anoniem
Waardeloos dat je geen bericht meer krijgt van een bezorgpoging. Mijn pakket bleek al dagen bij de buren te liggen. Ze dachten dat ik niet thuis was, en het daarom niet bij hen ophaalde. Ik heb geen briefje gehad, geen mail, geen sms, geen telefoontje, niets.

En dit is niet de 1e keer. Onlangs kreeg ik bericht van een internetwinkel dat zij het pakket retour hadden ontvangen, dat had blijkbaar al een tijd op het postpunt (postkantoor mag het al lang niet meer heten) gelegen. IK wist van niets. Het afschaffen van deze service (of onderdeel van een aangeschafte dienst (?) zorgt voor irritatie, frustratie, extra verzendkosten, milieuvervuiling en wat al niet meer zij.

Ik vraag me werkelijk af wie hier nou beter van is geworden....
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.