Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-03-2005, 23:59 door Anoniem

M.i. wordt het "dichtzetten van poort 25" niet goed uitgelegd; er zijn nl. meerdere mogelijkheden (overigens ondervinden doorsnee gebruikers die gewoon de POP3 en SMTP adressen van hun ISP in Outlook Express invullen van geen enkele blokkade enige hinder). (1) Als een ISP inkomend SMTP verkeer naar klanten dichtzet, betekent dit vaak dat klanten zelf geen ontvangende SMTP server meer kunnen draaien, hoewel je soms met batched SMTP jouw email bij je ISP op kunt halen. Als ook dat niet kan, dan resteren de gebruikelijke protocollen als pop3, imap en webmail voor het lezen van voor jou bestemde mail. Deze maatregel voorkomt spam via open- en/of multi-stage relays, een type spam dat de laatste jaren nauwelijks voorkomt. (2) Waar het bij de actuele spam-bestrijding meestal over gaat, is het door de ISP blokkeren van uitgaand SMTP verkeer. Daarmee worden legitieme gebruikers en gecompromitteerde PC's gedwongen te relayen via een ISP mailserver, d.w.z. uitgaande mail aan een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha