Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

15-06-2006, 04:53 door Anoniem

Ik denk dat men onderscheid moet maken tussen voip als dienst van ISP's/Telco's en VOIP achtige diensten die een gebruiker buiten diensten portfolio van ISP gebruikt. De Voip diensten van een ISP/Telco zijn probleemloos zonder enige technische opstakel af te tappen. Het enige waar ISP's over zeuren is de kosten die ze moeten maken voor de aftap infrastructuur, voor Telco's ligt dat anders, vanuit de SWITCH gezien is er geen verschil tussen VOIP en "Analoog" (echt analoog zijn gespreken al jaren niet meer). De aftapbaarheid van die overheden eisen (en terecht) is bedoeld voor aangeboden VOIP diensten. Dus als een ISP of een Virtuele Telco (zoals SKYPE) een dienst in een land aanbied dient hij te conformeren aan de lokale wetgeving. Het probleem bij veel ISP's (dus geen telco's ) is dat ze zojuist veel geïnvesteerd hebben in IP verkeer aftappen en er achter zijn gekomen dat telefoongesprekken tappen andere aftap infrastructuur nodig heeft. Een ander probleem is ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha