Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-11-2006, 11:08 door Anoniem

Door dividebyzero Door Anoniem Hoe gaat brightmail om met Spam? Exchange heeft ook een spamfilter. Hoe heb je deze ingeschakeld? Staat brightmail wel goed geconfigureerd? Mogelijk word ie gebruikt als open relay :-( dat zou de hoeveelheid spam verklaren. Dan moet je nog wel aan de slag. Een tip is dan om in de sessie tabel kijken of er lange sessies zijn van bepaalde IP-adressen etc. Suc6 Ik heb een SMTP-log aangezet, en de spam-berichten lijken van het loopback-adres van de machine zelf te komen. Zou een virus kunnen zijn, maar het blijft vreemd dat die spam-stroom stopt, zodra je Brightmail weer uit zet ?! Zoe je een volledige header kunnen inplakken? Wat doet brightmail als je hem niet aan het netwerk gekoppeld hebt? Heb je ook een Firewall met logging? Laat die alleen uitgaande of ook inkomende sessies zien?

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha