Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-11-2006, 16:38 door Anoniem

Disaster Recovery is inderdaad wat anders dan Backups & Restores, maar het probleem is dat bij veel bedrijven er geen calamiteitenplan is en ook geen DR en de backups vaak maar een deel van de data en applicatie sbevatten die dan ook nog eens niet (volledig) up to date zijn.. Kantoor/directie _denkt_ dat als er backups gemaakt worden ("Er wordt toch ge-backupt?"), daarmee de kous af is, en herstel een kwestie van enkele klikken is. Technisch personeel weet wel beter, maar communiceert dit niet graag "naar boven" omdat het nou eenmaal moeilijk uit te leggen is dat backups niet betekenen dat je zomaar vanalles (b.v. hele systemen) terug kan zetten en dat het herstellen van toepassingen soms wel vele uren kan duren. Laat staan het herstellen van een echte calamiteit die, zelfs met een courante backup, wel dagen in beslag kan nemen. George/

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha