Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-03-2007, 13:05 door Gonzalex

Dit verhaal mist de kern van het probleem. Interne dreiging gaat voor het overgrote deel om bewust pogen om schade toe te brengen, bijvoorbeeld disgruntled employees. Je kan mij serieus niet wijs maken dat technische oplossingen dat gaan voorkomen. Om "egress flitering" als maatregel te presenteren om dit op te lossen lijkt me dan ook niet handig. Iedereen begrijpt dat het uitprinten van stukken de herleidbaarheid wegneemt en eventuele filters omzeilt. En DAAR zitten hem de echte risico's. Een klantenbestandje mail je niet even naar je hotmail, zullen we maar zeggen (ja, ik weet ook wel dat het toch gebeurt, maar het blijft in ieder geval heel erg dom). Oorzaken voor dit probleem zitten hem op een veel hoger niveau. Zoals het altijd direct intrekken van privileges van gebruikers die uit dienst gaan, het loggen van toegang tot gevoelige informatie, het monitoren van internetgebruik, etc. Egress filtering is bijvoorbeeld leuk als je niet wilt dat je geinfecteerde webserver een worm ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha