Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-04-2007, 18:23 door fd0

Door Erik van Straten Door Jos Visser op vrijdag 06 april 2007 23:00 Niet relayen! Abuse management! Maatregelen nemen tegen spammende klanten. Geen open relays draaien (zowel de ISP zelf als haar klanten) is inderdaad geen werelschokkend nieuws, en is technisch goed op te lossen. Abuse management en spammende of DDoS-ende klanten (zombies) aanpakken zou ook normaal moeten zijn, maar gebeurt veel te weinig. Eén veelgenoemde reden daarvoor is dat het detecteren van zombies als een inbreuk op de privacy gezien kan worden, en dat je je als transporteur dus bezig gaat houden met de inhoud. Dit klopt maar is een drogreden (maar dit argument doet het, naast bij serieuze privacy voorvechters die wel een punt hebben, ook erg goed bij Brein-vrezende medelanders). Immers, de ISP belooft de klant anonimiteit en neemt daarmee de verantwoordelijkheid op zich indien de klant zich misdraagt (ongeacht het door de klant toegepaste besturingssysteem en genomen beveiligingsmaatregelen). Dat wangedrag ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha