Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-04-2007, 14:29 door TheM

Door Anoniem In tegenstelling tot wat sommige KPN providers doen stelt OPTA niet voor poort 25 te blokkeren. Waarschijnlijk vooral uit gemakzucht. Ze blokkeren niet alleen uitgaand, maar ook inkomend verkeer. Zo wordt het draaien van een eigen mail server nutteloos. Dat is niet bevordelijk voor het MKB, nog altijd de motor in onze economie. Thuisgebruikers hebben ook steeds vaker een eigen domein en eigen mail server. Die kpn providers blocken alleen het poort 25 verkeer dat niet via hun eigen servers gaat. Dit betekend dus alleen maar dat bedrijven hun mailserver dusdanig moeten instellen dat ze via de mailserver van kpn versturen. En hieraan is niets verkeerds. Verder voor inkomende mail was er ook een bepaalde instelling nodig maar weet ik zo niet meer welke. Het MKB wordt hier dus helemaal niet benadeelt, hooguit dat ze een expert voor een paar uur moeten inhuren.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha