Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-06-2007, 14:38 door Anoniem

Door Huub Roem Nee, dat mag de werkgever niet! Privacy hoog in het vaandel. Het blijft altijd een afweging tussen het persoonlijke belang en het bedrijfsbelang en elke situatie is weer anders. Primair is het wenselijk dat hiervoor regels opgesteld zouden moeten worden in een personeelsgids of arbeidsreglement en dat de processen dusdanig ingericht zijn dat het verlies van een mailbox minimale gevolgen heeft voor de voortgang van de bedrijfsactiviteiten. Het in stand houden van de mailbox van een ex-werknemer lijkt me ongewenst. Het lezen van de mail van een ex-werknemer schaadt de privacy, niet alleen van de ex-werknemer, maar ook die van zijn/haar collega’s en dus ook die van ons allen! Een e-mailbericht is niet voorzien van een enveloppe, maar draagt in mijn ogen altijd het “vertrouwelijk” en “persoonlijk”stempel”. De werkgever schaadt het briefgeheim. Bij bedrijven waar e.e.a. niet geregeld is adviseer ik altijd de rol van mediator voor de beheerder van de mailserver. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha