Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-08-2007, 13:47 door Anoniem

"Als je het slachtoffer wordt van pinpasfraude, ben je daartegen verzekerd. Je kunt uitgaven contesteren, zoals je met een kredietkaart kunt. Met andere woorden: je draait niet op voor de schade, als je een beetje je saldo en je verrichtingen in de gaten houdt. Je annuleert de kaart en je krijgt een nieuw: opgelost." Dat is wel een erg makkelijke redenering. Als het gaat om grootschalige (skimming-)fraude waarbij je niet het enige slachtoffer bent, dan zal het wel makkelijk gaan. Ligt de situatie gecompliceerder, en kan je niet zeer direct aantonen dat je daadwerkelijk slachtoffer bent, dan zullen de bank en verzekering erg snel geneigd zijn om je in je eigen sop gaar te laten koken. Immers is een gekopieerde kaart niet te onderscheiden van een echte kaart, en kan de bank makkelijk stellen dat de fraude geenzins bewezen is.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha