Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-09-2007, 15:59 door Mameomowskwooz

Door Anoniem Een nadeel is dat de voorlichting enkel en alleen is gericht op "defensieve" maatregelen, zoals virusscanners, firewalls en dergelijke, en niet op meer "offensieve" maatregelen, zoals het indienen van klachten bij abuse desks, het doorsturen van scam mails naar onderzoekende instanties en dat soort zaken. Indien men eens zou beginnen door voorlichting, en door aanpassing van software, dit soort zaken te verbeteren, dan zou de pakkans van scammers, virusschrijfers, spammers en meer van dit soort lieden wel eens drastisch kunnen gaan stijgen, wat een veiliger internet tot gevolg kan hebben. Echter zien providers, bedrijven en consumenten het niet of nauwelijks als hun taak om hierin hun steentje bij te dragen, terwijl men wel blijft klagen over deze verschijnselen. Is een mentaliteitsverandering op dit gebied nodig ? Scams, virussen, spamberichten en electronische aanvallen zijn überhaupt zelden te herleiden tot personen, slechts in het beste geval ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha