Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-08-2007, 11:38 door Redactie

Gisteren werd bekend dat de baas van een Haags internetcafé een trio Nigeriaanse scammers op heterdaad betrapte bij het versturen van phishing e-mails, waarna hij de politie inlichtte die de mannen arresteerde. Natuurlijk is het goed dat deze oplichters zijn aangehouden, maar hoe zit het met de privacy van deze klanten? Hoe kwam de cafébaas achter de activiteiten van zijn klanten? Was hij misschien aan het schoudersurfen of was er software geïnstalleerd? De meeste Nigeriaanse scammers hebben niet op hun voorhoofd staan dat ze oplichter zijn, en ze zullen waarschijnlijk niet om hulp voor het versturen van hun phishing mails hebben gevraagd. Natuurlijk zijn er regels waar je je als klant van een internetcafé aan dient te houden, maar gaat het niet wat al te ver als de uitbater langskomt om te zien of alles wat je doet wel door de beugel kan? Iedereen gruwelt van overheidscontroles in internetcafé's, maar als de cafébaas dit doet is het opeens wel ok? Onze stelling luidt derhalve: Internetcafé moet niet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha