Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-11-2008, 12:41 door Anoniem

"Beveiliging mag niet veel kosten. Is het gebruik van een certificaat voor een ssl-beveiligde verbinding in combinatie met een moeilijk te raden wachtwoord van de accounts voldoende ? ( extra info Exchange Server 2003 op een sb-installatie versie 2003 ! ) Tips, ervaringen, ik verneem ze graag!" Wat is in jouw optiek een 'moeilijk te raden wachtwoord' ? Stel je dit in doordat je zelf deze wachtwoorden kiest, of doordat gebruikers t.g.v. technisch afgedwongen policies een 'moeilijk wachtwoord' moeten instellen ? Hoe vaak forceer je de gebruikers om hun wachtwoord aan te passen ? Heb je een goede procedure om accounts af te sluiten zodra een medewerker uit dienst gaat, en om te zorgen dat distribution lists up to date blijven ? Heb je alle overbodige services uitgeschakeld, en heb je door middel van port scans gekeken of er nog overbodige zaken op de machine draaien ? Heb je een procedure om security updates uit te rollen, en heb je m.b.v. vulnerability scanning tools zoals mbsa, nessus of ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha