Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-01-2009, 14:54 door wimbo

Heel herkenbaar stukje tekst :) Ik gebruik Utimaco SafeGuard op mijn zakelijke laptop. Voor de USB devices gebruik ik TrueCrypt. Reden hiervoor is dat ik sommige content op meerdere platformen moet kunnen benaderen (OSX bijvoorbeeld). Alle data wordt minimaal 1 keer per week gesyncd met een NAS op het werk. Veilig communiceren doe ik op basis van PGP en S/MIME (afhankelijk van de klant/collega). Overigens ben ik gestopt met het default ondertekenen van e-mail. 90% van de ontvangers begrijpen dat riedeltje onderin je mail al niet (bij PGP) laat staat het fenomeen dat ondertekende S/MIME berichten 99 van de 100 keer niet goed worden weergegeven in webmail omgevingen. Of: 'Ik kan de attachment niet vinden in de mail die ik ontvangen heb....' Klanten probeer ik zo veel mogelijk richting secure e-mail te masseren. Of het nu PGP is of S/MIME maakt me niet uit. In eerste instantie is het altijd de opmerking 'hoezo secure e-mail?'. Maar je dan uitlegt dat netwerk designs en firewall rulebases tijdens een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha