Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-01-2010, 21:55 door Anoniem

Als ik de reacties zo lees, snap ik best wel dat het een hoop gedoe en ongemak oplevert als je geconfronteerd wordt met een port25 block bij je provider en hierbij van de voorziening van deprovider gebruik zou moeten maken. Ook al zou port 25 niet geblockt zijn, dan nog is het in het belang van de sender dat ie gebruik maakt van een iprange die een voldoende goede reputatie heeft (dus geen dhcp/dialup reeks, en ook niet van reeksen die in gebruik zijn geweest voor spambots..). Daarentegen zijn erkende platformreeksen van isp's eerder/vaker " gezegend" met vermeldingen op whitelisten en tengevolge daarvan betere garantie voor "deliverability" van mail. En dat is wat je nodig hebt als sender. De oplossing behorende bij het doorvoeren van een portblock zou daarom breder moeten zijn dan het slechts laten bij afstoppen van port 25 en zou beschouwd moeten worden: - mogelijk maken dat de mailrelay (mailhost) voor klanten " zonder gedoe" kan worden gebruikt zonder extreme beperkingen (limieten) - ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha