Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-04-2010, 12:53 door Arnoud Engelfriet

Door SirDice: Maar in de licenties wordt altijd alle aansprakelijkheid uitgesloten. Wat al antwoord geeft op de vraag. Voor een deel. Het is niet altijd rechtsgeldig om je aansprakelijkheid uit te sluiten, zeker niet als je als bedrijf een contract sluit met een consument. Door Anoniem: Voor zover er geen wettelijke aansprakelijkheid is waarop een consument altijd kan terugvallen. Net zo goed als beperkende garantie voorwaarden van fabrikanten die in Europa niet rechtsgeldig zijn. Dat is niet per sé waar. Het is de winkel die aan de wettelijke garanties (conformiteitseisen) moet voldoen, niet de fabrikant. De winkel kan conformiteitsproblemen wel verhalen op de fabrikant, maar dat is iets tussen hun twee. Een fabrikant mag gerust zeggen "garantie tot aan de deur". Zolang het product door de winkelier maar gerepareerd wordt of vervangen als het defect is.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha