Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-05-2010, 15:41 door Anoniem

"Veilig bankieren komt op het volgende neer: - Staat er https in de adresbalk - Klopt het certificaat (dat is het vakje met de naam van de bank voor http://) (is het echt van ABN Amro) - Kloppen het bedrag en de begunstigde" Bij een banking trojan wordt je betaalopdracht gemanipuleerd, en aan de hand van bovenstaande tips zal je dan helemaal niets merken zolang deze trojan in het geheugen is geladen, ervanuitgaande dat deze met enige 'professionaliteit' is geschreven. De betaalopdracht wordt gemanipuleerd op network layer niveau, en op presentation layer niveau worden de aangepaste gegevens niet getoond, waardoor alles goed lijkt te zijn gegaan. Pas wanneer de trojan niet meer in het geheugen is geladen zie je waar je betaling werkelijk terecht is gekomen. Wat dat betreft zijn de 'gebruikelijke tips' voor veilig internetbankieren matig te noemen; garantie dat het werkelijk veilig is heb je zeer zeker niet (al ken ik weinigen die ooit slachtoffer zijn geworden van zo'n trojan).

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha