Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-02-2011, 13:01 door Anoniem

Uiteindelijk zijn we er achter wat er aan de hand is, blijkbaar denken de 'spammers' dat Relay via ons mogelijk zou zijn. Dit is echter niet het geval. We hebben de volgorde van binnenkomst ietswat veranderd waardoor relay mail gelijk gedropped wordt. Ok, er word dus verbinding gemaakt met je Exchange server vanaf een extern IP adres. Deze is vervolgens in staat om mail te relayen via je server. Gelukkig wordt dit in een later stadium tegengehouden door je spamfilter. De kans is dus zeer groot dat je server authenticated SMTP ondersteund, zodra een spammer dus een gebruikersnaam/wachtwoord van één van je gebruikers heeft is deze in staat om 'in te loggen' op je mailserver en de berichten door te sturen. Deze optie zul je moeten uitschakelen in Exchange (Default SMTP Virtual Server Properties -> Relay Restrictions) en daar de optie 'Allow all computers which successfully authenticate te relay, regardless of the list above' uitvinken. Ook kun je in je logs achterhalen vanaf welk IP de mail wordt ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha