Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-03-2011, 10:02 door Anoniem

"Een werknemer verlaat de organisatie. Hij heeft een keurige out-of-office aangezet op zijn e-mail account waarin hij aangeeft niet meer bij de organisatie werkzaam te zijn. De werkgever verwijdert echter het account en zet de 'catch-all' aan." Het lijkt mij niet meer dan normaal, gezien de zakelijke informatie die op de mailbox binnenkomt. Indien je niet meer werkzaam bent bij de organisatie, dan kan je ook moeilijk meer aanspraak maken op het adres. Heb je ook nagedacht over de eigen verantwoordelijkheid als medewerker, immers kan je zelf mensen ook op de hoogte stellen van je vertrek. "Hij vangt zo alle nog binnenkomende mail af en leest die ook, zowel de zakelijke als de privé-mail. Hij stuurt het niet door. Mag dat?" Het al dan niet doorsturen van de persoonlijke berichten lijkt mij eerder een gunst dan een plicht voor de werkgever richting de ex-medewerker.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha