Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-07-2011, 15:31 door Anoniem

Ik weet niet, hoor. Maar het veranderen van het A-nummer (het telefoonnummer waar vanaf je belt) is niet bepaald een hack, maar ingebouwde functionaliteit. Bijvoorbeeld een outbound callcenter die het telefoonnummer van de receptie meezend. Iedere Avaya, Asterisk, Siemens of Cisco telefonie/Unified Communications engineer kan dit uit zijn/haar hoofd. En iemand met een beetje technische aanleg, die kan lezen, kan dit ook. Het A-nummer, mag nooit als authenticatie en/of autorisatie gebruikt worden, aangezien het daarvoor nooit bedoelt is. Bij VPN verbindingen word het IP adres toch ook nooit op zichzelf staand gebruikt (mag ik hopen) voor authenticatie en autorisatie, maar bijvoorbeeld een PKI certificaat of een gebruikersnaam/wachtwoord, of zelfs een combinatie van beide. Sorry maar ik vind dit niet bepaald nieuws, of iets om me druk over te maken. Iedere Voicemail box dient een niet standaard PIN te hebben.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha