Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-09-2011, 10:43 door meneer

Leuk artikel, maar we moeten niet vergeten dat er geen sprake van een lek is, maar van een bewust genomen risico, 'it's not a bug, but a feature'. Bij de uitrol van DigiD is er bewust voor gekozen om geen visuele verificatie van de ontvanger en rechtmatige eigenaar van het digitale paspoort te laten uitvoeren. Bewuste keuze en dus bewust accepteren van het risico dat iemand het paspoort van iemand anders krijgt. En dat is dan feitelijk het echte probleem. Hoe je technisch en procedureel omgaat met DigiD en wie je ook de schuld geeft van 'dan gebruik je toch het DigiD van je buurman', het grootste knelpunt is dat elke DigiD eigenlijk onbetrouwbaar is, tenzij het tegendeel is gebleken. En het toevoegen van SMS beveiliging maakt een uitreikt DigiD in het geheel niet betrouwbaarder, ook al noemen we het dan opeens niveau Midden! Waarom zou ik in vredesnaam een papieren paspoort bij de balie van het stadhuis op moeten halen en een digitaal paspoort niet? Is een digitaal paspoort minder belangrijk? Ik denk dat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha