Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-10-2011, 15:54 door Anoniem

Het is gewoon heel erg simpel. Je hebt een e-mail account bij een klant of bij je baas of beide. De ander vraagt toestemming tot de inhoud van de mailbox en je staat dit niet toe. Nu geeft de beheerder toestemming aan deze derde tot jouw mail-box. Dan treden er gewoon twee zaken in werking. 1) Bij persoonlijke schade kan je gewoon de opensteller aansprakelijk stellen voor alle voortvloeiende schade, 2) Wanneer er een juridisch conflict is en er wordt informatie gebruikt wat mogelijkerwijs uit deze mailbox is gehaald zonder juridische grondslag kan je dat bewijs gewoon ongegrond laten verklaren en zelfs een zaak aanspannen op basis van schending van briefgeheim. Belangrijk is: 1) Openstellen van een mailbox ook na verlaten van een bedrijf kan alleen doormiddel van toestemming door de eigenaar, zijnde de gebruiker (mits dit anders in de gebruikersovereenkomst of arbeidscontract is vastgelegd); 2) Monitoren van verkeer van en naar je mailbox mag, mits deze gegevens niet inzichtelijk zijn, na ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha