Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-08-2010, 19:37 door ITAFG

Beste Security lezer! Ik heb twee vraagjes, ik help af en toe mensen als ze een computer probleem hebben zoals virusinfectie of netwerk problemen etc. het zijn meestal particuliere klanten. Laatst kreeg ik een verzoek om een wachtwoord van een pc te kraken. De klant zei dat hij van zijn vrouw gescheiden was en zijn vrouw expres zijn wachtwoord veranderd had. Maar ik heb hem niet geholpen met het wachtwoord te kraken. Maar nu is mij vraag aan jullie, is het verantwoord om zulke 'problemen' te verhelpen. Ik heb een overeenkomt gemaakt die hij bereid was te tekenen, maar uiteindelijk heb ik het toch maar niet gedaan, want ik had er geen goed gevoel over. Weten jullie of het kraken van pc's voor klanten legaal is of moet ik bepaalde procedures volgen om dit soort dingen te kunnen uitvoeren. Mijn tweede vraag is of het herstellen van bestanden uit een harde schijf, op verzoek van klanten, verantwoord is om te doen. Omdat ik die klant niet ken, ik weet immers niet of de harde schijf van de klant zelf is ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha