Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-12-2011, 14:21 door Anoniem

"Als je de persoon wiens wachtwoord je dient te resetten zelf opbelt is telefonisch doorgeven een goede optie." Zodat iedereen om je heen het wachtwoord ook kan horen. Als de ander het ter verificatie herhaalt, dan luisteren daar ook nog mensen mee. Is telefonisch werkelijk veiliger ? "Ik ben namelijk benieuwd waarom je het per se niet per e-mail" Misschien omdat de nieuwe gebruiker nog geen email heeft om de informatie op te ontvangen, indien je hem de gegevens van zijn accounts moet verstrekken - waaronder email ? "Yupz, en doe een eventuele check en vraag hem naar zijn personeelsnummer, geb datum of iets anders wat alleen de persoon in kwestie weet...." Niet een eventuele check, maar altijd een check. Wat je moet vragen moet je in procedures vastleggen. Overigens is het achterhalen van een geboortedatum, zeker in de tijd van social networking, een fluitje van een cent. Ook een personeel nummer is niet iets wat je collega's niet zouden kunnen achterhalen. Een persoonlijk gegeven is niet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha