Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-12-2011, 15:08 door Anoniem

Door Anoniem: "Als je de persoon wiens wachtwoord je dient te resetten zelf opbelt is telefonisch doorgeven een goede optie." Zodat iedereen om je heen het wachtwoord ook kan horen. Als de ander het ter verificatie herhaalt, dan luisteren daar ook nog mensen mee. Is telefonisch werkelijk veiliger ? Een wachtwoord is pas interessant als je weet bij welk userID het hoort. Als men mij een passwoord hoort spellen, moet men nog weten met wie ik aan de lijn ben. Aan de andere kant van de lijn is idd een reëel risico, maar aangezien users zelf hun paswoord dienen te resetten (en in vele gevallen wordt dat ook afgedwongen) na het voor de eerste keer aanloggen (of na wijziging van paswoord door een helpdesk ofzo) is de tijdspanne waarin dat paswoord misbruikt kan worden nogal klein. Risico armere alternatieven zie ik trouwens niet direct.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha