Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-02-2012, 13:05 door slartibartfast

Door Mozes.Kriebel: Door slartibartfast: @ Misschien was die Sun server die jij noemde wel in beheer bij een ander bijvoorbeeld. Als je een echte informatiebeveiliger bent, dan weet je dat de eindverantwoordelijkheid nog steeds bij KPN ligt. Dus er is geen excuus. Natuurlijk, maar de vraag blijft of er dan verwijtbaar gedrag is. Je kunt wel verantwoordelijk zijn voor iets maar dat betekent nog steeds niet dat je schuldig bent. En dat wordt altijd met elkaar verward. KPN zal ongetwijfeld de verantwoordelijkheid accepteren maar verwijtbaar gedrag is wat anders. Zie mijn genoemde voorbeeld bij mijn klant met een kwetsbaarheid in HP DataProtector. Gaat dat fout, is mijn klant dan verantwoordelijk? Ja. Schuldig? Nee. Je kunt in het NL rechtsstelsel niet schuldig zijn voor iets wat je niet wist. En ik vermoed sterk dat KPN niet wist dat deze server(s) kwetsbaar waren. Ik kom dat veel tegen; onbewust onbekwaam. Niet goed maar wel een feit. Veel security specialisten denken vanuit hun eigen denkraam en dat is ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha