Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-03-2012, 17:36 door Anoniem

Door Anoniem: Die tijd die in de films nodig is bestaat in de praktijk niet. Alle verkeersgegevens van een gesprek moeten wettelijk verplicht opgeslagen worden. Correct. In tegenstelling tot de film is het niet zo dat als de beller korter dan <x> aan de lijn blijft de lijn niet gevonden kan worden. Uiterlijn vanaf het moment dat het gesprek opgezet wordt (alle cijfers ingetoetst) is er een log. Als je de tijd van het gesprek en een van de nummers die hier aan deelnamen weet kan je, als je een wettelijke opsporingstaak heb, die gegevens opvragen. Vervolgens kan je de klantgegevens van de deelnemende nummers in de CIOT database opvragen. Voor vaste telefonie staan daar ook de postcode en huisnummer in en heb je dus de lokatie van de beller. Voor mobiel vermoed ik dat ze ook de cel waarin het toestel zich bevond tijdens het gesprek vastleggen, maar dat weet ik neit zeker. Dat is natuurlijk niet erg nauwkeurig als positiebepaling. Maar als je het mobiele nummer weet kan je ook een driepuntsmeting ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha