Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

03-04-2012, 13:18 door Anoniem

Door Anoniem: Ik vind het een beetje lachwekkend om de individuele medewerker verantwoordelijk te stellen, en ik zou eerder stellen dat bedrijven nonchalant zijn gezien veel van de genoemde voorbeelden. Beveiliging is iets waar iedereen, zowel werkgever als werknemer, een eigen verantwoordelijkheid in heeft. Het kan niet zo zijn dat een werknemer de meest stompzinnige zaken uithaalt omdat deze ervan uit gaat (net als jij dus) dat de werkgever er wel voor zorgt dat er niets gebeurd. Hoeveel werknemers gebruiken bijvoorbeeld hun werkwachtwoord voor privé zaken? Is het de verantwoordelijkheid van de werkgever als de werknemer gehackt wordt? Het gaat allemaal om houding en gedrag. De Nederlandse werknemer gaat zeer slordig met gegevens om, zowel zakelijk als privé. Het grootste risico in beveiliging zit nog altijd tussen de stoel en het toetsenbord in dus hoezo mag een werkgever geen eisen stellen aan de werknemer of een stuk verantwoordelijkheid bij deze werknemer neerleggen. Niet alles is met techniek ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha