Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-08-2012, 13:43 door Anoniem

"Waarom de ING elke keer? Omdat die vast blijven houden aan gebruikersnaam wachtwoord combinatie om toegang te verkrijgen (afkomstig van het het oude Postbank systeem) als vervanging van de eerder gebruikte OTP tokens. De arrogantie van de security afdeling is stuitend." Met een banking trojan dat op de achtergrond draait kan je betaalopdrachten zonder probleem manipuleren. De gebruiker vult zelf het OTP in (of dit nou afkomstig is van een Random Reader, zoals bij de Rabo, of een TAN-code, zoals bij de ING), en de gemanipuleerde opdracht wordt zo simpelweg geautoriseerd verzonden. Doordat niet alleen de opdracht wordt aangepast, maar ook de presentatie laag, zodat de gebruiker de manipulatie niet ziet, merkt men binnen de internetbankier-omgeving niets totdat de malware van de computer is verwijderd (al zie je het natuurlijk wel op papieren afschriften / merk je het bij het pinnen indien er plotseling te weinig op de rekening staat). Het gebruik van OTP maakt het lastiger om te frauderen, maar ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha