Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-08-2012, 07:38 door TD-er

Door Erwin Blonk: Uit het verhaal begrijp ik dat de hacker Apple support heeft gebeld en een password reset gedaan kreeg, ondanks dat deze de security vragen niet kon beantwoorden. Ook het de helpdesker er anderhalf uur over gedaan om te beseffen dat hij naar de account van ene Herman en niet Hanon. Als het zo simpel is, doet het er niet echt toe of je OS bijna geen virus aanvallen krijgt. Ik hoop dat Apple ook een gedeelte van de schuld op zich neemt. Zo was het inderdaad gegaan. Social engineering van de Apple helpdesk. Wat ik mij echter afvraag is hoe vaak dat voorkomt. Nu betreft het een journalist die kennelijk bovengemiddeld veel kennis heeft van dergelijke systemen, wat nogal opvallend is. Zoveel zijn er namelijk niet (journalisten en dan ook nog net die ene die redelijk wat kennis ervan heeft). Dus statistisch gezien zou dit ofwel vaker voor moeten komen, of het is opgezet als bron voor een reeks artikelen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha