Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-11-2012, 19:53 door Anoniem

Probleem is misschien dat de scanner zich standaard wat veel rechten toe eigent. Als er iets mis is met de software of de update server, heeft software met root rechten vrij spel (root staat nog boven het administrator account en kan vrij alle accounts aanpassen, tenzij een bepaald account versleuteld is met filevault). Dan zal deze apart met wachtwoord geopend dienen te worden, tenzij je het wachtwoord weer in je keychain hebt opgeslagen en deze automatisch het wachtwoord mag invullen (zelf nog niet getest onder root account). Mocht je de scanner geïnstalleerd hebben, kijk maar eens onder het Activity Monitor programma op je Mac (alle processen). Ook aardig om de Activity Monitor te openen als je het kleurenwieltje regelmatig ziet spinnen, zul je waarschijnlijk zien dat intercheck andere processen tijdelijk blokkeert omdat het zeer druk bezig is met scannen. Rechten root : SophosAutoUpdate root : SophosAntiVirus root : InterCheck lokale user account : SophosUIServer Vergelijk de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha