Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-11-2012, 12:36 door AdVratPatat

De laatste tijd zie ik bij klanten veel besmette PC's waarbij de virusscanner netjes aan de kant is gezet.Vóór of ná infectie? Anders is het sowieso water naar de zee dragen... OT: Uhm, da's een buitengewoon afhankelijk van zowel de hard- en software (server/workstation) van de klant(en) en hun bereidheid om jou volledige en vrije 24/7 toegang te geven, dat zou al een security-issue op zich kunnen zijn. Ik gok zo maar dat het hier een mengelmoesje binnen het MKB betreft, en dan wordt het lastig. Er zijn overigens zat multi-platform business-solutions (VMWare bijvoorbeeld), maar ik ken geen gratis varianten, zelfs geen free-trial-periods. Het voorkomen van infectie d.m.v. een beetje voorlichting omtrent verantwoord systeem gebruik en het correct instellen van een al-dan-niet gebruikte beveiliging icm task-schedulers (om on-demand te scannen op een vaste avond door de week bijvoorbeeld), is in mijn optiek veel belangrijker. Verder back-up, back-up, back-up.. Ik zou persoonlijk in geen geval ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha