Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-12-2012, 13:59 door WhizzMan

Als de bank kiest voor een systeem wat bekende zwakheden heeft en die zwakheden worden misbruikt door derden, vind ik dat de bank de volledige aansprakelijkheid op zich moet nemen. Als klant kan je niet kiezen voor de extra veiligheid die een ander systeem zou bieden, maar moet je het doen met het produkt wat de bank als "veilig genoeg" beschouwd. Aangezien die keuze volledig bij de bank ligt, zal ook de aansprakelijkheid daar moeten liggen. Klanten zijn zelf verantwoordelijk voor het veilig bewaren van hun pincode(s) en dergelijke en als de bank kan aantonen dat ze echt nalatig zijn geweest in het beschermen daarvan en eventueel niets hebben gedaan om schade te beperken, kan je ze een keer gedeeltelijk aansprakelijk stellen. Eerder dan dat kan gewoon niet, de bank kiest immers zelf voor pincodes van 4 cijfers en dingen als magneetstrips, zwakke chips in passen, geen pincode bij kleine mobiele betalingen en dergelijke. Een vast eigen risico voor klanten hoort niet bij dit soort produkten; dat is gewoon ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha