Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-12-2012, 17:29 door Joepf

Zoals zo vaak: Als de bank een email stuurt, dan is dat verdacht. NIET op reageren, zeker NIET op een link erin klikken. Wat nog veiliger is, maak een email adres aan wat ALLEEN bij de bank bekend is. Heb ik gedaan! Elke email die van de bank afkomstig lijkt te zijn, maar NIET via dat email adres binnen komt, gaat naar het valse-email adres van de bank! Ik heb ook wel eens een email "van de ING bank" gekregen, waarin om mijn rekening nummer, pincode en TAN codes werd gevraagd! Dat was snel ontdekte fraude: Ik HEB daar helemaal GEEN REKENING! MIjn bank heeft van mij een verder ongebruikt email adres gekregen, waarop gereageerd kan worden. ING was overigens blij met de melding die ik gedaan heb, en heeft op de site een waarschuwing geplaatst! Het beveiligingssysteem (Met de TAN codes) is niet bepaald veilig. Beter is het om de chip op de bankpas te gebruiken in combinatie met een random reader via het challenge-response protocol. Het is jammer dat nog niet alle banken dit systeem gebruiken. Overigens het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha