Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-02-2013, 13:21 door Anoniem

Door User2048: Wat meteen in mij opkomt is de vraag: "Waarom?" Wat is de business case van de verplichte slimme meter? Met behulp van de jaarlijkse meterstandenkaart kan het energiebedrijf prima factureren. Men verwacht in de toekomst veel meer variatie in energieprijzen. Dat zie je nu al bij grote bedrijven. Die hebben contracten waarbij de prijzen soms per minuut wijzigen. Soms is het zelfs goedkoper om een noodstroomagegraat aan te zetten en stroom terug te leveren. Ook zaken als eigen energieopwekking e.d. zijn beter te verwerken met slimme meters. Het nadeel van slimme meters is echter gelijk duidelijk als je het vertaalt naar het Engels. Klinkt "smartmeter" nog steeds goed in de oren als je nadenkt over hoeveel slimmer een smartphone is dat een gewoon oud toestel. Het is niet slimmer. Je kunt er meer mee. De vraag is wie bepaalt wat "meer" is. Het nadeel van een smartmeter t.o.v. een smartphone is dat jij de eigenaar bent van de phone (al denken sommige fabrikanten en providers daar anders ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha