Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-05-2013, 10:45 door Anoniem

Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld, maar helaas nog veel te gewoon zowel bij ambtenarij als bij automatiseren. Als de overheid graag van binnenin digitaal wil, waarom moet de burger dan aan de kompjoeter? Des te schrijnender als je weet dat het beste dat de overheid kan doen is een volledig papieren proces recht-toe-recht-aan verdigitaliseren: Waar er iets geautomatiseerd is, is dat comleet op papier gebaseerd behalve dan dat er nog papier gebruikt wordt. De interne stukken zijn scans van papier met stempelafdrukken eringeprojecteerd. Dat is natuurlijk geen automatiseren. Wat ze zouden moeten doen is hun processen nog eens bekijken, lekker automatiseren, en de burger daar verder niet lastig mee vallen. Als de burger graag met electronisch-gesigneerde email (je weet wel, gpg email) wil corresponderen, dan mag en kan dat. Als de burger graag per handgeschreven brief wil corresponderen, dat mag en kan ook. De overheid maakt de vertaalslag tussen wat er binnenkomt en hun eigen systemen, en hun eigen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha